View Full Version : Opel Ascona B Rally
Hejsan!
Ja då va det dax för mig då att starta en projekttråd...vi kör hela historien.
Jag lade ut min Opel Astra Sport 99a på annons, några oseriösa personer höre av sig men ville mest pruta och inte komma och provköra den. Så jag lade ner projektet att sälja den och började leta efter en rallybil istället, blev mycket inbiten efter att ha varit på SM och sätt dem sprätta grus, en sådan skulle jag bara ha.
Bilen skulle vara bakhjulsdriven, ha fullbur och sittriktiga stolar...inget lull-lull fick förekomma och väghållningen skulle vara bra och effekten tillräckligt för att gå på ställ med...kom då att tänka på en drömbil för mig...Opel Ascona B, har alltid gillat dem.
Efter att ha mailat/ringt alla som jag såg på blocket, resultatservice och motorsport4sale så hittade jag i alla fall en som verkade vettig...en 76ans som fanns i Emmaboda, ett antal samtal och mail senare så bestämde jag mig för att åka ner...var ju bara ett problem med den bilen, den va homoligerad och inte gatlegal alltså. Ringde till spb och frågade hur jag skulle göra, de såg inga motgångar i att regga om den som gatbil igen, montera 3punktsbältena igen sa de...annars så kommer den inte igenom.
Så här såg bilen ut i annonsen:
http://www.bjornwestergren.com/uppladdat/opel/DSC01472.jpg
Sagt och gjort, jag bestämde mig för att åka ner, tog ledigt från jobbet och...
Resan ner:
Lurade med mig pappa och bästa kompisen på en åktur (notera öronpropparna):
http://www.bjornwestergren.com/uppladdat/opel/SANY0002.jpg
Solen är på väg upp och vi har då kommit 1/3 av resan:
http://www.bjornwestergren.com/uppladdat/opel/SANY0005.jpg
Fast i bilkö, suck kan vi inte vara framme snart?:
http://www.bjornwestergren.com/uppladdat/opel/SANY0006.jpg
Detta är en farlig plats, så farligt att kameran strulade och inte han ta kort...detta är platsen där jag blev av med mitt körkort för 129km/h på 90väg, Västervik:
http://www.bjornwestergren.com/uppladdat/opel/SANY0009.jpg
Äntligen framme i Emmaboda, men vart är köparen? Den fina bilen som vi åkte ner i...pappas villapanna:
http://www.bjornwestergren.com/uppladdat/opel/SANY0011.jpg
Nä men här är ju bilen, pappa ligger på backen och letar fel under bilen (ägaren till vänster på bilden, notera den fina dekorationen i garaget):
http://www.bjornwestergren.com/uppladdat/opel/SANY0012.jpg
Bäst att kolla noga så men vet vad det är man ger sig in på, kollar man riktiga noga ser man de fina 13tummarna...bbs är respect:
http://www.bjornwestergren.com/uppladdat/opel/SANY0013.jpg
Ännu än härlig överraskning, börjar bli på bra humör nu:
http://www.bjornwestergren.com/uppladdat/opel/SANY0014.jpg
Och så en bild frammifrån på bilen:
http://www.bjornwestergren.com/uppladdat/opel/SANY0015.jpg
Självklart köpte jag bilen, här står vi still på vägen hem för att kyla bilen lite och kolla så att inte däcken brinner upp...grusdäck va lite svampigt att köra hem på...med tanke på att bilen rullat 80mil sista året så va det väl inte helt fel att ta det lite lungt på vägen hem, skulle ju hålla i 40 mil:
http://www.bjornwestergren.com/uppladdat/opel/SANY0016.jpg
Bilen:
Opel Ascona B Grupp E homoligerad.
Karossen:
Rensad på alla inredning.
Fullbur av okänt märke.
Bulor av alla dess slag.
Inredningen:
Momo Cours stolar, förarstolen justerbar i längd.
Förarbälte: Sabelt 3" 4punktsbälte.
Kartisbälte: GA 3" 6punktsbälte.
