PDA

View Full Version : Streetrace i Trestad

Paul
09-10-02, 22:30
Nån här som brukar besöka Båberg?

Highlander
09-10-02, 22:55
Jepps, när det är säsong så är jag en trogen besökare och kör ganska flitigt oxå, är ganska många här från klubben som vart där också, nu är säsongen slut för de mer uppstryda körningarna, men det är ju snart vår igen!

Kul om fler kunde hitta dit!

Körs väl även nu fast långt ifrån så ordnat som de brukar vara,

---------------------------------------
http://w1.524.telia.com/~u52403823/klubb10.jpg
Mvh Anton
Kadett Gsi 16v -90 RS
http://www.anderson.rocks.it/

ernie
10-10-02, 08:30
Har vart där några gånger nu i slutet av sommaren o kört lite me Kadetten men de e lite trist o åka 10 mil enkelresa för o få köra 2-3 repor innan snuten kommer. Men va gör de igentligen när de finns massa kul folk o snacka me ;)

E de någon som ska köra på Arken (gbg) i morron kväll ?? Tänkte ta en sväng dit o kolla va man kan få för tid på kadetten :)

//ernie
Streetracer

Qrew
10-10-02, 09:56
Paul

Är den hel del härifrån som bruakr vara där, även de som är med och engagerar sig lite...

jag har även gjort en hemsida med allt streetrace i båberg som du kan hitta på www.baberg-racing.tk

Racen för i somamr är slut, dock är det planerat ltie senare att vi ska köra några "vinterrace" (bara för att samlas o snacka lite om våra vinterprojekt och visa upp våra fina vinterbilar...hihi)

Mvh Qrew
www.team2themaxx.com

MilleN
10-10-02, 15:24
Jag brukar åka dit när jag inte e ute å har annat för mig :) är där ganska sällan alltså, tyvärr...

Nästa år ska bilen piffas upp och då ska jag nog visa mig lite oftare ;)

Paul
10-10-02, 22:28
Jag brukar vara där som åskådare och den klart snyggaste bilen där var ju en Calibra men neon och polerade aluminiumrör under kåpan.. inte alls ful. tror dock inte han körde då.

Men en av de vassaste kärrorna jag har sett var en 240 som var gött sugtrimmad. Han drog på o spann som en ilsken katt på ettan och när han släppte gasen för att skicka in tvåan så small det te i avgassystemet så publiken nästan satte sig på arslet.. och ett regn av glödande sotbitar la sig bakom på banan, det jäkliga var att han spann lika friskt på både tvåan och trean efter det.. men det var enda gången jag såg den bilen där.. han körde la ras på maskin.

Vad är det för nån kärra den där lilla gråa saken utan grill framför kylaren och nåt hemmagjort luftintag på huven av popnitad plåt.. typ nån fiat punto eller? sticker iväg rätt bra.

Blev iaf sugen på att köra så jag köpte mig en Ascona Irmscher som ska bli streetracekärra..

Planeringen av byggandet på den har ni säkert läst på inlägget "Vinterplaner".. Skulle vilja ha lite synpunkter på mina tankegångar kring det bygget. Förbättringar, andra förslag o.s.v.

Paul

Paul
10-10-02, 22:29
En sak till.

Jag vill se fler Oplar där till våren!!!! :D

Calle gsi
10-10-02, 23:23
>En sak till.
>
>Jag vill se fler Oplar där till våren!!!! :D

Tycker att det började bli ganska bra med bilar framåt slutet på sommaren, men det kan ju alltid bli bättre :)

Qrew
11-10-02, 00:35
Paul :
Det är min Calibra :)

Mvh Qrew
www.team2themaxx.com

guest
11-10-02, 08:08
Den blåa 242 tillhör Jesus... å det är knappt en sugmotor i den...
det är en b21 med 16v topp å en jätte turbo, kompressorn är nu dubblet så stor som på en grupp a turbo.... lämmnar runt 600hk å mer ska det bli....

Paul
12-10-02, 22:51
det var det jäkligaste.. hehe.. jo det kanske är lite svårt att lägga såna mängder gummi utan en rejäl dos turbopulver :D