View Full Version : Opel Vectra A GT 16v
Bra! Vectran förtjänar några varv på kullen:)
JS
Ja visst gör den. Å blir detta skoj så får la det bli roligare däck nästa säsong.
Då har jag bestämt mig. GTn får stå avställd även denna vintern. Så September ut kommer den brukas.
som jag då. har lite till jag vill mata in. men denna gången SKA de bli klart till sturup!!!!
Blev inget Kinnekulle denna höst så får ta min banoskuld nån annan gång :-/
Idag ställde jag av bilen och den kommer få sussa tills våren 2008.
som jag då. har lite till jag vill mata in. men denna gången SKA de bli klart till sturup!!!!
när är evenemanget på sturup då?
Fick mina vita tavlor idag!
http://figgz.mine.nu/~linden/051230/Bild_jpg_scaled.jpg
var beställde du de grejerna?
Tavlorna kan beställas av mig.
Du kan PMa mig för mer info.
Av o2re här på forumet, www.carbiz.com (http://www.carbiz.com), 995kr inkl frakt.
Av o2re här på forumet, www.carbiz.com (http://www.carbiz.com), 995kr inkl frakt.
Jag sköter försäljningen i sverige, Tore hinner inte med alla svenska kunder :)
Jag sköter försäljningen i sverige, Tore hinner inte med alla svenska kunder :)
Ah okej :-)
Nu har man införskaffat sig ett fjäderbenstag i aluminium. Kommer slänga på det till våren.
http://i232.photobucket.com/albums/ee226/mikael-linden/fjderbenstag.jpg
Sorry för stor bild :-)
Nu har man införskaffat sig ett fjäderbenstag i aluminium. Kommer slänga på det till våren.
Sorry för stor bild :-)
Nu e frågan...vad heter fjäderbensstag på tyska? :p
Nu e frågan...vad heter fjäderbensstag på tyska? :p
Åh va lätt. Domstreben :D
Åh va lätt. Domstreben :D
Göööött :D
Åh vad jag längtar till våren.. skall försöka ragga tag i chip å SFI-ersättare tills det är dags att ta ut pärlan. Sen blir det till å beställa ny vindruta. Tänkt byta den enda sedan jag köpte bilen hösten 2005..
Glöm inte att öppna ett penga-konto som endast får användas till inköp av R-däck!
Har hört att bilen ska ut på bana nån gång framöver!!!
Glöm inte att öppna ett penga-konto som endast får användas till inköp av R-däck!
Har hört att bilen ska ut på bana nån gång framöver!!!
Får se vad plånboken säger till våren/sommaren om att köpa R-däck å lägga pengar på bensin till/på/från banor i Sverige. Har precis köpt mig ett radhus som skall fixas å trixas med (tack Figgz btw för att du hjälper mig med radhuset..)
(tack Figgz btw för att du hjälper mig med radhuset..)
Va tusan, lackar han hus oxå??? :rolleyes:
Klart du ska slänga lite med Vectran nästa sommar, 2 dagars måste du iaf komma på :)
Va tusan, lackar han hus oxå??? :rolleyes:
Klart du ska slänga lite med Vectran nästa sommar, 2 dagars måste du iaf komma på :)
Känns som jag inte kommer ha riktigt lika mycket tid nästa sommar men får se vad som händer.
Johan Sand
08-11-07, 15:41
Känns som jag inte kommer ha riktigt lika mycket tid nästa sommar men får se vad som händer.
Nej du, den ursäkten duger inte:eusasmile
2008 SKALL vectran få smaka banasfalt!:518:
Johan Sand
08-11-07, 15:45
Får se vad plånboken säger till våren/sommaren om att köpa R-däck å lägga pengar på bensin till/på/från banor i Sverige. Har precis köpt mig ett radhus som skall fixas å trixas med (tack Figgz btw för att du hjälper mig med radhuset..)
Ähh, R-däck behövs inte, jag hade skitkul med mina backelit däck från Aurora. Hängde iofs inte på Figgz i år, men nästa år prejar jag honom när han kör förbi:D
Som engelskmännen säger, "Run what you brung" eller på svenska "kör med det du har":Nerds:
Johan; Hähä så den ursäkten dög inte? :-) Ja jag har ju lovat min lilla bil att den skall få smaka bana.. så får väll lösa det iaf nån gång.. Rudskogen och Kinnekulle lockar..
Ähh, R-däck behövs inte, jag hade skitkul med mina backelit däck från Aurora. Hängde iofs inte på Figgz i år, men nästa år prejar jag honom när han kör förbi:D
Personal reminder: montera 2" fyrkantsprofiler runt hela kadetten, må det väga ,men må det skicka Sand tillbaka till Norge :p
Widde: Jag lackar allt ;)
Lindén: Nästa år _skall_ du på träff... du får väl bara berätta det för HSB (Hon Som Bestämmer) att du skall på banträff eftersom huset kommer bli så fint... och därmed basta! ;)
Personal reminder: montera 2" fyrkantsprofiler runt hela kadetten, må det väga ,men må det skicka Sand tillbaka till Norge :p
Widde: Jag lackar allt ;)
Lindén: Nästa år _skall_ du på träff... du får väl bara berätta det för HSB (Hon Som Bestämmer) att du skall på banträff eftersom huset kommer bli så fint... och därmed basta! ;)
Du har alltid så rätt Figgz *flin*.
Din bil är verkligen fin .
Sneglade mycke på din vectra innan jag bestämde mig för att köpa en vectra A :P
Din bil är verkligen fin .
Sneglade mycke på din vectra innan jag bestämde mig för att köpa en vectra A :P
Det tackar man för.
Har du några bilder på din Vectra A?
Det tackar man för.
Har du några bilder på din Vectra A?
Jo dock inte hunnit ta så många ännu :P
http://bilder.gs17.com/nitrox/DSC01030l.jpg
http://bilder.gs17.com/nitrox/IMG_1638l.jpg
Jo dock inte hunnit ta så många ännu :P
http://bilder.gs17.com/nitrox/DSC01030l.jpg
http://bilder.gs17.com/nitrox/IMG_1638l.jpg
Ah den översta bilden har jag sett här på OSC.