Mockaratt
Luisi alupedaler.
Modifierad instrumentpanel.
Väghållning:
Biltema rallydämpare fram.
Gula Koni-dämpare bak.
Okända fjädrar.
Bromsar:
Skivor fram, belägg okänt.
Trummor bak.
Motor/låda:
Original 1.9L förgasarmotor.
4-petad manuell låda.
Övrigt:
Bromsrör/bränslerör dragna i kupen.
Planerna:
Så till planerna då, vad ska göras?
Jo först och främst ska bilen försöka reggas som gatbil, går inte det så får jag väl köra obesiktat eller nått...
Detta står på önskelistan i alla fall:
Omlackning i British Racing Green.
Bättringslacka invändigt.
Byta bältena till mina Titan 4punktsbälten som sitter i Astran.
Stripa upp bilen med dekaler ala Mustang Boss och lite märkesdekaler.
Byte av ratt till en Sparco.
Lacka BBS-fälgarna vita och kränga på vintersulor på den.
Köpa 16tums fälgar och lacka vita, gärna breda typ 8*16 tum...nån som har till salu?
Flocka instrumentpanelen.
Grupp H motor/låda.
Fixa bromsarna på nått vänster, tar dåligt nu tycker jag.
Lite annat smålull.
Jag kan meddela redan nu efter ett besök i en närbelagd grusgrop att bilen är MYCKET lättkörd och vill gärna gå upp på ställa och sladda länge...och jag har aldrig sladdat rwd tidigare utan endast fwd, detta va mycket kul och effekten räcker än så länge på grus och snö...till och med polaren som provkörde den i gropen kunde intyga detta och han kör vanligtvis en uppställd Evo6a, däcken bet bra sa han.
Är det nån som känner en snäll besiktningsman som gärna vill gatregga denna så är det bara att höra av sig, vill gärna ha den reggat innan snön faller för mycket...för då ska ju bilen användas.
Kommer att fylla på med info är och bilder när jag kör den allt eftersom...är det nått ni undrar över eller har ideer att dela med er av så är det bara att skriva här.
Hoppas att ni orkat läsa detta och kan se det intressant, ni kommer garanterat att få se bilen på närmare håll i framtiden, i vinter ska den köras, i slutet på vintern så ställs den av för att byggas om och lackas...sedan blir det körning i sommar och så börjar vi om igen med det som vi inte han med.
Glömde skriva det, bilen kostade mig 20.000 och lite soppa + mat till resenärerna, helt ok va?
K Lindström
22-10-05, 12:10
Gött med flera ekonomiare här :)
Grattis till nya köpet Bjorn.
Hoppas du blir nöjd med den och slänger upp
massor av bilder samt vad som är på gång med den.
Lite mera bilder på bilen:
Kontoret:
http://www.bjornwestergren.com/uppladdat/opel/DSC01476.jpg
Stolarna och nuvarande bältena (fönsternätena ingick tyvärr inte):
http://www.bjornwestergren.com/uppladdat/opel/DSC01479.jpg
Bild på buren:
http://www.bjornwestergren.com/uppladdat/opel/DSC01493.jpg
Sladdbilder kommer snart hoppas jag.
Gött med flera ekonomiare här :)
Grattis till nya köpet Bjorn.
Hoppas du blir nöjd med den och slänger upp
massor av bilder samt vad som är på gång med den.
Tackar, jag hoppas också att jag ska bli nöjd med den, vilken rolig bil att köra i alla fall. Tackar för bilderna på bältesfästningen, det ser ut som att det ska vara enkelt att sätta i sådant i min med nu.
Mera bilder kommer så fort jag piskat den igen...va lite mörkt ikväll när vi va ute. Hoppas att vi syns på träffarna sen, alltid kul att disskutera med liksinnade.
Härlig bil Björn! Nu sparade du många sköna timmar i garaget och massa pengar på att köpa en färdig bil! Alltid skönt att kunna koncentrera sig på att fixa småsaker istället.
