PDA

View Full Version : Tarox-skivor = mums

Ealan
13-10-02, 14:50
Tjamors.

Monterade slitsade Tarox-skivor på min CalleT igår och kan inte annat än rekommendera dem. Det blev en STOR förbättring av bromsverkan. Jag monterade Tarox-belägg samtidigt.

Det är rätt många slitsningar på dem (40 st per sida) så de ser lite coola ut oxå :)

Är det nån annan som är nöjda/missnöjda med sina?

Samtidigt som jag bytte skivorna bytte jag dämpare o fjädrar runt om. Jag började kl 1900 på fredags kväll o blev klar kl 0500 lördag morgon (jag var lite trött efteråt). Jag har ju ingen större vana att skruva i bilar :)

john s
13-10-02, 14:55
Jag har Tarox G88 på min bil fram samnt green stuff belägg. Vetefan om jg tycker det är så stor skillnad i bromsverkan. Det som jag däremot märker är när man kör bilen riktigt hårt. Förut tryckte man ner pedalen i botten men bilen rullade fortfarande ( efter hårdkörning det vill säga) men numera biter det fortfarande. Men var oxo därför jag bytte till dom skivorna. Men beror ju på slitsarna att det biter då beläggen inte går på ett gas lager.

Henke
13-10-02, 18:19
Har slitsade Taroxskivor och Taroxbelägg på min astra fram.
Bromsarna funkar fint även när de är mycket varma.

Mycket nöjd
Mvh Henke

Vectra Sport
13-10-02, 19:14
Vilka är återförsäljare för de här produkterna? Måste man byta bromsbelägg samtidigt som man byter skivorna eller funkar det med original?

//Micke - Nu med Pegutt 206 GTi

john s
13-10-02, 20:37
Det funkar med orginal. Men du förlorar på att inte sätta på bättre belägg. Skivorna är ju bara havla grejen eller vad man ska säga

PeterS
14-10-02, 08:49
Man köper tex TarOx skivor och belägg via www.forza.se
eller via www.lindberg-import.com

Dick
14-10-02, 09:27
Jag märkte knappt någon skillnad med Tarox-skivorna, finns bättre bromsar för samma pengar på skroten.
-Det blev betydligt större skillnad när man monterade Saab 9:5 Aero bromsok och skivor. (fast numera har även de bytts ut...)

Mvh, Dick_R.

Gus
14-10-02, 10:34
Körde med original skivor/ok och ferrodo belägg innan det byttes ut mot Saab 9-5, skillnaden när man körde hem efter att ha bytt det var enorm, man var ju rädd att bilen skull välta över framlänges när man bromsade...;-)

Mvh
/Gus

Jonas Jonsson
14-10-02, 16:04
Du Gus. Böt du både skivor och ok eller bara skivor. Passar orginaloken överhuvudtaget på 9-5 aeroskivor. Hade tänkt göra nåt sånt på min calibra men som vanligt är dte ekonomin som begränsar för en stackars student.