Finns pontential även om det verkar vara lite å göra. Annorlunda frontläpp.
Jo den är lite halv skabbig.
Ska tydligen vara en irmcsher front.
Men nu ska vi inte prata om min bil:P
Nä nu får det ta å bli vår!
Har bestämt mig att till våren göra följande så fort jag ställer på bilen;
Montera fjäderbenstaget som jag har liggandes
Montera SFI-ersättare som jag köper i Februari ifrån Tyskland
Montera chip som jag köper nån gång efter årsskiftet
Byta framrutan, gamla har sett sina bättre dar å borde bytts när jag köpte bilen 2005..Skulle även behöva lacka om huven men får se om det finns pengar över till det, är en del som kommer behöva köpas till hemmet, typ gräsklippare, grill, utemöbler osv.
Skall jag eller skall jag inte ha svart tejp på mina B/C-stolpar? Är orginal svart "sporttejp" på den men tejpen börjar se lite dassig ut. Så frågan är om man skall ta bort den eller om man skall skaffa ny tejp.
Tycker ni?
Kör med "tejpen" du, den funkar fint med annat svart som lister osv. Finns en en bild från Rudskogen -07 i din tråd här där man ser skillnad mot Alex Turbo som inte har det.
2005-12-06, 16:50
Nä nu får man snart sätta fart, börjar bli lite grejer hemma nu som skall på..
1. larm liggandes
2. handtag som skall in på lack.
3. ta bort strålkastartorkarna
4. modda grill
Kul å läsa igenom hela sin gamla tråd...
Blev bara ca 2 år försenat det här med att ta bort strålkastartorkarna (tog bort den hösten 2007 i Johan Sands garage). Dock inte lagt igen hålen..
Nu har jag beställt en försenad julklapp till min GT!!!
Blir ett par såna här i storlek 215/35 18" ET40:
http://www.sono-tuning.com/images/wolfrace/prosprint-mirror.jpg
Ps. Kommer sätta ut mina 17" på annons när tid finnes men är någon sugen redan nu så skicka mig PM! Ds.
Ps2. Adam, likadana som de du köpte till din Vec B, fast "Shadow chrome" istället för "pink" och 18" istället för 17". Ds2
Johan Sand
15-01-08, 17:09
Behöver väl inte 18" fälgar för att använda r-däck?:eclipsee_
Behöver väl inte 18" fälgar för att använda r-däck?:eclipsee_
Haha nä men nu när vi lagt så mycket pengar på vårat nya kök (ca 40k på vitvaror) så tyckte jag att jag var värd å få nåt kul.. :-D Kommer se megastort ut på min.
Faller jag för banracing får jag skaffa ett par fula 15" alu till ev R-däck..
Riktigt fina fälgar. Kommer passa kalas!
//Rocklind
Riktigt fina fälgar. Kommer passa kalas!
//Rocklind
Ja jag tror det, tycker verkligen multi-ekrar är snyggt på Vectra A.
Välkommen i "de-som-rullar-stort-med-Vectra-A-klubben" :mhihi: :491:
vectra--power
15-01-08, 21:03
Oj oj oj 18", och jag som tyckte 17" såg stort ut på din bil :D De kommer _verkligen_ att bli brutalt med 18"! När hamnar dessa fälgar på bilen då?
Tur att det är svart mellan ekrarna för dig Lindén, för har du tålamodet att tvätta riktigt noga mellan ekrarna? :p
Blir nog riktigt snyggt, kommer att se ut som 19" då ekrarna går enda ut kanten. Topp!:)
Nä nu får det ta å bli vår!
Har bestämt mig att till våren göra följande så fort jag ställer på bilen;
Montera fjäderbenstaget som jag har liggandes
Montera SFI-ersättare som jag köper i Februari ifrån Tyskland
Montera chip som jag köper nån gång efter årsskiftet
Byta framrutan, gamla har sett sina bättre dar å borde bytts när jag köpte bilen 2005..Skulle även behöva lacka om huven men får se om det finns pengar över till det, är en del som kommer behöva köpas till hemmet, typ gräsklippare, grill, utemöbler osv.
undra om inte dessa 4 punkter finns någon annanstans också i din tråd linden. ? :p
Johan Sand
15-01-08, 22:58
undra om inte dessa 4 punkter finns någon annanstans också i din tråd linden. ? :p
Linden gör helt rätt. Delar måste ligga till sig på hyllan några år innan de monteras:D
Tur att det är svart mellan ekrarna för dig Lindén, för har du tålamodet att tvätta riktigt noga mellan ekrarna? :p
Hmmm var nog inte exakt rätt bild, är inte svart på fälgarna jag köpte, här kommer annan bild;
http://www.wheelsnthings.com/acatalog/Prosprintsc.jpg
Är rejält sugen att se hur de ser ut på så kommer nog inte dröja så lång tid innan jag slänger på dem.. beror lite på tid å väderlek.. får hem dem nästa vecka.
Ja dessa kommer nog se rätt stora ut på min bil, å det är precis så jag vill ha det. 18" på tex jobbpolarens S60 Sport ser ju smått ut :-)
Då har man även fixat dimljus till 2000-fronten! Dock dröjer det ett par veckor innan jag får dem då de skickas med snigelfrakt (Figgz) :-D
Då har man även fixat dimljus till 2000-fronten! Dock dröjer det ett par veckor innan jag får dem då de skickas med snigelfrakt (Figgz) :-D
Mask-post? :p
hahaha, bästa på länge :491:
Snygga fälgar Linden, kommer sitta som ett smäck på vectran. Vad blir det för kvallisort på däcken?
Snygga fälgar Linden, kommer sitta som ett smäck på vectran. Vad blir det för kvallisort på däcken?
