View Full Version : Kadett GTE -75
Såld... Nytt projekt på g :)
http://www.xn--kulphjul-d0a.com/photogallery/snettframmindre.JPG
Grattis till bilköpet, såg att du tjackade den där pärlan, var bra sugen men då hade jag blivit oövervinnerlig kung av "Oavslutade projekt"
Du får ta över titeln :D
FET!!!
Men för guds skull.. Lacka inte om den, behåll den som den är, svin snygg lack!
Du får ta över titeln :D
Åja, inte riktigt än,,
FET!!!
Men för guds skull.. Lacka inte om den, behåll den som den är, svin snygg lack!
Hmm,, får väl se;)
Kika in motorinstallationen,,, helt klart rolig lösning,,,
För er som inte har ÅÄÖ funktionen installerad så är adressen : http://www.xn--kulphjul-d0a.com/kadett.htm
Spejsig stol:D
Satan vad långt in motorn satt, ballt!:eek:
Spejsig stol:D
Satan vad långt in motorn satt, ballt!:eek:
:) Man kan nästan få ner en motor till där fram :dance2:
Ska man ha ner ett tuboaggregat så finns där gott om plats till intercoolern iaf:Nerds:
ojojoj! den här va cool!
tyckte först att de va synd att du skulle sälja asconan men nu förstår jag varför.
spara en 2.4a och hinka i den där i stället:D dom är ju mycket coolare än det där gammla bojsänket:rolleyes:
den måste vara giftig på bana ser det ut som! blir nog ingen besvikelse iaf. är den körklar eller?
hmm. är den besiktgad med flyttad tank?? du har ju haft problem med det förut om jag int minns fel.. hehe..
ojojoj! den här va cool!
tyckte först att de va synd att du skulle sälja asconan men nu förstår jag varför.
spara en 2.4a och hinka i den där i stället:D dom är ju mycket coolare än det där gammla bojsänket:rolleyes:
den måste vara giftig på bana ser det ut som! blir nog ingen besvikelse iaf. är den körklar eller?
Tanken om att spara en 2,4 har slagit mig,, men nu ville TIC gärna ha den jag har liggandes så...
Du är inte sugen på mina hög-kompare? Körklar ja, ska bara hinka dit lampor fram och en tuta hehe,,,
hmm. är den besiktgad med flyttad tank?? du har ju haft problem med det förut om jag int minns fel.. hehe..
Tankens placering är godkänd på denna ja, tack o lov:P
Ascona A Henrik
05-03-07, 10:03
Grym bil, sneglade allt på annonsen även jag...:D Riktigt fin viktfördelning misstänker jag.
Va sitter det för växellåda i? Hur mycket plats är det för fötterna egentligen? En bild på pedalerna hade varit intressant o se.
Lycka till!
Grym bil, sneglade allt på annonsen även jag...:D Riktigt fin viktfördelning misstänker jag.
Va sitter det för växellåda i? Hur mycket plats är det för fötterna egentligen? En bild på pedalerna hade varit intressant o se.
Lycka till!
Det sitter en volvo 4-pet låda, M45 heter de va?! Det är ok med plats, jag ska ordna med bild så får ni se!
Det ska bli riktigt kul att åka bana med denna,, byggd enbart i syfte att gå snabbt när det svänger,,
Den är riktigt snygg. Jag tycker också att du ska behålla lacken som den är.
Hoppas man får se den på sturup.
Den är riktigt snygg. Jag tycker också att du ska behålla lacken som den är.
Hoppas man får se den på sturup.
Vi får väl se de med färgen!
TIC har lovat kika upp på fredag o hämta motorn, häng på honom då så får du en förhandstitt :whistling , de är ju inte så långt till Kristianstad :-o
Det kanske man skulle göra. Ska snacka med TIC tror jag. :)
AstraMarkus
05-03-07, 11:03
Asball!!!! Kan man boka en medåkning på Sturup? :)
Läckert som sjutton! Nu ser jag ännu mer fram emot Sturup :) Grattis till ett bra köp!
när är sturup träffen? man måste ju fixa ihop bilen i tid!
sen kan vi ta en kurvtävlig philip! trro att du har ett litet försprång iof... hehe
Asball!!!! Kan man boka en medåkning på Sturup? :)
Det fattas en stol till passagerare, men lyckas jag få dit en så får alla som ber snällt åka med en sväng:)
Läckert som sjutton! Nu ser jag ännu mer fram emot Sturup :) Grattis till ett bra köp!
