PDA

View Full Version : Opel Astra F Bertone Cabriolet -94 - Ute på vägarna!

Sidor : 1 2 [3]

Vauxhallkillen
09-06-11, 20:04
Vill du ha tillbaka Sigurd så kan vi byta! :D

/Anders

tompa82
09-06-11, 20:44
Jag har suttit och kollat runt lite efter en cab faktiskt, men igentligen har jag väl inte råd. Hade jag haft det så hade jag köpt den av dig direkt! För jävla fin! Blir svår att prissätta. Om du kan hitta rätt köpare så tycker jag du ska sälja.

Figgz
09-06-11, 20:45
Sälja känns lockande, för jag gillar att bygga och modifiera bilar, så att sälja och köpa en annan cabbe om något år kanske är det bästa.

Undrar vad man kan få för den? Är 40-45 ett överpris?

Tiffster
09-06-11, 21:23
Om du nu ska sälja så tycker jag du ska satsa på en Vectra GT16V eller kanske en Turbo? :p

Widde
09-06-11, 21:59
Ja du vet min åsikt då vi diskuterat detta.. tycker det e dags å sälja å låta någon annan njuta av Sveriges genom tidernas snyggaste Astra F cab.

Jag tycker helt tvärt om! Spara den till nästa sommar då och åren efter det, den kostar väl inget där den står?

Teboy
09-06-11, 22:26
tycker heller inte att du ska sälja den .. låt den stå , det dör den inte av ! ;)

jockeb
09-06-11, 23:00
Magasinera den som jag gjort med min vite.....! är ju ändå inga större pengar inblandat och det finns ju risk för att du ångrar dig nästa år när det blir varmt igen efter en ruskig vinter:p
Bilen är sjukt fin, finaste Astra F cabben jag sett lätt!

I den här takten blir du snart Opel lös:whistling

Knappen
09-06-11, 23:00
Låt aldrig byggen stå, visst bygger man för att det ska synas?
Sälj och bygg nytt. Finns för många dammsamlare.
Fast det är ju bara vad jag tycker. :D

Johan Sand
09-06-11, 23:33
Inte tid? Vad händer? Vaknat upp i den verkliga världen utanför högskolor och univesitet:D

Vad göra? Tja, vad får du för den om du säljer den? 30-40k? Det är en gammal opel.. Nä, ställ bort den och plocka fram den när du får lust att köra med den. Så köper du en astra G cab som du fixar till och kör med i sommar:)

jockeb
10-06-11, 00:35
Inte tid? Vad händer? Vaknat upp i den verkliga världen utanför högskolor och univesitet:D

Vad göra? Tja, vad får du för den om du säljer den? 30-40k? Det är en gammal opel.. Nä, ställ bort den och plocka fram den när du får lust att köra med den. Så köper du en astra G cab som du fixar till och kör med i sommar:)

Vi skulle haft en "gillaknapp" på forumet:D

Figgz
10-06-11, 00:57
Vill du ha tillbaka Sigurd så kan vi byta! :D

/Anders
Ajjemen, du kan få byta mot Sigurd när som :D

Jag har suttit och kollat runt lite efter en cab faktiskt, men igentligen har jag väl inte råd. Hade jag haft det så hade jag köpt den av dig direkt! För jävla fin! Blir svår att prissätta. Om du kan hitta rätt köpare så tycker jag du ska sälja.
Cab är riktigt skönt o ha, så jag förstår dig :)

Bilen är sjukt fin, finaste Astra F cabben jag sett lätt!

I den här takten blir du snart Opel lös:whistling
Opellös blir jag nog inte, det är ingen större risk :D
Tackar för komplimangen om bilen :) Jag gillar verkligen utseendet på den, men har börjat fastna för nyare bilar med...

Om du nu ska sälja så tycker jag du ska satsa på en Vectra GT16V eller kanske en Turbo? :p
Hmm, har väl bara haft 5 st Vectra GT16v med C20XE, räcker inte det? :D Sålde ju av min röda för att jag köpte en cabbe, som jag då tyckte var värd att bevara :rolleyes:

Jag tycker helt tvärt om! Spara den till nästa sommar då och åren efter det, den kostar väl inget där den står?
Den har stått i år, men jag är mer sugen på en nyare cabbe... en med ac/acc så man kan åka långt uppcabbat (typ några hundra mil autobahn)

Låt aldrig byggen stå, visst bygger man för att det ska synas?
Sälj och bygg nytt. Finns för många dammsamlare.
Fast det är ju bara vad jag tycker. :D
Detta är ju bara en bruksbil :D

:D
Jodå, tid är det lite mindre av nu än innan... Kanske borde sluta snitta ett par hundra övertidstimmar per år, eller näe, jobba är så kul, hehe...
Anledningen att jag inte tagit fram den i år är att jag vill använda Mercan mer + att jag först var i Taiwan 2 månader, sen nu USA två veckor och så åker jag till Kina om 2½ vecka. Senaste åren har jag bara haft min Vectra C som vinterbil, känns också dumt.

Vi skulle haft en "gillaknapp" på forumet:D
:p

Näe men cab är riktigt skönt, men jag är sugen på att bygga nytt... :eclipsee_

pattedog
13-06-11, 18:12
Du kan ju bygga vidare på en Corsa OPC ;)

Johan Sand
13-06-11, 20:07
äähhh.. snick snack! Man kan fint ha flera hobbybilar. Byt jobb så du kan vara hemma då i stället och köra med mercan och cabben istället:D

Figgz
21-04-12, 12:47
Finally topless again! :D

http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/527958_10151575943335314_829130313_23768994_917786 1_n.jpg

...och som vanligt, varje gång jag har bestämt mig för att sälja bilen så plockar jag fram den och direkt känner jag "Varför sälja?"
Får se om jag kan övertyga mig själv till det...

Yockie
21-04-12, 19:34
Vacker =)

AstraMarkus
22-04-12, 08:37
Känner du för att sälja, gör det! Om du skulle ändra dig kan du köpa tillbaka eller bygga en ny! :)

pattedog
23-04-12, 11:13
Du skulle ha hållt dig hemma istället för att vara ute o ränna om helgerna :D ;)

Figgz
23-04-12, 14:28
Tack hörrni! :)
Fin är den, men jag skall allt försöka sälja den!

Du skulle ha hållt dig hemma istället för att vara ute o ränna om helgerna :D ;)
:D
Nu är jag allt hemma och kommer vara det ett tag framöver ;)

Bracketracer
23-04-12, 15:25
Så "hemma" innebär fesklukt och dåliga ordvitsar, i stället för gångavstånd till Playan, numera :D

Figgz
23-04-12, 16:02
Så "hemma" innebär fesklukt och dåliga ordvitsar, i stället för gångavstånd till Playan, numera :D
Dåliga ordvitsar är en av mina specialiteter, så jag trivs bra här :D
Men visst är gångavstånd till playan fint, numera har jag dock gångavstånd till stadens sus och brus, så jag får väl lägga tid (och pengar) på caféer och restauranger :lam:

//boende innanför-tullarna i Gbg