*host* Blir "ling-long"-däck.. annars hade jag inte haft råd med 18". Men när det blir nya däck sen så blir det väll Hankook eller nåt annat prisvärt av lite mer kvalité.
:lam:
Ni är bara avundsjuka :p
Kommer bli riktigt snyggt det där :)
AstraMarkus
16-01-08, 17:38
Ser väldigt lovande ut, men jag gillade fälgarna med svart mellan ekrarna... :(
*host* Blir "ling-long"-däck.. annars hade jag inte haft råd med 18". Men när det blir nya däck sen så blir det väll Hankook eller nåt annat prisvärt av lite mer kvalité.
nej inte hängkuk däck.... testa yokohama istället.
försök tänk om ang ling long däck,har satt det på två av mina bilar och aldrig mer säger jag bara..
det studsar så in i h-vete..+ att ett av däcken sprack på insidan
Ling Long funkar, de är svarta och relativt runda :D
Satt såna på cabbens förra uppsättning fälgar, funkade finfint sålänge det var torrt men det märktes att det var ett billigt däck när det blev blött. Fast funkar till en bruksbil gör de!
MantaBurner
16-01-08, 22:14
nej inte hängkuk däck.... testa yokohama istället.
Jag har bara bra efterenheter av Ventus Sport K104 samt De nya "S1" som jag har på 19"arna !
Men S1 var iofs inte så billiga....
Ling long däck sitter det på mina sommarfälgar på evon. och jag har inget positivt att säga om dom. i blött väglag har du inte bra fäste, gör jag en banzai start i 2an så ritar det på alla 4 upp till en ca 70km/h samt att ena däcken har spruckit hela vägen runt i sidan. men skall du bara köra lugnt o sansat i stan så går det och glida på.
AstraMarkus
17-01-08, 21:45
Ling Long funkar, de är svarta och relativt runda :D
Satt såna på cabbens förra uppsättning fälgar, funkade finfint sålänge det var torrt men det märktes att det var ett billigt däck när det blev blött. Fast funkar till en bruksbil gör de!
Det är väl på bruksbilen man skall ha säkra och bra däck? Entusiastbilen kör man ju så otroligt mycket färre mil med...
Kommer ej ihåg just nu vad det sitter för däck på 17" men har för mig att det är ett "noname" och det har funkat bra. Så jag tror detta räcker mer än väl för mitt behov. Tiden får utvisa detta :-)
Då har jag fått mina fälgar. Fan vad stora å fina!! :-)
Bilderna tagna med mobilkamera ( därav sunkiga kvalitén).
http://figgz.mine.nu/~linden/vectra_gt/080118/DSC00115_JPG_scaled.jpg
http://figgz.mine.nu/~linden/vectra_gt/080118/DSC00116_JPG_scaled.jpg
Bilderna i sin fulla storlek; http://figgz.mine.nu/~linden/vectra_gt/080118/
vectra--power
18-01-08, 16:31
Shit va snygga! Kommer passa så bra på Vectran! Hem å montera nu då över helgen å fota lite ;)
Shit va snygga! Kommer passa så bra på Vectran! Hem å montera nu då över helgen å fota lite ;)
hmm du var ju så dum å skrota din Vectra A.. ps, den står kvar i din signatur :-)
Nä blir ingen montering nu i helgen, skall handla prylar till köket å på barnkalas mm.. men rejält sugen att montera dem nån dag.
Så Niice :D
Ska bli kul att se dom monterade, (intressant att se hur länge du kan hålla dig :p )
ojojoj dom kommer bli feta! tycker som sas tidigare att dina 17" ser feta ut men va kommer dom här göra rå!!:D bettan får oxå 18" till våren!
ojojoj dom kommer bli feta! tycker som sas tidigare att dina 17" ser feta ut men va kommer dom här göra rå!!:D bettan får oxå 18" till våren!
Håller me dig, mina 17" ser ut som 18" så då borde dessa se ut som 19" på min bil :-) GÖTT! :-) Hoppas de får plats bra.. är bättre ET än de gamla men 215 istället för 205.
vectra--power
18-01-08, 18:22
hmm du var ju så dum å skrota din Vectra A.. ps, den står kvar i din signatur :-)
Nä blir ingen montering nu i helgen, skall handla prylar till köket å på barnkalas mm.. men rejält sugen att montera dem nån dag.
Jo man ångrar sig nästan lite i efterhand faktisk, speciellt när man ser bilder på din fina bil! Men hade dock inte lust att ligga å svetsa rosten som fanns innanför skalet, såg ju dock faktiskt fin ut på utsidan.:) . Men får bli en ny Vectra A i framtiden :mhihi: De lovar jag :Fools_Hou .
Hehe jaja den står kvar i signaturen. Får väl ändra på de då. :D Har förresten inte tatt bort den från garaget.org heller så ;)
Har du inte hela kvällen fri nu då? ;) Hem och montera nu. Inga ursäkter duger :518: hehe.:whistling
Nu har jag fått nya p-platser.
En p-plats, på ena sidan en Corsa B och andra sidan en buske. Där kommer brukskombin få stå.
Sen har jag en carport med eluttag. Där kommer GTn få stå. Dum ritning på carportarna bara. Själva stommarna ser ut som "V" och är naturligtvis i höjd med B-stolpen. Men GTn är inte så bred så det går bra ändå. Fördelen är att det blir rätt tajt till grannarna, vilket gör det svårare om nån tjuv är framme å vill stjäla fälgar mm.
Det som är så skönt att de är billiga, 75kr/mån för p-plats och 145kr/mån för carport m el, rätt överkomligt :-) Platserna är nära varandra med.
Funderar faktiskt på att flytta hem GTn till carporten, den står idag utomohus hos svärföräldrarna med presenning över sig, dock ej bestämt mig hur jag skall göra. All ledig tid just nu går till att umgås med min dotter (10 1/2 månader) och renovera radhuset.
Har kommit på massa saker jag skall göra med GTn till våren/sommaren så denna projekttråd kommer bli lite mer levande sen till våren *lova*.