Tack! Det kommer bli en del träffar med bilen i år om allt håller.. tanken är även Rudskogen i Augusti :D
när är sturup träffen? man måste ju fixa ihop bilen i tid!
sen kan vi ta en kurvtävlig philip! trro att du har ett litet försprång iof... hehe
Rätta mig om jag har fel, men är det inte den 6e Maj? Jag antar iaf kurvtagningsutmaningen :)
Stort grattis till bilköpet, c coupéer är det enda rätta :D
Men släng bort v**vo "motorn" och gör den till en renrasig opelracer!
Lycka till med projektet:eclipsee_ :racesmile
MantaBurner
06-03-07, 09:03
hade jag bara haft platsen så hade jag tagit ett lån å köpt den själv :D
tur för dig nu :-o
skall bli spännande å se !!
riktigt skön motorplacering !!
är den gatreggad ??
Sneglade mycket på den annonsen på rejsa, verkar vara en mycket trevlig bil. Lycka till på alla banträffar :bowdown:
hehe,, nja volvomotorn får nog ligga kvar ett tag. Den finns kvar i registret som rallybil, men jag ska regga om den till gatbil så snart tillfälle ges. Snackat med bilprovningen i förväg denna gång och det verkar inte va några problem... men man vet ju aldrig
hehe,, nja volvomotorn får nog ligga kvar ett tag. Den finns kvar i registret som rallybil, men jag ska regga om den till gatbil så snart tillfälle ges. Snackat med bilprovningen i förväg denna gång och det verkar inte va några problem... men man vet ju aldrig
Hehe hoppas du lyckas i så fall, efter 10 samtal med tekniska kundtjänsten och 2 samtal med bilprovningen innan och alla var positiva till att regga tillbaka min gamla rallybil till gatbil så gick jag bet på besiktnigen i alla fall.
Hehe hoppas du lyckas i så fall, efter 10 samtal med tekniska kundtjänsten och 2 samtal med bilprovningen innan och alla var positiva till att regga tillbaka min gamla rallybil till gatbil så gick jag bet på besiktnigen i alla fall.
Jasså,, vad var det som krånglade då?
ASBALL!!!!!!!!!!!!!!!!
behåll motorn ffs!! mer trogen motor finns knappt!!
japp du har en m45 låda. Dom pallar mest mos av familjen m45,m46,m47
ASBALL!!!!!!!!!!!!!!!!
behåll motorn ffs!! mer trogen motor finns knappt!!
japp du har en m45 låda. Dom pallar mest mos av familjen m45,m46,m47
Bra att veta;) Nu vet du vad de är för bil med;)
Bra att veta;) Nu vet du vad de är för bil med;)
Japp... nästan som en lotus ju:p
Japp... nästan son en lotus ju:p
hehe precis,,, interna skämt funkar bra på forum :rolleyes:
Fräck som fan ju!! Jag tycker bara det är bra med ett "bojsänke" under huven då det är betydligt skottsäkrare för samma pengar!!
Tur för dig att du inte köpte min ascona när jag var lite säljarsugen:rolleyes:
Fräck som fan ju!! Jag tycker bara det är bra med ett "bojsänke" under huven då det är betydligt skottsäkrare för samma pengar!!
Tur för dig att du inte köpte min ascona när jag var lite säljarsugen:rolleyes:
Hehe, ja, men frågan är om jag inte köpt denna ändå :D
De kom två herrar på besök ikväll och beundrade skapelsen:D
Du får lägga upp bilderna Stefan så får folket se pedalerna iaf,,, lagom trångt lr vadå:whistling
De kom två herrar på besök ikväll och beundrade skapelsen:D
Du får lägga upp bilderna Stefan så får folket se pedalerna iaf,,, lagom trångt lr vadå:whistling
Såå, om man har skostl 45+ så gasar och bromsar man samtidigt? :rolleyes:
Såå, om man har skostl 45+ så gasar och bromsar man samtidigt? :rolleyes:
Nästan iaf,,, :rolleyes:
Tack för titten!