Färgvalet verkar bra.. jag vet om en riktigt trevlig grön BRG-aktig färg... :mhihi: Komplettera med vita fälgar så blir det skitsnyggt! (har själv tänkt tanken många gånger)
Söker du 16" Rdäck så har jag ju en uppsättning.. bara lacka vita :whistling
Lycka till, så ses vi på en racerbana till våren! :cool:
MMM jag hoppas att jag sparade många timmar på att köpa bilen som den va och inte en originalbil, visst kommer det ta lång tid att fixa ordningen den för lack för det är ju massa skavanker men ändå.
Mmm BRG är mycket najs och självklart blir det endast vita fälgar till det :Nerds: har kollat på dina men nä de är inte det stuket jag söker.
Ååå imorgon ska jag ut och köra igen :mhihi: .
Grym bil du har köpt dig:bowdown: !! Jag har drömt om en sådan sedan jag fick provköra en likadan hemma på fjället, jag körde ju själv en ascona b för tillfället men känslan blir helt annorlunda när det är rensad inredning och bur, grusdäck osv!! Tyvärr körde jag ju lika inspirerat med min efteråt så den planterade jag i naturen:banghead:
Skoj att det verkar gå att regga om till gatbil igen, jag hade helt slagit ifrån mig rallybil när jag hörde att homologerade bilar inte fick gå på gatan!!
MER RALLYBIL ÅT FOLKET!!
Fan va grym bil =) lär bli skapligt kul i vinter=)
Grym bil du har köpt dig:bowdown: !! Jag har drömt om en sådan sedan jag fick provköra en likadan hemma på fjället, jag körde ju själv en ascona b för tillfället men känslan blir helt annorlunda när det är rensad inredning och bur, grusdäck osv!! Tyvärr körde jag ju lika inspirerat med min efteråt så den planterade jag i naturen:banghead:
Skoj att det verkar gå att regga om till gatbil igen, jag hade helt slagit ifrån mig rallybil när jag hörde att homologerade bilar inte fick gå på gatan!!
MER RALLYBIL ÅT FOLKET!!
Tack så mycket, jag har aldrig kört en Ascona B så vet inte hur de är direkt, men känslan av att sprätta grus på långa ställ med grusdäck va mycket skön, kommer bosätta mig i grustagen sen när den är klar.
Om den går att regga in återstår att se, går den inte att regga så får man väl köra med den ändå, det värsta som kan hända är ju böter på 600:-, bilen är ju skattad och trafikförsäkrad så det är ju inget problem...och hur ofta blir man stannad? Jag har blivit det en gång och då blev jag av med körtkortet...men det va för fortkörning, aldrig stoppad i rutinkontroll eller flygande besiktning.
Fan va grym bil =) lär bli skapligt kul i vinter=)
Yup det hoppas jag att jag kommer ha, ska tävla med alla polare med 740s :D
Grattis till köpte Björn! Attans så kul med RWD!
Grattis till köpte Björn! Attans så kul med RWD!
Tackar Widde...mmm visst är det kul med rwd, lite ovant ibörjan men man lär sig snabbt :)
Jag vill oxå ha en gammal rally ascona :eek4:
Vad har du för planer för motorn och kommer man att få se den på någon träff om den blir gatlaglig?
Jag vill oxå ha en gammal rally ascona :eek4:
Vad har du för planer för motorn och kommer man att få se den på någon träff om den blir gatlaglig?
Träffar kommer den komma på, legal eller inte :D .
Motor och låda kommer förbli original till att börja med, det räcker till att sprätta grus med, först ska utseendet ses över med lack och fälgar och annat...sedan kommer en grupp h motor att sänkas ner med tillhörande låda...man kan få en sådan för ca 10-15 tusen och då är det mellan 150-200hk.
Trevligt, något att gasa lite mot när min blir klar :eclipsee_ :racesmile
Trevligt trevligt, då är det bara att boka tid för provkörning alltså :D
Micke Holmström
23-10-05, 04:10
Har du kollat upp möjligheterna att använda den "på riktigt" dvs tävla? Jag tror inte det behöver bli alltför dyrt om man mest bara vill testa och inte siktar på seger.
