PDA

View Full Version : Jockeb's Isbil/Banbil Astra GSi 16V 1992 *Såld*

Sidor : 1 [2]

hellebjork
02-02-10, 12:38
Så det går så pass bra att svetsa med en sån billig en alltså. Plockade du ner tanken före du började svetsa?

GSI 16V
02-02-10, 12:45
Perfekt höjd på den för isracing, inte sänka den nu :D

jockeb
02-02-10, 13:25
Så det går så pass bra att svetsa med en sån billig en alltså. Plockade du ner tanken före du började svetsa?

nej tyvärr inte:-o fick lära mig att man nog bör göra det (började brinna men jag kunde släcka:Purple_Co)

Perfekt höjd på den för isracing, inte sänka den nu :D
Nej nej ....ska först låta den sträcka ut ordentligt och känna efter lite:rolleyes:

SULTAN
02-02-10, 14:50
Körde med asconan på isen i helgen å knäckte min framspoiler så du får nog höja din i fram för snö vallarna kan vara väldigt hårda:D.Grym isbil du har byggt annars.Montera en video kamera så vi får se lite is film :D.

peps
02-02-10, 15:17
jag e rejält avis på dina isdäck:cool:
jag tycker att den höjden e provocerande:D
men bil numret på den andra e ja fan avis på me...
ps nu väntar vi på isfilm.

jockeb
02-02-10, 15:40
jag e rejält avis på dina isdäck:cool:
jag tycker att den höjden e provocerande:D
men bil numret på den andra e ja fan avis på me...
ps nu väntar vi på isfilm.

Polaren har köpt en sån HD kamera som motocross åkarna har som man kan fästa på det mesta, han var sugen på att testa den någon dag:)

PROBLEMET!!! Ingen isbana:mad:

Tonie Pettersson
02-02-10, 16:04

Står det inte "Bor: Hörnefors, Umeå"? ;)

Strömberg
02-02-10, 17:48
Polaren har köpt en sån HD kamera som motocross åkarna har som man kan fästa på det mesta, han var sugen på att testa den någon dag:)

Go pro kamera kanske de är... fina grejer...

du får åka NER hit... bara 100mil... enkel väg... men här åker vi för fullt på isen....:dance2:

Förra året när ja åkte hoj på isen så va de dåligt med isar här nere, då fick ja åka upp för å köra, men ja hade bara 50 mil enkel resa.. men de e de ju värt.. åkte bara upp 3 gånger å körde... :p

GSImannen
02-02-10, 19:10
Står det inte "Bor: Hörnefors, Umeå"? ;)

Skulle gissa på att dom har is, men en hel del snö på den.. :mhihi:

GSI 16V
02-02-10, 19:17
Skulle gissa på att dom har is, men en hel del snö på den.. :mhihi:
Jag i min enfald trodde att norrlänningar kunde använda verktyget snöplog bättre än sörlänningarna som ska röja här, men jag hade tydligen fel :p
Sedan förstår jag att man har respekt och inte brassar ut med största, tyngsta snöröjaren men det finns väl mindre traktorer med snöblad även uppe i norr? :dance2:

GSImannen
02-02-10, 19:22
Jag i min enfald trodde att norrlänningar kunde använda verktyget snöplog bättre än sörlänningarna som ska röja här, men jag hade tydligen fel :p
Sedan förstår jag att man har respekt och inte brassar ut med största, tyngsta snöröjaren men det finns väl mindre traktorer med snöblad även uppe i norr? :dance2:

Nu vet jag juh inte hur Jocke har det med tillgångar till maskiner, men inte alla som har det. Dessutom så bor han juh i södern och inte i norr.. :mhihi:

För min egen del så skulle det inte vara nått problem att ploga upp en isbana, men lättare att köra på dom som redan är plogad, om man hade haft nån bil och köra med på isen vill säga.

CONMAN
02-02-10, 20:05
Riktigt tufft bygge :) vill se lite körning nu :dance2:

Vi körde på isen förra helgen, blir nog denna helgen me.
Finns några filmer på www.conman.se (http://www.conman.se) (sorry ot)

GSI 16V
02-02-10, 20:14
Hmmm, om Jocke nu bor i södern, vart bor jag då ? :eek:
Klart det har med resurser att göra men vill minnas att Jocke nämnt nått om en plogare tidigare i tråden :D

RekordPower
02-02-10, 21:37
Hmmm, om Jocke nu bor i södern, vart bor jag då ? :eek:
Klart det har med resurser att göra men vill minnas att Jocke nämnt nått om en plogare tidigare i tråden :D

Du bor i ett annat land ;) Allt från Ume och neröver är söder, känns nästan som man blivit sörlänning då man flyttade till Skellefte :P