Det var en mycke trevlig bil det där. Den kommer nog att vara as kul att köra!
Jag blev väldigt avundsjuk, fast på ett bra sätt. Så nu ska här meckas manta.
Hoppas vi ses på Sturup!
Håller med föregående talare
Grymt kul att komma o få lite inspiration,och snacka med lite trevliga folk
Det kommer bli sjukt kul att se den på bana
Helt klart dock är att jag var både för fet om röven och har för stora fötter för att köra den(46)
http://www.opelgaraget.com/stefan/upload_images/Pedaler.jpg
Det som var störigast var att den var lägre än min:mad:
http://www.opelgaraget.com/stefan/upload_images/L%E5g.jpg
Får väl sätta på 13" på min då:)
Ascona A Henrik
10-03-07, 05:03
Grymt!:dance2: Svårt att få en tydligare o överskådligare bild på pedalerna!:D
Nu vet jag hur det ser ut. Trångt! :D Kommer bli lika trångt på min ena ascona. Fast med golvmonterade pedaler.
Tack för bilderna!
Tack för titten!
Hoppas vi ses på Sturup!
Självklart! Alltid kul med besök i garaget, speciellt när det talas varmt om Opel,, inte alltid de händer precis...
Håller med föregående talare
Grymt kul att komma o få lite inspiration,och snacka med lite trevliga folk
Det kommer bli sjukt kul att se den på bana
Helt klart dock är att jag var både för fet om röven och har för stora fötter för att köra den(46)
Det som var störigast var att den var lägre än min:mad:
Får väl sätta på 13" på min då:)
Jadu Stefan, ska din bli lägre så får det nog bli 12" t.o.m. :D
Grymt!:dance2: Svårt att få en tydligare o överskådligare bild på pedalerna!:D
Nu vet jag hur det ser ut. Trångt! :D Kommer bli lika trångt på min ena ascona. Fast med golvmonterade pedaler.
Tack för bilderna!
Jo, det är trångt där nere,, Jag har 42 i skor och det är väl ganska precis att det funkar....
http://www.xn--kulphjul-d0a.com/photogallery/DSC01853.JPG
På väg hem med bilen.. Vectran var inte så snabb med liten lätt opel på släpet,, men Johan som körde envisades med att vi inte skulle dra min nya fina bil med en Passat,, den kunde få skador för resten utav livet....
Får väll stämma in i kören om att man hade grava funderingar på den bilen.
Jag tycker att det är ett rent plus med b230 , och dom är enkla.
Kanon objekt, måla inte om den!
Vad är planerna?
Planerna är väl att få köra lite i år,,,
Bilen är snabb på bana som den är. Utan att skryta så är varvtiderna vassa, Knutstorp 1,17,44 säger kanske inte så mycket, men Porsche 911 GT3 RS hade 1,17,30 när teknikens värld hade sportbilstest där och Lotus Elise Exeage (eller hur de nu stavas) körde på 1,17,5.
Men att måla om den i svart och gult som GT/E´n ska vara vore trevligt,, men de återstår att se,, :)
Men att måla om den i svart och gult som GT/E´n ska vara vore trevligt,, men de återstår att se,, :)Iom att den har den nyare fronten så ska du nog behålla den gul/vit...byt bara gulfärg på den så blir det nog finemang (och så klarar du dig med att bara måla ½ bilen :D)
Iom att den har den nyare fronten så ska du nog behålla den gul/vit...byt bara gulfärg på den så blir det nog finemang (och så klarar du dig med att bara måla ½ bilen :D)
Ja, frågan är vad färgkoden är till den gula färgen den "ska" ha? Någon som vet?
Några tuffa modellbilar jag hittade bilder på:
http://www.arenamodelli.com/images/ARE88.jpg
http://www.arenamodelli.com/images/ARE66.jpg
http://www.arenamodelli.com/images/ARE139.jpg
http://www.arenamodelli.com/2005/are-308.jpg
Nån av dessa vore kanske något att apa efter...
Ja, frågan är vad färgkoden är till den gula färgen den "ska" ha? Någon som vet?Färgen heter iaf Brilliantgelb, L445 (är INTE 100% på koden)
Jag röstar för svart och gult:) Sista bilden i inlägget längre upp var riktigt snyggt!
