PDA

View Full Version : Avställning

Calle gsi
13-10-02, 19:07
Ringde precis till bilsvar och ställde av bilen och då sa dom att man skulle få tillbaka resten av fordonsskatten. Så jag undrar om man får tillbaka det som är kvar på försäkringen också eller om bolaget sparar det till man ställer på bilen igen?

krippe
13-10-02, 19:10
Försäkringspremien får du inte tillbaka, sparas till nästa säsong..

Calle gsi
13-10-02, 19:12
Okej, tack för det snabba svaret.

Qrew
13-10-02, 19:51
Calle GSi :

jag har länsförsäkringar, och har LF-konto(dvs det dras automatisk pengar ifrån mitt konto varje månad) och sist jag ställde av så fick jag tillbaka pengar när det var dags att dra pengar igen...
ring och hör med dem vetja :)

Sugen på grenrör o turbo +actuator?

Mvh Qrew
www.team2themaxx.com

guest
13-10-02, 20:26
jag fick också slantar tillbaka

GSI 16V
13-10-02, 20:58
Hade Ansvar på frugans V***o 445 och ställde äv den häromveckan.
Fick tillbaka resterande skatt OCH resterande premie som var kvar.

Sedan försäkrade jag min "nya" vinterbil där och då fick jag "rabatt" på premien för att man var/är trogen kund och INGA skador ;-)
Men dom ville inte ha med min GSi att göra, kan bero på att den inte är riktigt orginal ;-)

Mvh Fast Swed - Öckerö - Medlemsnr: 136
OPEL Kadett GSi16V -88 Rekord GLS 2.2i -86 med ABS
struve@telia.com www.struve.mine.nu

krippe
13-10-02, 21:34
hmm..knepigt..
Jag har också Länsförsäkringar och konto till Omegan, inte fasen fick jag några pengar tillbaka..

AJO
13-10-02, 22:03
Fick tillbaka pengar när jag ställde av min kadett förra vintern... Också länsförsäkringar...

Martin Sandberg
14-10-02, 07:50
Om man har LF med konto betalar du ju för varje månad, och inte för helår, det gör ju att det inte finns så mycket pengar att betala tillbaka.

/Martin

Jonas Jonsson
14-10-02, 16:16
Sen drar de ju av en slant för avställnings försäkringen oftast. Iaf jag vill ha min bil försäkrad mot stöld mm. Det brukar kosta c:a 500 per år så det blir heller inga pengar.

Calle gsi
14-10-02, 17:05
>Sen drar de ju av en slant för avställnings försäkringen
>oftast. Iaf jag vill ha min bil försäkrad mot stöld mm. Det
>brukar kosta c:a 500 per år så det blir heller inga pengar.

Ha ha, det var dyrt min skulle kosta 240kr.

Ja, jag får väl se om det blir några pengar tillbaka. Inte för att jag tror att dom räcker så länge, det är ju mycket som ska göras med bilen under vintern.

Jonas Jonsson
14-10-02, 19:51
Pratade med LF idag angånede lite pengar som aldrig kommit fram till mig. Calibran kostar 700:- per år i avställningsförsäkring. Blää

Martin Sandberg
14-10-02, 21:20
Min kadett gick upp från ~25kr/mån till ~50kr/mån förra vintern. Snacka om procentuell höjjning.. :-/

/Martin