![]() |
|
|
|
|
#1 |
|
OSC Medlem
Bor: Malmö, Skåne, Sverige.
|
![]() (Bilden lånad av "zoomphoto/dan andersson", tagen på ring knutstorp 9/4-2006) Eftersom bränsleförbrukningen åt upp min ekonomi med omegan så fick jag skaffa en annan brukis medan Mantan står på pallbockar Föll för denna skönhet ! Satte mig på tåget och åkte upp till Falköping & hämtade bilen färdig med OpelSportClub dekal & allt ! Fakta: Opel Astra Coupé (Bertone) 2001 Motor: 2,2l 16v EcoTech (Z22SE) 147hk Fälg Sommar: Enzo (modell ??) 16" (205/50/16) Fälg Vinter: Team Dynamic Motorsport 15" (195/60/15) Fälg Bana: Enzo 15" med R-Däcken (Toyo Proxies R888 195/55/15) Modifikationer:
![]() På planeringsstadiet:
//P-son --------------------------------------- Astra Bertone QP 2,2 16v -01 Manta GSi Exclusive -87 Last edited by MantaBurner; 29-05-06 at 20:43. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
OSC Medlem
|
Tyckte synd om bilen:
![]() Så den fick en liten hjulklapp....... ![]() Blev monterad dagen innan jag skulle på licenskurs på knutstorp
|
|
|
#3 |
|
OSC Medlem
|
Så till helgens äventyr....
Om man redan har sportavgas så måste man ju ha öppet filter med Satt iofs redan ett "sportfilter"-insats i burken av okänt märke, men det duger ju inte.... Såhär såg det ut från början: ![]() Sen slänger man allt som känns onödigt........ & gör ett litet hål ![]() kapar till en bit 3" 90-graders rörböj och bankar ihop den lite i ena ändan ( oval anslutning till svarta röret )![]() det var den lätta biten.......
|
|
|
#4 |
|
OSC Medlem
|
sen börjar det roliga
greppa svets, kap & en påse tålamod börja mickla så kanske det ser ut såhär till slut: ![]() Sen skall det bara bli tätt med..... notera att jag blev tvungen att slitza 3 ggr i den ovala delen för att komma ner i rätt dimmention..... ![]() Ett par färgklickar senare: (den nedre delen syns ju inte när det är monterat tack å låv.....)
|
|
|
#5 |
|
OSC Medlem
|
Då så, dags att slå hål på knogarna......
Monteringen: ![]() Tutorna fick ge vika, dom var i vägen....... monterades till höger om istället, verkade skitbra !! men det måste göras om då det tar i någon plåt. Relultat: låter som en ångbåt när man tutar....
|
|
|
#6 |
|
OSC Medlem
|
Slutresultat i Motor-rummet:
![]() ![]() nu låter det WOOOAAAAA när man ger gärnet blev det godkänt ???
|
|
|
#7 |
|
--
Bor: Dalarna
|
Det där såg spännande ut
![]() Ger det öppna filtret ökad effekt? Härligare ljud?? |
|
|
|
|
|
#8 | |
|
OSC Medlem
|
Citera:
får se om det blir någon om-mapping framöver..... sugen på fälgar med..... nu har jag nya Fina Zlizade skivor Fram & Bak, samt hårdare klossar på skrivbordet på jobb, mums !! skall monteras på fredag !! så jag kan köra in dom på lördag ("Skånerundan"), så man kan köra hårt på sturup den 6:e !!
//P-son --------------------------------------- Astra Bertone QP 2,2 16v -01 Manta GSi Exclusive -87 Last edited by MantaBurner; 30-04-06 at 17:30. |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
OSC Medlem
|
Mer bilder !
Som utlåvat kommer nu bilderna på 6-Punksbältet & dess montering:
![]() Inte så pjåkigt va ?? Fäste i Hatthyllan: ![]() Fäste bakom förarstolen:
|
|
|
#10 |
|
OSC Medlem
|
BromsUppdatering
Fick mina nya bromsar i veckan.
skall provas under sommaren !! klantig som man är & brott som man har så kom jag tydligen åt en knapp , så vissa bilder är S&V...... "Före" bild fram: ![]() En Timme Senare: ![]() Fram Genom Fälgen: ![]() & Bak Genom Fälgen:
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|