Vad är gjort åt motorn föresten??
Lite inspiration:D
http://www.youtube.com/watch?v=EIwJA_W4L2s
Lite inspiration:D
http://www.youtube.com/watch?v=EIwJA_W4L2s
Visst blir man inspirerad Jerry :dance2:
corsa16vturbo
15-03-07, 07:03
Färgen heter iaf Brilliantgelb, L445 (är INTE 100% på koden)
GT/E 1 Brillantgul (Signalgul) L445 R och RAL- färgton: opelnr: Ral 9005 (Svart)
GT/E 2 Brillantgul( Signalgul) L445 GN och Polarvit L452
Mattsvarta kofångare och framvagn : Svart Matt nr:153
Jag har vatt i kontakt med lite rallyfolk som körde GTE på 70-talet... 75orna skall vara svarta och gula, däremot 78-79 vita och gula...Det råder delade meningar kring detta...
Jag tror att jag målar henne rosa... det lär jag vara ensam om iaf... :D
Jag har vatt i kontakt med lite rallyfolk som körde GTE på 70-talet... 75orna skall vara svarta och gula, däremot 78-79 vita och gula...Det råder delade meningar kring detta...
Jag tror att jag målar henne rosa... det lär jag vara ensam om iaf... :D
Ensam i Sverige ja men kolla på lite engelska och tyska filmer så lär du snart märka att man kan aldrig vara ensam om nått hur konstigt det än är :D
Ensam i Sverige ja men kolla på lite engelska och tyska filmer så lär du snart märka att man kan aldrig vara ensam om nått hur konstigt det än är :D
Ja, man kan inte vara ensam i världen, då får jag nog ha den plåt-ren :D Och alla vet vi hur en lite äldre Opel ser ut under all färg:whistling
Gjorde lite research på rejsa och läste annonsen och det satt ju lite godis på denna:fly: :D
Det lär nog inte bli några problem att slå a asconans SS tid i år:cool:
Gjorde lite research på rejsa och läste annonsen och det satt ju lite godis på denna:fly: :D
Det lär nog inte bli några problem att slå a asconans SS tid i år:cool:
Nä, det hoppas jag inte! Förhoppningsvis kommer jag ner under 1,40.... vi får väl se!
Det finns en vit ascona tid 1.28.. , som du ska ta:rolleyes:
Det finns en vit ascona tid 1.28.. , som du ska ta:rolleyes:
Ja,, det kanske kan gå:) Fast man får inte vara för kaxig
Hur går det här då?? Närmar det sig en granskning av SBP snart eller??
Hur går det här då?? Närmar det sig en granskning av SBP snart eller??
Det har itne hänt så mycket med bilen, iom flytt o så. Men till helgen så ska det pillas lite! Det blir till att ringa SBP nästa vecka och boka tid :)
Men till helgen så ska det pillas lite! Det blir till att ringa SBP nästa vecka och boka tid :)
:dance2:
Bättre lycka denna gången hoppas vi på! Annars får du börja med mutbrott eller nåt:rolleyes:
:dance2:
Bättre lycka denna gången hoppas vi på! Annars får du börja med mutbrott eller nåt:rolleyes:
Ja, det räckte inte med vetekrans sist verkar de som ;)
Ska prova en annan anläggning denna gång, så får vi se hur det går...
Har det blivit nått besök hos SBP än? :)
Har det blivit nått besök hos SBP än? :)
Nix, skulle blivit av före Sturup men ni som var på plats märkte att jag inte hunnit :(
Jag har iaf fått tag på lampor och dyligt för att kunna regga henne nu, tid bokad den 7e juni :D
Får hoppas på att det går vägen, skall inte vara helt omöjligt... men som sagt med SBP så :image018:
7:e juni... men det är ju efter Emmaboda :(
Kämpa på! Jag vill se den här på träffarna snart!
Kämpa på! Jag vill se den här på träffarna snart!