Johan Sand
28-01-08, 21:31
Presening över bilen:eek: Har sett lack bli förstörd pga presening som fladrar i vinden och mattar ned lacken.
Presening över bilen:eek: Har sett lack bli förstörd pga presening som fladrar i vinden och mattar ned lacken.
Tur att Lindén har planerat att våtslipa och polera bilen i vår då ;)
Nä skämt åsoido... Lindén, har du en lös grov presenning över bilen? Då skall du inte räkna med att lacken är vacker... :(
Tur att Lindén har planerat att våtslipa och polera bilen i vår då ;)
Nä skämt åsoido... Lindén, har du en lös grov presenning över bilen? Då skall du inte räkna med att lacken är vacker... :(
därför jag inte lägger något biltäcke över min.
nej presenning var la fel ord, är en sån här (fast blå);
http://www.biltema.se/Archive/Product_images/37/large/37-2933_l.jpg
Tror min är i "nylonväv", så den är väldigt tunn så den lär inte paja lacken.
AstraMarkus
29-01-08, 21:26
Jag kör en likadan, la dock mjuka lakan emellan, samt spände fast duken så den inte kan röra sig.
Jag kör en likadan, la dock mjuka lakan emellan, samt spände fast duken så den inte kan röra sig.
Hmm har inte lakan emellan men sitter rejält. Men när jag flyttar den till carporten så kommer jag inte ha kapellet på.
Har GT abstiens! Måste få tid till bilen snart så jag kan börja montera prylarna jag fått hem å få köra den soliga dagar :-) 1 Mars skall den senast vara påställd men kan ev bli lite tid till helgen *hoppas* att få leka med bilen.
I väntans tider så lekta jag med tanken att köra utan dörrlsiter som jag hade på min Astra F GL (dvs så som Astra F GSi har orginal). Vad tycker ni? Jag är rätt sugen på att göra det. för front å baken har ju mindre lister nu sen jag bytte till 2000-front/bak. Har iof 2000 dörrlister liggandes men de är inte i världens bästa skick.. böjda å gråa.
(Obs, görful PS, men man ser ju lite hur det kan se ut iaf :-)
http://figgz.mine.nu/~linden/temp/utanlister.jpg
Lekte lite till å la på mina 18" i PS;
http://figgz.mine.nu/~linden/temp/ps-18.jpg
Med dörrlister. Kommer se skumt ut om du inte lackar de svarta på kofångarna isåfall!
//Rocklind
Med dörrlister. Kommer se skumt ut om du inte lackar de svarta på kofångarna isåfall!
//Rocklind
Håller med Rocklind. Sen så är den sista bilden med dina nya fälgar bara sååå läcker, tummen upp!:)
Håller med Rocklind. Sen så är den sista bilden med dina nya fälgar bara sååå läcker, tummen upp!:)
Ja visst blir det bra med de fälgarna? Skall bli kul å få på dem.
Fick min SFI-ersättare (M-tech) ifrån Stigs Bil idag.
Har lite dåligt med tid (småbarnsförälder, husrenovering och krasslig) men den skall på, samt fjäderbenstag, chip å 18" nån gång innan Elmia iaf.
Bilen är iaf påställd nu och fått rullat 3mil än så länge.
Har GT abstiens! Måste få tid till bilen snart så jag kan börja montera prylarna jag fått hem å få köra den soliga dagar :-) 1 Mars skall den senast vara påställd men kan ev bli lite tid till helgen *hoppas* att få leka med bilen.
I väntans tider så lekta jag med tanken att köra utan dörrlsiter som jag hade på min Astra F GL (dvs så som Astra F GSi har orginal). Vad tycker ni? Jag är rätt sugen på att göra det. för front å baken har ju mindre lister nu sen jag bytte till 2000-front/bak. Har iof 2000 dörrlister liggandes men de är inte i världens bästa skick.. böjda å gråa.
(Obs, görful PS, men man ser ju lite hur det kan se ut iaf :-)
http://figgz.mine.nu/~linden/temp/utanlister.jpg
Kul att du har fått ut bilen
på med 18tummarna bara
Jag tror att det skulle bli snyggt med 2000 lister, du kan ju få mina svarta i stället för dina böjda grå.
Då blir du av med de röda strecken som skär sej mot lacken och får lister som matchar bättre till bak och front. Hämta dom nån dag vet ja!!!
Kul att du har fått ut bilen
på med 18tummarna bara
Jag tror att det skulle bli snyggt med 2000 lister, du kan ju få mina svarta i stället för dina böjda grå.
Då blir du av med de röda strecken som skär sej mot lacken och får lister som matchar bättre till bak och front. Hämta dom nån dag vet ja!!!
Det kanske vore nåt.. :-) Tänke vi kunde ha en lokalträff snart å då kan du ju ta med dem. Skall knåpa ihop en tråd inom en snar framtid.
Jävligt snygg vectra.Såg att du skulle trimma lite:) .vad är d för chip du ska sätta i?
Andreas Löfgren
25-02-08, 20:03
Du har ingen bild på hur SFI-ersättaren ser ut?
Jävligt snygg vectra.Såg att du skulle trimma lite:) .vad är d för chip du ska sätta i?
Chippet kommer från v4se här på OSC. Första chippet som jag fått nys om som fungerar med fördelarlösa C20XE. Han har fler till salu..
Du har ingen bild på hur SFI-ersättaren ser ut?
En sån här (min ligger ute i bilen men fanns en bra produktbild på tillverkarens hemsida)
http://www.mathijssentechnics.nl/main_img/prod_images_big/prod_20070927213035.jpg
Samma chip du fick med din ;)
Samma chip du fick med din ;)
Inte samma men likadant hoppas jag :WobbleSig
Sygg SFI-ersättare :dance2:
Dimljus inhandlade, dyker upp i ett hem nära mig nästa vecka :-)
Har monterat SFI-ersättaren. Dock räckte inte slangen mellan SFI-ersättaren och tomgångsmotorn riktigt (fattades ca 4cm) så får ragga tag i en ny slang alt en liten slangsnutt, skall kolla på biltema eller liknande imorgon. Gick ju å köra med bilen iaf så länge man varva lite.. lät rejält gött! Förstår nu varför de ej sitter på orginal... för "gubbar i keps" vill nog inte ha en bil som vrålar så gött :-)
Skall slänga på 18" och alu-staget nån gång innan helgen (om jag hinner) å lägger då upp kort.