Trevligt, något att gasa lite mot när min blir klar
Hehe mjo eller hur, i grusgropen då alltså?
Trevligt trevligt, då är det bara att boka tid för provkörning alltså
Du är välkommen när som helst när båda har tid, va ute idag och sladdade...kommer förhoppningsvis bilder på det senare...om nån blev skarp.
Har du kollat upp möjligheterna att använda den "på riktigt" dvs tävla? Jag tror inte det behöver bli alltför dyrt om man mest bara vill testa och inte siktar på seger.
Jag måste ju ha licens för rally i så fall, men bilen behöver jag inte göra nått med...den är homoligerad och startklar för grupp e. Men det är inte intressant för min del, vill inte skämma ut mig på nån tävlig, det räcker med den publiken som är i grusgroparna (arga grannar eller nått som stirrade på oss idag så vi fick dra).
För bilder på lite helgbus så kolla in denna tråden:
http://www.opelsportclub.com/forums/showthread.php?t=29033
Tack Anders (Carcass) för bilderna, nästa gång så får vi se till att köra lite mera, mera soppa och mindre besök :D
På onsdag klockan 12:30 kommer domen...då åker jag in med bilen på reggbesiktning för att få ett utlåtande, återkommer med info direkt efter det hur det gick. :whistling
K Lindström
04-11-05, 05:11
Håller tummarna..
Ja hur ska man summera början på denna dagen då.
Åker ut till pappa för att hämta bilen (den står där för tillfället). Sätter mig i bilen och kontrollerar så att lampor och skit fungerar och varmkör den lite, sedan så bär det av till Köping där den ska reggas...svänger förbi OK-macken för att köpa mig en cola, då dör bilen och det finns ingen soppa i den (halvtank enligt mätaren). Aja köper mig en reservdunk och skickar i 5 liter i bilen.
Åker till bilprovningen och ställer mig i kön. Efter ett tag så kommer en äldre herre ut och vill prata med mig.
Han: Vad vill du egentligen göra med bilen?
JAg: Ehh? Jag vill regga om den från rallybil till gatbil så jag får köra på allmän väg?
Han: Du vill alltså plocka bort T71ZE ifrån protkollet?
Jag: Om det är så ni kallar det så ja.
Han: Oki jag ska gå in och ringa lite så får vi se.
Jag blir i detta skedet inte ens insläppt i hallen med bilen. Efter 10 minuter kommer han ut igen.
Han: Det går inte att göra så, då måste du återställa ALLTING i bilen till standard.
Jag: Det är ju inte så troligt, varför säger era olika avdelningar olika hela tiden?
Han: Hur menar du nu, det gör vi inte alls?!
Jag: Jo för er tekniska support säger att det bara är att montera originalbälten och åka in och regga den.
Han: Nä så är det inte, jag ska gå in och ringa huvudkontoret.
Efter ca 10 min igen så kommer han ut.
Han: Vill du regga den och få 10 2or eller vill du åtgärda felen först och sedan regga den?
Jag: Jag vill regga den för det ska gå, räknar med att få nån 2a ja men vill ändå regga den.
Nu trodde jag att vi skulle åka in i hallen men inte då. Nu sätter han sig i bilen och säger vad som måste åtgärdas...jag ifrågasätter varje sak som han påstår är fel.
Han: Stolsfästningen är inte godkänd.
Jag: Den är original så det är ju konstigt.
Han: Du måste ha intyg på den.
Jag: Ok?
Han: Och så är stolarna inte godkända.
Jag: Av vilken anledning då? De är ju godkända i andra bilar som inte är helbilsgodkända.
Han: Nä så är det inte alls, du har fel.
Jag: Aja skit samma.
Sådär fortsätter snacket i några minuter sedan så går vi in.
Jag: Ska du inte kolla avgasvärden och kolla under bilen och så?