Jepp samma här så du får ligga i Philip:p
Vad färgerna heter är jag osäker på! Men en sak är jag säker på och det är att koden är INTE samma på de olika gula färgerna. På två av de olika gula är koderna 445 respektive 446
Lite uppdaterat och tänkte väl då passa på att skriva lite :)
Lampor och blinkers på plats. Även justering till stolen vilket är ett måste sägs det...:)
Vi besökte varma och härliga Emmaboda i går, och jag som trodde på SMHI´s prognos slängde inte på mina r-däck :banghead: :banghead: :banghead: ...
Dagen började med en 1,44,16 tid vilket inte var så väldans imponerande.. sen gick tiderna bara uppåt och jag förstod ju att något var galet,,, Lite förbannad, och mobbad av de andra :( , så lät jag min kära sambo ta över och köra lite! 1,54,41 fick hon då..
Vi körde 3 varv åt gången och efter sista varvet så körde Camilla iväg för att kyla ner bilen. Efter ett tag började jag undra vart hon tagit vägen och på väg bort för att försöka hitta henne så ringer mobilen... En rejält upp-skrämd sambo skriker att bilen brinner.....
Väl framme vid bilen konstaterar vi att intercom-anläggningen tagit fyr och sedan smält bort en del kablar som är "bra o ha" om man skall kunna köra skiten.. Aja, tillbaka i depå´n får jag hjälp utav el-kunnigt folk och vi får fart på bilen :bowdown:
Jag sköter körningen omgången efter och det flyter på som förut,,,, illa...
Efter en korv (eller 3 var det kanske) så fick jag ner tiden nån tiondel:) . Sista varvet ut tycker jag dock att den tappar orken när jag svänger och inser att min catch-tank börjar tömmas den med och iväg kör jag för att tanka på Runes.
När jag kommer tillbax till banan så r det endast ett fåtal bilar före mig i turordningen och jag sitter kvar men stänger av motorn...DÅLIG IDÈ:angryfire Då vägrar bränslepumpen att fungera :confused: . Tur nog hade jag med mig säkringar av gammal modell och efter mycket möda så drar hon igång.
Sen gick det väl lite bättre men ändå inget att skryta med precis. Jag hängde med i en polares bil en runda för att inspireras lite, vilket hjälpte till bra!
Driftade runt och snurrade första varvet, men slutade på 1.54.30. Andra varvet gjorde jag bort mig med och tur nog fungerade inte tidtagningsutrustningen då... Sista varvet så gör jag bort mig precis i början men slutar på 1,38,65. ÄNTLIGEN!!! Sen flöt det på bra och det driftades väl kanske lite mer än något annat från min sida och tiderna höll sig väl trots det kring 1,39 -1,42..
Dagens bästa från mig blev till slut 1,38,48 men möjlighet att plocka många sekunder, trots allt första körning med bilen.
Camilla snodde dock bilen från mig och det resulterade i :Fools_Hou och en skön tid, 1,41,06 vilket satte henne på en 12e plats av de 18 som körde, jag fick nöjja mig med en 6e plats men trots det nöjd.. Dock ska jag ner till 1,30,xx i år!!!
Bilder kommer under kvällen!!
Glädjande besked från SBP idag.:dance2: Jag behöver bara få den A-besiktigad utav behörig besiktningsman så är den fullt godkänd vid gatkörning. Tur för mig att jag känner till en besiktningsman som utför besiktningar på just rallybilar :D
Från och med idag är hon påställd och försäkrad!! :eclipsee_
Glädjande besked från SBP idag.:dance2: Jag behöver bara få den A-besiktigad utav behörig besiktningsman så är den fullt godkänd vid gatkörning. Tur för mig att jag känner till en besiktningsman som utför besiktningar på just rallybilar :D
Från och med idag är hon påställd och försäkrad!! :eclipsee_
Låter för bra för att vara sant, min var a-besiktigad men inte fanken fick jag köra på gatan med den för det. Men grattis i så fall :)
:) Jag blev ganska förvånad med. Frågan är vad det är för typ av besiktning vi kräver här på OSC för att delta på banträffarna? För krasst så är väl bilen besiktigad och skattad ?:-o
Hur längesedan var det Björn?
Det var 1½ år sedan jag käfftade och gav upp med min förra Ascona.