Dimljus inhandlade, dyker upp i ett hem nära mig nästa vecka :-)
Har monterat SFI-ersättaren. Dock räckte inte slangen mellan SFI-ersättaren och tomgångsmotorn riktigt (fattades ca 4cm) så får ragga tag i en ny slang alt en liten slangsnutt, skall kolla på biltema eller liknande imorgon. Gick ju å köra med bilen iaf så länge man varva lite.. lät rejält gött! Förstår nu varför de ej sitter på orginal... för "gubbar i keps" vill nog inte ha en bil som vrålar så gött :-)
Skall slänga på 18" och alu-staget nån gång innan helgen (om jag hinner) å lägger då upp kort.
Det är alltså därför min tomgång är så knepig efter att jag monterade sfi ersättaren.
Slangen räcker om man drar tillräckligt hårt i den :D
Det är alltså därför min tomgång är så knepig efter att jag monterade sfi ersättaren.
Slangen räcker om man drar tillräckligt hårt i den :D
Försökte "vålda lite" men min räckte inte ändå, men som sagt, vi får köpa nya slangar! :-)
Enl rykte (figgz) så kan slang från C20let funka men vad en sån har för GMnr vet jag inte (Opel i gbg har svårt å hitta gamla prylar i EPC..)
Försökte "vålda lite" men min räckte inte ändå, men som sagt, vi får köpa nya slangar! :-)
Enl rykte (figgz) så kan slang från C20let funka men vad en sån har för GMnr vet jag inte (Opel i gbg har svårt å hitta gamla prylar i EPC..)
de kan jag säga att jag har en Linden. sorry för lamporna.
Bara får reda på vad de är för slang.
de kan jag säga att jag har en Linden. sorry för lamporna.
Bara får reda på vad de är för slang.
Borde väll vara slang för tomgångsmotorn då från LET? :-)
Inga problem med lamporna, löste sig ju ändå, fick tag på riktiga 2000-dimljus till slut.
Borde väll vara slang för tomgångsmotorn då från LET? :-)
Inga problem med lamporna, löste sig ju ändå, fick tag på riktiga 2000-dimljus till slut.
tur de. Hmm, då ska man bara hitta den också. tycker du borde fråga imigranten först. :D
Oj vad jobbigt det var å köra utan fungerande tomgångsmotor i tät trafik med många stopp.. men det gick.. hehe..
Hittade en slang på Biltema som passade kalas på SFI-ersättaren (19mm innermått på slangen).
Kommer byta hela slangen vid tillfälle men ont om folk på jobbet så hade inte tid, så jag kapade av en bit som matchade mot den gamla slangen å använde hederlig silvertejp, inte så vackert men funka! Så nu har jag normal tomgång igen :-)
Ps. ev åker 18"arna på ikväll, de står framme iaf..
Silvertejpmannen... *suckar* ;)
Glöm inte vaxa fälgarna före, och ta många bilder efter de är monterade :D
Silvertejpmannen... *suckar* ;)
Glöm inte vaxa fälgarna före, och ta många bilder efter de är monterade :D
Haha, silvertejp funkar fint till det mesta :-) Men fick så pass mycket slang över att jag skall byta hela vid tillfälle, hade 2min på mig, allt för många veka människor som inte kan vara på sina arbetsplatser :-/
Haha, silvertejp funkar fint till det mesta :-) Men fick så pass mycket slang över att jag skall byta hela vid tillfälle, hade 2min på mig, allt för många veka människor som inte kan vara på sina arbetsplatser :-/
Någon slags värmeslang? Isåfall är det samma som jag köpte :D
Köp en riktig skarv koppling på någon välsorterad butik med vvs saker så funkar det galant att skarva :)
Någon slags värmeslang? Isåfall är det samma som jag köpte :D
Köp en riktig skarv koppling på någon välsorterad butik med vvs saker så funkar det galant att skarva :)
Mmm var nån värmeslang för 39kr eller så :-)
Skall leta reda på en skarv då, vore smidigast.
Kör du SFI-ersättare i den nya blå? var köpte du din från? Edit, såg att det var likadan som min; http://www.garaget.org/?car=76437&image=702074
vectra--power
29-02-08, 21:20
Fint att du har fått ut bilen nu! *Väntar på bilder med 18"* ;) :518:
Fint att du har fått ut bilen nu! *Väntar på bilder med 18"* ;) :518:
Nu har 18"arna suttit på i ca 5 minuter :-) Kört 100m och trots att jag skar bort 1x5cm av innerskärmen så tar det fortfarande i. Iof så sitter innerskärmen inte helt 100. Men får ta å åtgärda det för går inte å köra som det är nu.. hinner dock inte idag, skall raka vägen på kalas efter jobbet å imorgon skall jag med iväg.. men får lösa sig nästa vecka.
Inga bilder än men kanske kan smita iväg nån gång under dagen å ta nån bild om det lugnar ner sig (080301 - Ej komplett //Lindenönehelg på jobbet..).
Ha en fortsatt bra helg! :-)
Behöver hjälp; http://www.opelsportclub.com/forums/showthread.php?t=49795
Nu har 18"arna suttit på i ca 5 minuter :-) Kört 100m och trots att jag skar bort 1x5cm av innerskärmen så tar det fortfarande i. Iof så sitter innerskärmen inte helt 100. Men får ta å åtgärda det för går inte å köra som det är nu.. hinner dock inte idag, skall raka vägen på kalas efter jobbet å imorgon skall jag med iväg.. men får lösa sig nästa vecka.