Han: Nä du har bara bokat reggning, inte kontrollbesiktning så jag gör bara som jag blir tillsagd.
Jag: Då kan du ju hälsa dina kompisar på bokningen att göra rätt nästa gången, hon bokade in mig på allt och det skulle kosta 1200:- inkl. vägning. Hon va lite osäker på om vägningen var nödvändig men hon tog med den för säkerhets skull.
Han: Så står det inte hos mig.
Jag: *suck*.
Han: Så nu så får du fixa dessa saker och sedan regga om den men jag råder dig att sälja bilen!
Jag: Ja eller så skiter jag i era dumsaker och kör med bilen i alla fall och tar mina böter OM jag skulle bli stannad. Och så kan du ju hälsa dina polers att ni kan ju gärna säga samma sak på alla avdelningar, har fått 4 olika svar nu på hur detta skulle gå till!
Han: Så är det inte alls.
Nu hör en besiktningskille vår dialog och lägger sig i.
Besiktningsgubben: Vadå säger vi olika saker?
Jag: Ja både på kostnader och om bilen ska bli godkänd eller inte.
Besiktningsgubben: Det låter ju inte kul, trist för dig.
Jag: Ja det är trist, vet att andra har reggat liknande bilar!
Aja jag betalar 650:- för reggninge och går ut, ilsken som man är så råkar det bli ett långt fett ställ på deras uppfart när man åker där ifrån...så jävla irriterad nu.
Anmärkningarna som jag fick på reggningen va:
1. Personutrymme, intyg erfodras. Fastsättning förar och passtol. Uppfyller ej krav enl. VVDS 2003:22 kap.28 §6.
2. Bilbälte, felaktigt. Uppfyller ej krav enl. VVFS 2003:22 kap.30 §3.
3. Övrigt, . Skyddsbur ej inskyddad. Uppfyller ej krav enl. VVFS 2003:22.
4. Personutrymme, . Stolar ej godkänd typ. Uppfyller ej krav enl. VVFS 2003:22 kap.28 §6.
Noteras skall även att regg-gubben tyckte att han va snäll och hjälpte mig väl, han kunden ha klankat ner på mera saker om han ville.
Så nu ska man väl åtgärda dessa saker och sedan regga den SEN så kanske den klankar ner på flera saker på kontrollbesiktningen det vet jag ju inte.
Aja den som lever får väl se hur jag kommer göra med bilen, nu är jag för arg för att tänka på skiten...blir det omreggning så blir det INTE hos den gubbjäveln. Och så får farsan åka in och regga den i så fall för då lär aldrig detta hända.
Jag sa att standard rallybilar är gatgodkända men inte homoligerade. Han sa då "det vet jag ingenting om" *suck*. Han visste inte ens skillnaden!!!!
:banghead: :angryfire :kopfkratz :image018:
Fan vad surt. Griniga besikningsgubbar som inte vet vad de snackar om är det värsta som finns.
//Macke som fram till för några månader sedan rattade Rallygolf ;)
Fan vad surt. Griniga besikningsgubbar som inte vet vad de snackar om är det värsta som finns.
//Macke som fram till för några månader sedan rattade Rallygolf ;)
Mmm ska åka ner till idioten nästa vecka med lite kött på benen :mhihi:
Mmm ska åka ner till idioten nästa vecka med lite kött på benen :mhihi:
Hoppas det går bättre denna gång. :)
Hoppas det går bättre denna gång. :)
Nä det kommer det inte göra för jag ska inte regga bilen då, bara åka ner och hälsa gubbfan att han ska nog läsa på lite mera nästa gång nån kommer ner och vill regga en ombyggd bil.
asconamannen
09-11-05, 11:11
Fan va trist att dom ska strula på bes,hppas det löser sig.
Kan du inte anmäla han för tjänste fel??
Fan va trist att dom ska strula på bes,hppas det löser sig.
Kan du inte anmäla han för tjänste fel??