OSC kräver att bilen är skattad, försäkrad och besiktigad (av SBP och inte rallybesiktigad) sedan så gör de en egen besiktning på plats av bilen...mest kolla så att bilen inte läcker vätska eller några delar sitter löst såsom batteri osv.
Rally for fun
28-05-07, 10:05
Det finns 2 former av tävlingsbesiktning. A och B.
A-bes. innebär en MYCKET grundlig besiktning. kaross kontrolleras, sprickbildningar vid infästningar mm.
Bromsar, belysning, säkerhetsutrustning och att alla idhandlingar och homologeringsintyg finns och att de stämmer. Ofta mäts även Db på avgassystemet.
Denna typ av besiktning skall göras minst en gång var åttonde månad.
När sådan är utförd skickas en rapport till VV, som skickar ut ett skattemärke om bilen är skattad och trafikförsäkrad. Den får då framföras i trafik ENDAST UNDER TÄVLING dvs transportsträckor.!!!
Inte till och från tävling ens. Man får inte åka o tanka. ingen provkörning mm.
Det står i regbeviset om bilen har restriktioner mot brukande eller inte.
B-bes. Är ungefär som vår egen besiktning innan banträff.
Man kollar hur bromspedalen känns, kollar säkerhetsutrustning, inga lösa föremål osv.
Vilka bilar omfattas då???
Jo! ALLA Gr-H, Gr-n, Gr-a och nya veteran 66-74. samt "vissa" Gr-E. Dvs. ALLA bilar som har homologiseringsbesiktigats av FIA som tävlingsbil.
Detta gäller dock inte Volvo Orginal och de ej homologiseringsbesiktigade Gr-E.
De har tex. alltid inredning kvar, baksäte och dörrsidor. Dessa bilar besiktigas som vanligt hos SBP.
Och får sen användas i vanlig trafik, måste dock ha skydd för huvlåsen
Så om man vill köpa rallybil till gatan,,,köp INTE en som är homologiserad då den ej går att få i trafik igen. De kan vara reggade som rallybilar och nationella rallybilar men inte homologiserade.
Tips! bilar som har tävlat efter -97 då homologiseringen började gälla kan ju vara svårare att få besiktigade....vissa gamla bilar står ju fortfarande som inte omreggats så kolla noga...
Hoppas det klarnade lite över reglerna nu...
MVH Kristoffer Elwing
Opel Ascona A Gr-h 66-74 (nya veteran)
När sådan är utförd skickas en rapport till VV, som skickar ut ett skattemärke om bilen är skattad och trafikförsäkrad. Den får då framföras i trafik ENDAST UNDER TÄVLING dvs transportsträckor.!!!
Inte till och från tävling ens. Man får inte åka o tanka. ingen provkörning mm.
Det står i regbeviset om bilen har restriktioner mot brukande eller inte.
Jag fick höra att man även får köra till och från tävling med utav besiktningsmannen... Det står nämnligen inte att där finns restriktioner mot brukande i reg. beviset.
Rally for fun
28-05-07, 10:05
Förr fick man åka till och från tävling på tävlingsdagen, eller till ett klubbmästerskap eller en organiserad träning men inte nu längre.
Har din bil aldrig varit homologiseringsbesiktigad så finns inga restriktioner mot brukande.
Banracing bilar tex har inget sånt i sina papper.
Så här står det i mitt regbevis på A-Asconan,
T71Z Nationell rallybil. Fordonet godkänt med stöd av avsn 10.7 i vägverkets föreskrifter
(vvfs 1994:5) om bilar samt släp och efterfordon som dras av bilar. Vilkor och begränsning för
fordonets brukande finns i ovannämnda föreskift.
/Kristoffer
Då var vi på de klara med de hela tror jag:)
Ingen som har någon kommentar till min härliga dag på Emmaboda? :confused:
Rally for fun
28-05-07, 11:05
Fusk!!!!!
En annan får hålla till godo med GTR2.
Köpte Logitech G-25 ratt och pedaler häromdagen....de är verkligen underbara...
Ha en skön kväll.
Kristoffer
Fusk!!!!!
En annan får hålla till godo med GTR2.
Köpte Logitech G-25 ratt och pedaler häromdagen....de är verkligen underbara...
Ha en skön kväll.