Inga bilder än men kanske kan smita iväg nån gång under dagen å ta nån bild om det lugnar ner sig (080301 - Ej komplett //Lindenönehelg på jobbet..).
Ha en fortsatt bra helg! :-)
haha känner igen de där. har dock inte orkat fixa mitt skav ännu... tror jag ska anlita figgz till å valsa mina framskärmar någon dag,, oturligt nog så skulle ju osc ha bantröffa samtidigt som vi har dm tävling i rally ... får kika upp till emmaboda.
Fick mina dimljus idag.
http://figgz.mine.nu/~linden/vectra_gt/080306/Bild%20032_jpg_scaled.jpg
http://figgz.mine.nu/~linden/vectra_gt/080306/Bild%20033_jpg_scaled.jpg
Tiden är ur led... världen är upp o ner...
Ett par dimljus får två bilder, men 18":arna har vi inte fått se nånstans :D
Tiden är ur led... världen är upp o ner...
Ett par dimljus får två bilder, men 18":arna har vi inte fått se nånstans :D
GTn står i carporten tills jag skall få på nya framfjädrar/fjäderben mm, så blir inga bilder innan dess då jag inte vill skylta med exakt hur bilen står parkerad.
Kan iof ta ett smygkort å skicka dig vid tillfälle :-)
Johan Sand
06-03-08, 17:00
Hel enig Figgz, vill se fäljarna på bilen NU!:)
vectra--power
06-03-08, 17:03
Hel enig Figgz, vill se fäljarna på bilen NU!:)
Håller med!! :D
Håller med!! :D
Jag med. Visa fälgarna Visa Fälgarna!!!!:D
Jag vill oxå se fälgarna nu nu nu:D
jag skulle också vilja se ett par 18"...:rolleyes:
Hehe, skall renovera ett av sovrummen hela Lördagen men ev hinner jag gå ut å ta nån bild på Söndagen :-)
Hehe, skall renovera ett av sovrummen hela Lördagen men ev hinner jag gå ut å ta nån bild på Söndagen :-)
Ut med kameran och lufta dej. Tapetklister är inte bra för lungorna
Tog lite snabba kort med min sunkiga mobilkamera idag.
http://figgz.mine.nu/~linden/vectra_gt/080311/Bild%20001_jpg_scaled.jpg
Ser väll rätt nice ut? Tänk även på att fronten bara är påhängd, den har lossat från krockbalken.
http://figgz.mine.nu/~linden/vectra_gt/080311/Bild%20002_jpg_scaled.jpg
Tajt.. ser ut som innan men den tar i innerskärmen mycket mer nu, skall som sagt höja den 20mm och sen skära ur lite mer ur innerskärmen och sen fästa resterande del av innerskärmen lite bättre.
http://figgz.mine.nu/~linden/vectra_gt/080311/Bild%20004_jpg_scaled.jpg
Bak är det lagom tajt nu. Går fritt hela vägen även om det kanske inte ser ut så i ovankant på denna bild. Den är lite lastad nu med (bagaget fullt med jox som garagedomkraft mm).
http://figgz.mine.nu/~linden/vectra_gt/080311/Bild%20005_jpg_scaled.jpg
Denna vinkeln är fin :-) Skall ta loss turborampen o lägga sikaflex imellan, nu sitter den bara med två skruv vilket gör att passformen mot lyktorna (mest den högra) inte är perfekt nu.
http://figgz.mine.nu/~linden/vectra_gt/080311/Bild%20006_jpg_scaled.jpg
Fronten är som sagt bara dithängd just nu.. I bakgrunden kan ni se min gröna bruks-vectra.
Blinkersen å lampan är som de ska, man blir lurad av denna bild då ljuset gör att det ser ut som blinkersen sitter fel..
Alla bilderna finns här; http://figgz.mine.nu/~linden/vectra_gt/080311/
Sa*an va snygg den blev med de nya fälgarna! Snyggt! :)
Sa*an va snygg den blev med de nya fälgarna! Snyggt! :)
Blev bra men ser inte direkt ut å vara större fälgar än innan.. skall bli fint med nya dimljusen med som jag har liggandes. skall på när jag tar tag å lagar fronten (fogskummar front ihop med krockbalk å fäster den ordentligt. Får bli när det bli lite längre fram när man får tid å det blir lite varmare.
Blev ju svinbra det där Linden, ser ut som du får lite att göra om du ska hålla puts på de där fälgarna :)
Du får ju inte höja bilen nu när du fått till en cool glidarlook på den.......
Släng bort innerskärmarna, de är endå bara ivägen :D
Edit: Är det bara jag som tycker den liknar en Omega B på första bilden om man kollar snabbt?
Blev ju svinbra det där Linden, ser ut som du får lite att göra om du ska hålla puts på de där fälgarna :)
Du får ju inte höja bilen nu när du fått till en cool glidarlook på den.......
Släng bort innerskärmarna, de är endå bara ivägen :D
Edit: Är det bara jag som tycker den liknar en Omega B på första bilden om man kollar snabbt?
Och jag som e så jäkla dålig på att putsa *asgarv*.
Visst går ju att ta bort innerskärmarna men känns som att 2cm höjning bara gör gott.
Nä ser inte likheten emd Omega B faktiskt, motivera tack :-)
Nä ser inte likheten emd Omega B faktiskt, motivera tack :-)
Hehe, inte jag heller nu när jag sitter vid en mindre och skarpare skärm.
Den måste sett allmänt lång ut eller något, ber om ursäkt för påhoppet :D
Hehe, inte jag heller nu när jag sitter vid en mindre och skarpare skärm.
Den måste sett allmänt lång ut eller något, ber om ursäkt för påhoppet :D
Hähä :mhihi:
Höja den fram? Bara jag som skulle sänka den bak istället? :D
Såg galet bra ut! Men varför inte sänka den lite till bak och få en tokrå glidare? Dessa fälgar passar klockrent. (Hoppas du vaxade dem före montering så du kan hålla dem rena ;) )
Såg galet bra ut! Men varför inte sänka den lite till bak och få en tokrå glidare? Dessa fälgar passar klockrent. (Hoppas du vaxade dem före montering så du kan hålla dem rena ;) )
Tycker det blir snyggare om den blir lite högre fram. Gillar personligen inte rikigt att fälgarna är "gömda" bakom skärmen.