Har lärt mig att det inte hjälper att käffta emot sådana där keffon, aja han vet vad jag tycker om honom nu i alla fall. Ska väl kanske regga den på en annan station sen om jag orkar.
byt nummer på bilen..besikta på någon annan ort...men rally stolar går de inte ha på en reg bes..:331:
byt nummer på bilen..besikta på någon annan ort...men rally stolar går de inte ha på en reg bes..:331:
Hmm hur gör de då med standard rallybilar grupp e? De har ju fortfarande besiktning på sbp en gång om året och är godkända för gatan? Måste de demontera rallystolarna till besiktningen och sedan montera dem till tävlingen igen?
nä inte dom..men hur läng går dom utan homoligering?
nä inte dom..men hur läng går dom utan homoligering?
Hur menar du nu?
K Lindström
10-11-05, 07:11
byt nummer på bilen..besikta på någon annan ort...men rally stolar går de inte ha på en reg bes..:331: Det här med rally stolar eller inte är rätt kul historia.
När jag jobbade på bilfirma och besiktigade bilar varge vecka så
passade jag på att kolla med regg ansvarig på den stationen. (byggde på en 200SX då)
Enligt honom så spelar det ingen roll om det sitter vanlig eller rally stol i bilen. (detta på vanlig bil)
Men det är ett stort plus om stolen kan justeras så att bes männen inte behöver krypa in i bilen.
Samt att den ska sitta fast ordentligt.
Och i det här fallet så sitter stolen i org underedet på Björns bil.
Jag skulle ha ring upp huvud ansvarig på bilprovningen kontor och be han tala om vad exakt det är som gäller.
Samt be honom skicka ett utdrag på detta.
Eller fråga vart man kan hitta dom regler som stämmer över hela landets besiktnings stationer.
Lider med dig Björn.
Lycka till.
Verkar vara snurrigt det där.När jag reggade min ascona med bur så hade jag r-stolar i (OMP)å de fick jag en 2a på,måste ha intyg:confused: pappers sverige!inte någon weber 36a fick de vara heller,måste man också ha intyg på.
Jag skulle ha ring upp huvud ansvarig på bilprovningen kontor och be han tala om vad exakt det är som gäller.
Samt be honom skicka ett utdrag på detta.
Eller fråga vart man kan hitta dom regler som stämmer över hela landets besiktnings stationer.
Huvudansvarige på huvudkontoret heter Allan Karlsson enligt gubbfan men jag fick inte hans nummer utan fick endast nummer till deras tekniska avdelning, men vad hjälper det när de säger att bilen är OK men inte reggningen sen när man väl kommer dit?
Verkar vara snurrigt det där.När jag reggade min ascona med bur så hade jag r-stolar i (OMP)å de fick jag en 2a på,måste ha intyg:confused: pappers sverige!inte någon weber 36a fick de vara heller,måste man också ha intyg på.
Mmm Sverige Sverige, man blir ju mörkrädd allt för ofta numera.
Jonas Jonsson
11-11-05, 03:11
Det här med rally stolar eller inte är rätt kul historia.
När jag jobbade på bilfirma och besiktigade bilar varge vecka så
passade jag på att kolla med regg ansvarig på den stationen. (byggde på en 200SX då)
Enligt honom så spelar det ingen roll om det sitter vanlig eller rally stol i bilen. (detta på vanlig bil)
Men det är ett stort plus om stolen kan justeras så att bes männen inte behöver krypa in i bilen.
Samt att den ska sitta fast ordentligt.
Och i det här fallet så sitter stolen i org underedet på Björns bil.
Det sär stämmer inte. Har läst på en hel del då jag reggade om min och farsans kadett. Till att börja med MÅSTE man använda orginal fästpunkter. Sen om jag minns rätt så säger lagen ungefär att allt med säkerhet inte får ändras
Så dem kan alltid hänvisa till någon lag dem kan tolka fritt till vår nackdel. Se till att träffa en bra besgubbe. Kan rekomendera dem i västberga.
