View Full Version : Är det en c-lås motor i förardörren?
Krille Calibra
14-10-02, 10:39
Jag tänkte koppla in ett Laserline larm.
Och undrar om det finns en cetral lås motor i förardörren?
Om inte är det svårt att koppla in? kostar?
MVH KRILLE
Beror på vilken bil men på min Ascona fanns det ingen i förardörren. Jag tog motorn från passagerardörren tills vidare och det var inga problem att få dit den, det fanns redan hål till den så det vara bara att skruva dit den, den passade direkt.
En motor borde inte vara så dyr på skroten tycker jag.
Vectraboy_V6
14-10-02, 11:08
>Jag tänkte koppla in ett Laserline larm.
>Och undrar om det finns en cetral lås motor i förardörren?
>Om inte är det svårt att koppla in? kostar?
>
>MVH KRILLE
Det är säkert en central lås motor i förardören det är är nog inte så svårt att koppla in. Har två st liggande i verkstaden men jag vet inte om de passar för de är till Volvo 850.
MVH Anderas
Jepp säger detsamma,finns säkert på Calibran, finns ju på Omega,Senator osv.
Går det att låsa från bagaget eller från passagerardörren så finns det ju en motor i förardörren.
Vectran har en motor i förardörren iaf, skulle tro att Calibran också har det!
Jag har då inte nån motor i min förardörr.
Sen om det skiljer mellan årsmod. eller nått vet jag inte...
http://www.calibraturboo.homestead.com/files/liten3.jpg MvH // R.Eklund http://members.lycos.co.uk/carldavey1/Smilies/RSOCSpin.gif
Jonas Jonsson
14-10-02, 16:14
Titta på elschemat jag ordnade till dig. På framsidan har jag hjort egna anteckningar. Du ska använda de som jag skrev upp där. Du hittar dem bakom plasten som sitter till vänster om pedalerna på förarplatsen. Nere på golfvet alltså.
Om jag inte minns helt fel är det en brun kabel med vitt streck på som låser och en brun med rött sträck på som låser upp. Kan va tvärtom med låsa/låsa upp men färgerna stämmer. Om du tar av gummiröret ut till dörren så kan du se kablarna. Sen letar du upp dem inne nere vid golvet.
Om du i dörren tar en nål och sticker genom en av de två sladdar jag beskrev coh sen försiktigt lindar en kabel runt nålen och för andra änden av kabel till jord. Då bör bilen låsas eller låsas upp. På så vis hittar man lås/låsupp kablarna.
Sen kopplar du larmet för jordande signal så kommer allt funka perfekt.
Krille Calibra
14-10-02, 20:00
TACK SÅ MKT..
Mvh krille
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2012, vBulletin Solutions, Inc.