Kristoffer
Du är varmt välkommen nästa gång, eller till helgen om du har tid:) OSC äger Emmaboda hela helgen :att:
Tonie Pettersson
29-05-07, 03:05
Ingen som har någon kommentar till min härliga dag på Emmaboda? :confused:
Verkar som en skoj dag förutom "haverierna" men sånt får man ofta räkna in i planen på en bankörning har jag fått för mig. :) Hoppas man får syna av bilen nån gång i sommar, är kullen 2-dagars inplanerad?
bla bla bla massa bra info :)
Precis, och då min grupp e-ascona var homoligerad så sket det sig där, vet att volvo original och grupp e som inte är homoligerad får framföras på gatan :)
Men det är ju bara sgäa grattis om du får framföra den på gatan sen Lupos3L, numera så är min Ascona (nytt projekt) gatlegal med bur och så så jag är nöjd :)
Verkar som en skoj dag förutom "haverierna" men sånt får man ofta räkna in i planen på en bankörning har jag fått för mig. :) Hoppas man får syna av bilen nån gång i sommar, är kullen 2-dagars inplanerad?
Jag har inte planerat in det, men inget är omöjligt :)
Verkar som en skoj dag förutom "haverierna" men sånt får man ofta räkna in i planen på en bankörning har jag fått för mig.
Händer det så händer det garanterat på en träff:rolleyes:
Sant,,,det har varit något varje gång jag varit på Emmaboda o kört,,,
Sant,,,det har varit något varje gång jag varit på Emmaboda o kört,,,
Jag med, men jag har bara varit där en gång :D
(och det som gick söndet var en inre drivknutsdamask, mao inte så farligt)
Vad ligger ribban på nu inför Emmaboda till helgen om du kommer dit och kör? Slår du mina gamla dassiga 1.33:66? :p :cool:
Jag med, men jag har bara varit där en gång :D
(och det som gick söndet var en inre drivknutsdamask, mao inte så farligt)
Vad ligger ribban på nu inför Emmaboda till helgen om du kommer dit och kör? Slår du mina gamla dassiga 1.33:66? :p :cool:
Jadu, önskemålet ligger väl att kapa 5 sec på mina 1,38,48.. Får se vad jag kan klämma ur bilen (eller mig själv rättare sagt). Camilla ligger bara några sekunder efter mig, 1,41,06, men med ett lite blygsammare mål, under 1,40 skall hon är det sagt.
Här är eftersnackstråden från vårt lilla get-together, http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=524457#524457 !
Ligger även några bilder på min hemsida, dock inga i klass med Patriks vackra bilder (de på rejsa dvs) :bowdown:
Jadu, önskemålet ligger väl att kapa 5 sec på mina 1,38,48.. Får se vad jag kan klämma ur bilen (eller mig själv rättare sagt). Camilla ligger bara några sekunder efter mig, 1,41,06, men med ett lite blygsammare mål, under 1,40 skall hon är det sagt.
:516: bara 10sec kvar till asconan då
Inte mobbas nu :eusasmile
Nu är det inte så många sec kvar att plocka :fly:
Grattis till en grym tid:)
Grattis till en grym tid:)
Tack! Det blir någon/några dagar till på Emmaboda i år, så förhoppningarna är att ta sig ner till en 1,30,xx tid, det vore sjukt kul! Frågan är om kraften finns!? Läste i senaste Bilsport om en norsk 240 med samma grundmotor som plockat ut 285hk, och då borde mitt 200hk mål inte vara omöjligt,,,
Bilen verkade riktigt skoj Philip! Synd jag inte hann testa men jag hade ju fullt upp att köra Oplar med opelmotorer :p
Grattis till tiden, både du o Camilla! Kul att träffas :)
Bilen verkade riktigt skoj Philip! Synd jag inte hann testa men jag hade ju fullt upp att köra Oplar med opelmotorer :p
Grattis till tiden, både du o Camilla! Kul att träffas :)
Vi får köra lite byteshandel nästa gång! Jag kan ju höra av mig när vi hyr banan nästa gång :cool:
Hört nått mera från besiktningsmannen hur det blir med bilen nu då? :)
Hört nått mera från besiktningsmannen hur det blir med bilen nu då? :)
Efter besiktningen som utfördes skulle han skicka in protokollet till bilprovningen för att ändra status från körförbud till godkänd. Jag får ta och ringa o kolla hur det går. Men med en godkänd a-besiktning så har bilen inte körförbud längre, dock vissa restriktioner för användandet som vi diskuterat tidigare. Jag satsar nog ändå på att få till en regbesiktning nån gång framöver!!