K Lindström
11-11-05, 09:11
Det sär stämmer inte. Har läst på en hel del då jag reggade om min och farsans kadett. Till att börja med MÅSTE man använda orginal fästpunkter. Sen om jag minns rätt så säger lagen ungefär att allt med säkerhet inte får ändras
Så dem kan alltid hänvisa till någon lag dem kan tolka fritt till vår nackdel. Se till att träffa en bra besgubbe. Kan rekomendera dem i västberga.
Det värkar tolkas på olika sätt på div bes stationer i varge fall :(
Får se hur det blir med min rally opel.
Men den är ju reggad som grupp E bil (Ej homoligerad) med alla dess saker som jag har i nu.
Monterade min Sparco Monza ratt idag, chansade på att den skulle passa det navet som satt på nu och attans så rätt man hade, mycket mera lättsladdad nu...älskar den ratten.
Och idag så bytte jag till mina andra bälten, Titan 3tum 4punktsbälten...mycket lättare att spänna dessa än de som satt i vid köpet. Blev mycket bra.
Sedan så spenderade vi resten av dagen med att sladda och dra loss bilen ifrån snödrivorna vi fastnade i :D
Låter som en väldans massa gasande och mindre meckande, precis som det ska vara :)
Låter som en väldans massa gasande och mindre meckande, precis som det ska vara :)
Visst är det så, jag kan inte vara mera nöjd med driftsäkerheten...får hoppas att det håller i sig, just nu är det bara tanka och gasa...
Du har väl kollat på bilderna i Foto/Film? :D
Jo nu har jag det, ser inte annat än väldigt roligt ut! :D
när åker rallystuket av:rolleyes: dax för lite banstuk snart.. tycker jag:p
Jo nu har jag det, ser inte annat än väldigt roligt ut! :D
Hehe mmm det är väldans roligt :p
när åker rallystuket av:rolleyes: dax för lite banstuk snart.. tycker jag:p
Det blir ändringar på bilen till våren, har inget garage att meka i på vintern. Det kommer bli retro rally/ban-stuk på bilen...
Tog bort alla dekaler idag och förberedde lite så att jag kan lacka bbs-fälgarna imorgon. Sedan så blir det nog en titt i grusgropen för att se om det är sladdvänligt.
Har kanske fixat garage nu oxå, skulle vara bra att ha över vintern så man kan meka lite. :D
Igår så lackades fälgarna, jag och Carcass va ju nästan proffs på det...lite hög av färgen blev man allt men det ingår ju.
BBS-fälgarna blev mycket vita och fina, ska montera dem på onsdag förmodligen...och så kommer det väl kanske lite nya sladdbilder nångång så får ni se dem.
Ska förmodligen köra bilorientering i mitten på februari också, det ska bli en ny spännande upplevelse.
asconamannen
15-01-06, 05:01
Fin fint vi vill se bilder på fin fälgarna :D
(Du råkar inte ha lite hjulmuttrar över till BBS fälgarna?)
Fin fint vi vill se bilder på fin fälgarna :D
(Du råkar inte ha lite hjulmuttrar över till BBS fälgarna?)
Bilder kommer sen nångång i framtiden, har inga hjulmuttrar över nej.
Bilen såldes strax efter detta, glömt att uppdatera ser jag.
Fick den ju inte genom reggningen och tröttnade på det, kände inte för att bygga om så att den blev fin och sedan inte kunna regga den så tänkte köpa nått nytt projekt.
Saknar bilen som fan, skulle ha behållit den och skita i att regga...roligare och driftsäkrare busbil får man leta efter.
Med lite tur så hoppas jag att nått nytt liknande inhandlas, Ascona B, Kadett Coupe, Escort mk2 eller liknande är jag sugen på...vi får se vad som händer.
Flyttar denna tråden till nostalgidelen.
Ny Ascona B inhandlad för ett tag sedan, rastade den 4 varv på Kinnekulle på OSC-träffen där och rasade motorn på väg hem...den är numera bytt och snart ska den besiktigas...lägger inte upp nån tråd om denna då det får förbli lite hemligt vad som händer.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.