Såg galet bra ut! Men varför inte sänka den lite till bak och få en tokrå glidare?
Det röstar jag för, tusan va fet den skulle bli! Du har den ju en bruksbil så denna kan väl få vara låg?
Det röstar jag för, tusan va fet den skulle bli! Du har den ju en bruksbil så denna kan väl få vara låg?
Veronica kommer ta över kombin när hon börjar jobba i höst. Dock är jag rejält sugen på att skaffa ytterligare en Vectra B till hösten som bruksbil och låta GTn stå. Får se vad ekonomin tillåter till hösten :-)
Snyggt med fälgarna behåll den låg.
Du tar dej fram där jag fastnar med riegerfronten ändå.
och det går bra utan innerskärmar, har inte haft det sedan jag sänkte Astran.
Och Anette använder den varje dag till jobbet.att man aldrig får behålla den , måste åka sunkvolvo
Har föresten byggskum om du behöver till fronten
Den skall upp lite, det e min bil å min åsikt :-D puss på er :-D
Ps. Peter, jag vill gärna ha lite byggskum, jag får komma över nån dag efter jobbet å ta en kvällsfika. Ds
Man höjer inte bilar!
Sänk den lite mer ibak istället :D
Den skall upp lite, det e min bil å min åsikt :-D puss på er :-D
Ps. Peter, jag vill gärna ha lite byggskum, jag får komma över nån dag efter jobbet å ta en kvällsfika. Ds
Du är välkommen
OK Micke, din bil, ditt val... såklart... men skall du ha mekhjälp så tror jag att jag behåller de gamla fjädrarna isf... om man råkar köpa nån GT16v så kan jag verkligen banka den till marken rejält :D
ser farligt ut. åk inte RS med den så. Snygga fälgar!
vectra--power
11-03-08, 21:15
Jäklar va fint de blev med nya fälgarna! Ser stort och fint ut! Pricken över i hade vart ett par crome angel eyes. :dance2:
klockrent val av fälgar, verkligen.. RIKTIGT snyggt!
Och jag som e så jäkla dålig på att putsa *asgarv*
Ser sketa grymt ut !!
Går det inte att använda "Han som putsar för mat" mera ? :p
Ser sketa grymt ut !!
Nä för nu har han kommit in i vuxenlivet å jobbar som oss andra :dance2:
Nu har fjädrarna dykt upp..
http://figgz.mine.nu/~linden/vectra_gt/080313/Bild_jpg_scaled.jpg
Nä för nu har han kommit in i vuxenlivet å jobbar som oss andra :dance2:
:mhihi:
Jag kan fortfarande putsa för mat...för en veckohandling eller så :p Nä men får väl se vad 'unge' herr Lindén behöver för hjälp för att få putsmässig fason på bilen...måste bara hinna få kn*llputs på mina tre egna bilar först
Nu har fjädrarna dykt upp..
Va bra! Då blir det ordning på allt snart :)
Lite info om problem jag haft med GTn nyligen och anledningen till bilderna nedan :-)
http://www.opelsportclub.com/forums/showthread.php?p=326173&posted=1#post326173
http://figgz.mine.nu/~linden/vectra_gt/080316/Bild%20001_jpg_scaled.jpg
Bild innan "fälgswitchen" - GTn med 18 och kombin med 15.
http://figgz.mine.nu/~linden/vectra_gt/080316/Bild%20002_jpg_scaled.jpg
Så var en av fälgarna på GTn avplockad.
http://figgz.mine.nu/~linden/vectra_gt/080316/Bild%20005_jpg_scaled.jpg
Alunavringarna från Infosite. Kan vara de som bråkar (plus balansering då).
http://figgz.mine.nu/~linden/vectra_gt/080316/Bild%20006_jpg_scaled.jpg
Har tagit bort inneskärmen, skall skära bort lite av innerskärmen och göra nya fästpunkter.
Där ni ser ljusreflexen i framspoilerns ovankant, där kom det tidigare ner en snorkel och så satt
det en andra luftburk i hålet bakom dimljuset. Rätt sugen på att bygga ner det öppna luftfiltret hit. Dock blir det kanske dumt nu när jag skaffat dimljus, dvs kanske bara dumt ur "luftsynpunkt".. vad tror ni?
http://figgz.mine.nu/~linden/vectra_gt/080316/Bild%20007_jpg_scaled.jpg
Ser sååå tråkig ut med 15"are. Sen e jag less på "bonnesänkningen", så blir skönt när jag får på 35mm-fjädrarna fram.
http://figgz.mine.nu/~linden/vectra_gt/080316/Bild%20008_jpg_scaled.jpg
Lägre än Glocalnet. Som jag sagt tidigare, fronten är bara påhängd.
http://figgz.mine.nu/~linden/vectra_gt/080316/Bild%20009_jpg_scaled.jpg
Smutsig, inte tvättad på över ett halvår :-)
http://figgz.mine.nu/~linden/vectra_gt/080316/Bild%20010_jpg_scaled.jpg
Profilbild..
http://figgz.mine.nu/~linden/vectra_gt/080316/Bild%20011_jpg_scaled.jpg
Ja här så blev det med 18"arna på kombin. Välkommen till offroad-sektionen! :-) Skall switcha tillbaka imorgon. Har liknande fälgar fast i 15" som jag kör på somrarna. Har även lackade handtag och lackade ögonlock liggande som inte åkt på. Annars är det inte så mycket tid å pengar som går åt brukskombin.
Fronten på GT:n är sne!:eek::p:D
Skitsnygga fälgar!
http://figgz.mine.nu/~linden/vectra_gt/080316/Bild%20011_jpg_scaled.jpg
Ja här så blev det med 18"arna på kombin. Välkommen till offroad-sektionen! :-) Skall switcha tillbaka imorgon. Har liknande fälgar fast i 15" som jag kör på somrarna. Har även lackade handtag och lackade ögonlock liggande som inte åkt på. Annars är det inte så mycket tid å pengar som går åt brukskombin.
Känns som perfekt väder att slänga på sommardäcken:D :D ?????
Välkommen ut i snön med 18":arna :D
Du Micke. om du kollar på denna bilden så ser du hakarna på fronten (svarta) som skall "bankas" in i de fästen som sitter i karossen (vinröda). Det är de som håller fast fronten på sidorna. Slå in dem så sitter fronten som den ska ;)
http://figgz.mine.nu/~linden/vectra_gt/080316/Bild%20006_jpg_scaled.jpg
Du Micke. om du kollar på denna bilden så ser du hakarna på fronten (svarta) som skall "bankas" in i de fästen som sitter i karossen (vinröda). Det är de som håller fast fronten på sidorna. Slå in dem så sitter fronten som den ska ;)
Fan vilket smidigt sätt!:)
Fronten på GT:n är sne!:eek::p:D
Skitsnygga fälgar!
"Lägre än Glocalnet. Som jag sagt tidigare, fronten är bara påhängd."
De bankar jag in si sådär 10ggr per dag, de åker ut igen... kanske beror på att fronten ej sitter riktigt bra på krockbalken. men som sagt medveten om funktionen med dessa *blink*
Imorse så var det ju snö i Götet! Hade ingen lust att åka kombi med sommarsulor, å ingen lust å åka GT med vinterdäck fast utan innerskärmar.. så blev att switcha på morgonen innan jobbet.. stod under carporten så klarade mig lite från skitvädret, men var ändå inget roligt..
http://figgz.mine.nu/~linden/vectra_gt/080317/DSC00128_JPG_scaled.jpg
Snacka om kontrast kontra det fina vädret igår..
"Lägre än Glocalnet. Som jag sagt tidigare, fronten är bara påhängd."
Verkar inte som att du uppfattade mina smileysar... :rolleyes3
Verkar inte som att du uppfattade mina smileysar... :rolleyes3
Haha nä missade nog dem, men ingen fara, jag e inte så känslig :-)
Haha nä missade nog dem, men ingen fara, jag e inte så känslig :-)
Gött det.:D
Ser riktigt bra ut med dom nya fälgarna!
Jäklar va snö ni fått där nere då! :eek:
Här snöar det också men de får inte fäste på marken.(som tur är).
//Rocklind
*suck* Att folk inte kan skilja på mitt å ditt.. såg i förmiddags när jag skulle ut å åka med bruksbilen, att nån idiot pajat rutan på GTn. Handsfacket var öppet men dörrarna osv var fortfarande låsta och larmet pep lite då å då, vet ej när detta hänt men har för mig att jag la en blick åt bilen vid 22-tiden på Påskafton när jag kom hem från Borås.
Det enda som blev stulet var ett USB-minne för ca 200kr som satt i bilstereoramen. Hade ej bilstereofronten i bilen så som sagt USB-minnet var det enda som de kom över.. så jääääkla onödigt. Är inte så många glasmästare som jobbar idag (annandag påsk) så jag körde iväg bilen till ett bättre ställe där den får stå till imorgon när jag ringer försäkringsbolaget.
När bilen ändå kommer få besöka glasmästaren så skall jag byta framrutan som jag ändå hade tänkt byta i vår.
Johan Sand
24-03-08, 18:26
Surt, ingen möjlighet till garage i området?
Faan va kiligt :(. Riktigt tråkigt när ngt sådant här händer
Surt, ingen möjlighet till garage i området?
Har ju inte det tyvärr. Nackdelen är väll att carportplatsen jämte min är ledig vilket gör att min bil syns lite mer än vad den hade gjort annars. Enligt Riksbyggens centrala enhet så var det kö på ett par månader innan jag fick min men de jobbar inte snabbt däruppe, säkert nån som vill ha denna platsen.. jag blev erbjuden även den carporten då de ej hade hunnit regga min plats på mig.. men då man bara får ha en carport per hushåll så fick jag ej den. Man får bara ha en carport plus en vanlig p-plats.
Lämnat in bilen på CarGlass i Göteborg nu, låg nära å bra från där jag ställde bilen.. vilket var tur då det är rejält med snö här (med gbg-mått mätta.. hehe). Får tillbaka den i eftermiddag..
Lämnat in bilen på CarGlass i Göteborg nu, låg nära å bra från där jag ställde bilen.. vilket var tur då det är rejält med snö här (med gbg-mått mätta.. hehe). Får tillbaka den i eftermiddag..
Då har man fått tillbaka bilen. Riktigt nöjd med bemötande på CarGlass. Såg ut som sju svåra år i bilen innan med då det var glassplitter överallt och mina verktyg högt å lågt (jag som lagt dem lite löst i bilen hehe) men allt var städat å fint å lukta gott i bilen :-) Nu står pärlan å väntar på att den skall få en balansering av hjulen imorgon.
vectra--power
01-04-08, 21:14
Hur går det med bilen Lindèn? Fått på nya framfjädrarna än?
Hur går det med bilen Lindèn? Fått på nya framfjädrarna än?
Inte mycket tid till bilen nu. Vibrerar väldigt mycket mindre i ratten nu men inte haft tid att montera de nya fjädrarna. Får ta å boka in en tid med min chefsmekaniker vid tillfälle :-)
Får ta å boka in en tid med min chefsmekaniker vid tillfälle :-)
:whistling
Hmm, kanske borde boka in en till USA resa nu istället :lam:
:D
Byta framfjädrar tar ändå max 2h.
Bilen är nu inte längre i min ägo, så admin får gärna flytta den till nostalgidelen.
*Flyttad till Nostalgidelen/Avslutade projekt*
Hamnade den inom OSC?
Jupp, fjärde OSC-medlemmen på raken :-)
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2012, vBulletin Solutions, Inc.