GSI 16V
02-02-10, 21:46
Du bor i ett annat land ;) Allt från Ume och neröver är söder, känns nästan som man blivit sörlänning då man flyttade till Skellefte :P
Haha, norrlänningarna är så goa som jag trodde, helt tappade bakom flötet :WobbleSig

Jonas Jonsson
02-02-10, 22:23
Haha, norrlänningarna är så goa som jag trodde, helt tappade bakom flötet :WobbleSig

Jag vill minnas Lolle kallade allt om markaryd för norrland. Sen flyttade han till Östersund. Det måste ju vara rena nordpolen för honom då :D

Ivarsson
02-02-10, 23:15
Vi bor på kontinenten Struve :)

Pearly
02-02-10, 23:25
Du får göra som vi gjorde här nere i södra norrland då ;)
http://www.youtube.com/watch?v=8_v59b_EcYo

jockeb
03-02-10, 00:00
Du får göra som vi gjorde här nere i södra norrland då ;)
http://www.youtube.com/watch?v=8_v59b_EcYo

Såg underbart ut:dance2:

Han som brukar ploga upp banan här i "Corner creek" har en fullstor plogbil!! alltså en sån dom använder för att ploga E4:an mm:rolleyes: Han går ej ut på isen om den är under 35cm:-o

RekordPower
03-02-10, 15:35

Han som brukar ploga upp banan här i "Corner creek" har en fullstor plogbil!! alltså en sån dom använder för att ploga E4:an mm:rolleyes: Han går ej ut på isen om den är under 35cm:-o

Jag skulle inte ge mig ut då de är under halvmetern med en plogbil ja... men de är jag

Men varför inte fara och piska lite vinterväg i skydd av mörkret? ;) ta plåtarna från TNT så är de ju liiiiiiiiiite lagligare :P

Pearly
03-02-10, 19:29

Finns det ingen som har någon bondtraktor då? är ju lite lättare än en plogbil så får du en bana :D
Om ingen annan gör någon så får man göra en själv ;)

jockeb
04-02-10, 04:57
Jag skulle inte ge mig ut då de är under halvmetern med en plogbil ja... men de är jag

Men varför inte fara och piska lite vinterväg i skydd av mörkret? ;) ta plåtarna från TNT så är de ju liiiiiiiiiite lagligare :P

Finns det ingen som har någon bondtraktor då? är ju lite lättare än en plogbil så får du en bana :D
Om ingen annan gör någon så får man göra en själv ;)

Verkar vara just så..... alla som äger en snöröjningsmaskin av någon sort är lite för rädd om dom för att våga ge sig ut på en is där inga försäkringar gäller:Purple_Co Det är bara att vänta och se, är ju minst 2 månader vinter kvar ännu:rolleyes:

Laestander´s Ascona B
04-02-10, 16:54
Du får komma till "Snesan",,har varit å plogat i typ 5 timmar,,så nu är banan körbar :D
Du är så välkommen,,:eclipsee_

jockeb
05-02-10, 06:33
Du får komma till "Snesan",,har varit å plogat i typ 5 timmar,,så nu är banan körbar :D
Du är så välkommen,,:eclipsee_

Ge mig en vägbeskrivning:rolleyes: (hittar inte "Snesan" på Hitta)

Laestander´s Ascona B
05-02-10, 08:06
Ge mig en vägbeskrivning:rolleyes: (hittar inte "Snesan" på Hitta)
Sorry,,sök på Snesviken

jockeb
10-02-10, 19:48
Bilen tillsalu i "säljes":eek:

RekordPower
10-02-10, 19:58
som ja skrev i den tråden, du vill inte ha en audi (A)

jockeb
13-02-10, 16:56
Bilen är såld så tråden kan flyttas till nostalgi avdelningen:racesmile

jockeb
17-02-10, 00:25
Sista bilderna på pärlan:mhihi:

http://struve.se/jockeb/Is%20Astra/20/006.JPG

http://struve.se/jockeb/Is%20Astra/20/007.JPG

http://struve.se/jockeb/Is%20Astra/20/008.JPG

http://struve.se/jockeb/Is%20Astra/20/009.JPG

jockeb
02-03-11, 20:45
:banghead::banghead: Måste bygga mig en ny isbil!!!!

SULTAN
05-03-11, 18:28
:banghead::banghead: Måste bygga mig en ny isbil!!!!

Med facit i hand skulle du kanske inte sålt din isbil:D.

jockeb
05-03-11, 18:57
Med facit i hand skulle du kanske inte sålt din isbil:D.

Sååå sant!!:( iofs hade jag inte haft min ESAB 250 då:rolleyes: