View Full Version : http://www2.blocket.se/view/733816.htm
Vad säger ni om priset?
/Jocke, Östersund
http://www2.blocket.se/view/733816.htm
priset var ju fint som smör....
Finns väl alltid nån hake.....
Behöver det ju inte vara, inte är ju 8v så dyra...om det är en 8v, men det måste det ju vara!
/Simon
Kan ju vara import och inte regbesiktigad men det behöver ju inte vara nån hake för det finns ju ärliga mäniskor, men jag skulle tro det är nånting!!
Bara att kolla upp den noga!!
Mvh vessla!!
kungmackan
11-10-02, 18:52
Sitter ingen nummerplåt på den så den är säkert importerad och obesiktad. Därav priset. Iofs så börjar priserna falla på calibror.
/Mackan
Kör Vectra GT -92.
I Tyskland i helgen hittade jag 3 st 8v calibror för runt 7000:-kr
2 16v 12-14k
1st turbo -93 28k alla var i hyfsat skick.
Så 28k för en nyimporterad oreggad 8v e inte så billigt!
Andreas Wedin
13-10-02, 13:16
Och vad tror du dom Calibror du har hittat är i för skick?
Jag skulle aldrig köpa en Calibra för dom pengarna och tro att jag köpte en i toppskick.
Visst, man kan göra fynd, men realistiskt?
Mvh
Andreas
-------------------------
Calibra 16v -91 (pärlan)
Ny bruksbil på g
Rekord 2,0 -84 (blivande budgetbusbygge)
http://teamserver.mine.nu/upload/files/calibra_osc.jpg
Kollade över dom lite o det såg rätt hyfsat ut,lite rost i skärmar o trösklar som det e på nästan alla mer eller mindre.
lägg 2000 spänn så e dom i toppskick
2000 spänn för att få dom se bra ut kanske. Men sen kan dom vara totalt slut i motor, vxl låda, osv, ja listan kan göras lång.
MvH Fredrik Wedin
Calibra 16V -91 TILL SALU!
Opel Rekord 2,0 TIC -84 under uppbyggnad!
saammpoo@hotmail.com
Jag skulle ALDRIG köpa en Calirba Turbo under 90papp ifrån tyskland iaf..
en calibra för 7 tusen....ojoj...
Mvh Qrew
www.team2themaxx.com
Kalle Lidmalm
13-10-02, 21:10
Calibra för 7000? Allvarligt, tror ni folk är idioter eller? Hur svårt är det att förstå att det är en stor hake när det är ett sånt pris? Visst har priserna sjunkit, men 7000...njaaaa.
Var och kollade på en Calibra Turbo i våras i Svergie för 33000. Han sa att den var i hyffsat skick, men när jag kom fram så såg jag ett vrak! Hade kostat minst 25000 för att få den i fint skick igen och då vet jag inte ens hur motorn och drivlinan var för jag åkte därifrån efter 5 minuter.
----------------------------
http://www.lidmalm.se/calibra/auspuff.jpg
Kalle Lidmalm
Calibra 16V -97
Man får vad man betalar för, en ganska bra riktlinje tycker jag. Sen finns det ju alltid vissa undantag.
7000 för en Calibra? Okej..
Lite spännande att lägga säg 9-10000 på en Calibra då och ha som vinterbil.. :)
Till Qrew: Inte under 90k för en calibra i tyskland???
E du helt väck!!!!
Köp en calibra med risig lack o lite rost i sverige,kan man få för ca 45k, rieger paket hos dns trading ca 5k fet evovinge 2,5k, ett par bättre beg 18" m däck ca 10k, ny lack max 10k, köp chip filter bygg ett 3"avgas,evo6 ic,större soppapump o höj laddtrycket ca 10k(köp ett piratchip som funkar lika bra),sänkningssats ca 1500:-så har du en riktigt fet calibra för ca:84000:- med rätt kontakter billigare.
men åk du o köp en org calibra för 90k verkar smart!
Tobias:
Fördelen med att lägga mer på sitt grundobjekt, som t.ex. en Calibra turbo är att du får en riktigt fin bil från början, du slipper lacka om den, byta inredningen, renovera motor/drivlina. Sådana saker är mycket dyra och onödiga, därför skulle jag hellre lägga mer pengar på utgångsobjektet för att få en med t.ex. 6000 mil mindre på mätaren än en billig...
Tobias :
med tanke på ditt resonemang så undrar jag vem som är väck?
Väljer att avstå att kommentera inlägget då jag vet att mitt resonemang håller!
Bra grund = bra byggnad :)
/Qrew
hur spännande är originallack på en utställnings-bil? som det ju blir med de modifieringarna tobias nämnt..
dock tycker jag att 10k låter dyrt för en hellack..
typ 6-7k m kjolpkt..
hos en riktig lack firma..
>hur spännande är originallack på en utställnings-bil? som
>det ju blir med de modifieringarna tobias nämnt..
>dock tycker jag att 10k låter dyrt för en hellack..
>typ 6-7k m kjolpkt..
>hos en riktig lack firma..
Jag skulle gärna vilja veta vart det är så billigt att lacka en hel bil hos en riktig lackfirma.
MvH Fredrik Wedin
Opel Calibra 16V -91
Opel Rekord 2,2i -86 (vinterbil)
saammpoo@hotmail.com
bor du i närheten av helsingborg?
kan ev. fixa typ 5 ställen....kan även ordna billigare, men kvaliten är inte riktigt lika bra...för typ 5 lappar, i box med material av billackerare.
brukar fixa lack till polare...
bor du i närheten och är intresserad så kan jag kanske hjälpa dig?
Bor tyvärr en bra dit därifrån, bor 2 mil utanför Gävle.
MvH Fredrik Wedin
Opel Calibra 16V -91
Opel Rekord 2,2i -86 (vinterbil)
saammpoo@hotmail.com
Håller med Qrew, undrar i vilket skick en fördelningslåda är på en calibra turbo för 45k? visst kan den hålla, men troligen så är den inge vidare för inte säljer man en calibra turbo med ny eller renoverad 4X4 för 45K.
Krille Calibra
08-11-02, 17:27
Jag bor i Helsingborg..
Kunde du fixa lackering o så? Jag är intresserad av att köpa styling till min calibra o vill lackera isfåfall..
hör av dig.. daj01ka1@student.lu.se
Cpt Tuttle
08-11-02, 20:30
Har svårt att tro att en Calle för 7000 kan vara ett bra köp... Jag vill se bilen i verkligheten innan jag tror på det...
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2012, vBulletin Solutions, Inc.