Berndt
18-11-09, 08:11
Tjena Struve,
Här kommer pin-konfiguration på instrumentet. (du räknar medurs från hålet till styrstiftet på kontakten på instrumentets baksida)
Skrev upp detta en gång i tiden när jag renoverade upp ett helt elsystem.
1. Oljetryckslampa (Blå/Grön) (kabeln har ofta blekts & se ut att vara gråvit/gul istället)
2. Handbromskontrollampa (Brun/Vit)
3. Kontrollampa Helljus (Vit)
4. Jord (Brun)
5. 12V Tändning (Svart)
6. Tempmätare (Blå)
7. Bränslemätare (Blå/Svart) (sitter oftast en liten märkning vid anslutningen på kabeln annars är höljet helt svart)
8. Blinkerskontrollampa (Svart/Vit)
9. Blinkerskontrollampa (Svart/Grön)
10. Varningsblinkerskontrollampa (Svart/Röd)
11. Laddkontrollampa (Blå/Vit)
Kabel nr 1, 6 & 7 har skyddshöljen med rätt färgmärkning. Skalar du dessa eller de är bortagna har kablarna annan färgmärkningar som inte står i elschemat.
1. skalad = Svart/Gul (oljetryckslampa
6. skalad = Svart (tempmätare)
7. skalad = Blå/Svart (bränslemätare)
Själv har jag aldrig sätt att det finns annan färgmärkning på kablarna än det som står i servicehandboken men de kan ha blivit blekta med tiden kanske?
Det är även samma kontakt, pinkonfiguration & färgmärkning på Rekord D/Commodore B.
Här kommer pin-konfiguration på instrumentet. (du räknar medurs från hålet till styrstiftet på kontakten på instrumentets baksida)
Skrev upp detta en gång i tiden när jag renoverade upp ett helt elsystem.
1. Oljetryckslampa (Blå/Grön) (kabeln har ofta blekts & se ut att vara gråvit/gul istället)
2. Handbromskontrollampa (Brun/Vit)
3. Kontrollampa Helljus (Vit)
4. Jord (Brun)
5. 12V Tändning (Svart)
6. Tempmätare (Blå)
7. Bränslemätare (Blå/Svart) (sitter oftast en liten märkning vid anslutningen på kabeln annars är höljet helt svart)
8. Blinkerskontrollampa (Svart/Vit)
9. Blinkerskontrollampa (Svart/Grön)
10. Varningsblinkerskontrollampa (Svart/Röd)
11. Laddkontrollampa (Blå/Vit)
Kabel nr 1, 6 & 7 har skyddshöljen med rätt färgmärkning. Skalar du dessa eller de är bortagna har kablarna annan färgmärkningar som inte står i elschemat.
1. skalad = Svart/Gul (oljetryckslampa
6. skalad = Svart (tempmätare)
7. skalad = Blå/Svart (bränslemätare)
Själv har jag aldrig sätt att det finns annan färgmärkning på kablarna än det som står i servicehandboken men de kan ha blivit blekta med tiden kanske?
Det är även samma kontakt, pinkonfiguration & färgmärkning på Rekord D/Commodore B.