Här händer de inte mycket,,, har på tok för mycket att göra med allt annat. Körde dock på Blackracet här i Älmhult förra helgen,, 9,52 som bästa tid. Inte jättesnabbt men men,, 4an var i innan 201m dessutom, säger ju allt om utväxlingen,,, :(
Kommer du till kullen med racern eller hur var det nu?? :)
Vi får väl se,, beror på hur hon mår efter SS på söndag;)
Vad är det för tillverkare på breddarna du kör med Philip?
Vad är det för tillverkare på breddarna du kör med Philip?
Menar du att jag behöver nya lr :D Jag tror att det är RP Glasfiber, jag är inte säker.. Kolla med TIC vad han har köpt sina :491:
Hon mår säkert ypperligt:D
hehe japp, tycker du behöver bredda lite till så kan jag köpa dom du har nu:D
Ahaa, så det är samma som TIC, då är det inte RP, han har köpt sina hos KP Styling..
Menar du att jag behöver nya lr :D Jag tror att det är RP Glasfiber, jag är inte säker.. Kolla med TIC vad han har:491:
http://www.rpglasfiber.com/
Jo jag vet, men Stefan (TIC) kör med breddare från KP Styling. Dom håller till i Ystad tror jag..
http://www.rpglasfiber.com/
Jo jag vet, men Stefan (TIC) kör med breddare från KP Styling. Dom håller till i Ystad tror jag..
Jo:) tänkt mest länka för de som inte redan visste :p
Idag blir det att förbereda inför Superstage imorn,,, man börjar bli van vid att arrangera de där nu :D
Här händer det inte mycket. Just nu står hon i vinterdvala i logen och väntar på ny koppling. Däremot har jag införskaffat en ny dragbil, förra ville inte riktigt vara med längre,,,
Opel i all ära, men jag hittar ingen bra diesel kombi som tillfredställer mina krav...
En sak är säker, det ska vara tyskt!!
http://213.132.112.100/images/56/5650046093.jpg
Har hört att 4-motion ska vara bra att dra med,, vi får väl se..
Hämtar henne ikväll:)
Underbar dragbil! Riktigt passande fälgar med, kommer se snyggt ut med släp efter... Bra att du höll dig till tyskt iaf ;)
Jonas Jonsson
25-01-08, 03:01
Chefen har en sån med 140 hk diesel men dock bara fwd. Jag hade inte betalat det förmånvärdet och hoppas du har provkört för känslan som den äldre passaten hade är som bortflugen tycker jag. Motorn är snål och trevlig och växellådan är inget fel på. Jag tycker den känns gungig och inkonsekvent att köra. På chefens tar det i fram med två personer i fram och vanlig normal körning. Han skyller på stänkskärmarna men dem satt på vid leverans.
Jag hade köpt en Vectra 1.9 CDTi med 150 hk och automat. Mycket trevligare och billigare bil. Gissar det blev tjänstebil tillslut Philip eller?
Chefen har en sån med 140 hk diesel men dock bara fwd. Jag hade inte betalat det förmånvärdet och hoppas du har provkört för känslan som den äldre passaten hade är som bortflugen tycker jag. Motorn är snål och trevlig och växellådan är inget fel på. Jag tycker den känns gungig och inkonsekvent att köra. På chefens tar det i fram med två personer i fram och vanlig normal körning. Han skyller på stänkskärmarna men dem satt på vid leverans.
Jag hade köpt en Vectra 1.9 CDTi med 150 hk och automat. Mycket trevligare och billigare bil. Gissar det blev tjänstebil tillslut Philip eller?
Nä, det blev faktiskt privatköp...
35mm sänkning med sportchassi bådar för väldigt bra väghållning, sen gör du 4wd sitt med:) Vectra i all ära, men Passaten är trevligare att titta på samt är interiören klart överlägsen de oplar som finns att tillgå idag...
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.