PDA

View Full Version : Vilken färg tycker ni ja ska lacka bilen i ?

MJ
14-10-02, 18:02
Jo under vintern ska bilen få sig en ny lack är d tänkt, när den ändå ska fixas iordning....Har funderat på röd med klarlack på, tycker d såg ##### bra ut på en Kadett...lr kanske Lightning Blue Metallic, samma som ja har på mina stereohögtalare :) Ja vet inte vad d blir....så svårt att bestämma sig ! x( Vad tycker ni ja ska ha för lack ?? En färg på bilen ska ja ha o ingen kameleontlack som skiftar o sånt för d blir för dyrt....Lägg gärna upp en bild på färgen ni föreslår också....hellst på en Kadett :)

//Magnus

Figgz
14-10-02, 18:05
Rött med klarlack är mycket snyggt, iom det så slipper du även lacka alla småställen som insidan av dörrar, motorrum och liknande...

En röd bil med klarlack som blänker, det är ruggigt snyggt! (även om jag trivs ypperligt med en Rembradtsilvermetallicfärgad bil (jädrar vilket långt ord))

jarnkamin
14-10-02, 18:08
En röd bil som är fräsh i lacken brukar vara fruktanvärt snygg. Det enda jobbiga med rött är väl att den oxiderar lite lättare än andra färger om den får stå i solen ofta.

Men som sagt, rött är snyggt som f*n.

MvH Fredrik Wedin
Opel Calibra 16V -91
Opel Rekord 2,2i -86 (vinterbil)
Opel Rekord 2,0 TIC -84 under uppbyggnad!
saammpoo@hotmail.com

Cpt Tuttle
14-10-02, 18:44
Kadett E passar i mörkblått, tycker jag. Min kompis har en Kadett E som är röd, med lite orange i tonen, och det är faktiskt också snyggt, believe it or not...

GSi Stoffe
14-10-02, 18:51
såndär orange som televerket hade på sina kadetter :)

Cpt Tuttle
14-10-02, 19:26
Nja, inte direkt... Den färgen är man less, är ju i stort sett samma som på mitt skåp! :-(

Krille Calibra
14-10-02, 19:54
Snyggt me Blåmetallik

Gus
14-10-02, 20:43
Volvo's Ocean Race blå... Hade Kadetten varit i såpass bra skick så man hade kunnat tänka sig att kosta på den en lackering så hade det blivit den färgen.

Mvh
/Gus

KalleH
14-10-02, 21:28
Tyckte min Kadett passade bra i Saabs Viggenblå. 270 eller nå heter den.
Den färgen gillar jag skarpt iallafall..

Freke
14-10-02, 21:37
Viggen färgen heter Lightning blue. Om det inte är den gula eller svarta då =) Jag tycker Blixt blå hadde vart snyggt

4x4 Funkar i alla väder

Qrew
14-10-02, 22:21
varför inte shocka alla med en "pippigul" grymm bil :)

man ska gå EMOT trenden för att synas...

Mvh Qrew
www.team2themaxx.com

Raven
14-10-02, 22:51
varför inte bmws lila metallick...???

JD
14-10-02, 23:09
eller som Peter G:s gamla GSi cab:

Mörkgrön metallic. (Tror det var en Audi-färg. Rätta mig om jag har fel Patric & Peter)

Den var iallafall MYCKET läcker.

Mvh, JD.

AJO
14-10-02, 23:35
>varför inte shocka alla med en "pippigul" grymm bil :)
>
>man ska gå EMOT trenden för att synas...
>
>
>
>Mvh Qrew
>www.team2themaxx.com

DET var en bra idé! Måste omvärdera mina planer lite då...

Hmmm, anser att det är enklast och fortfarande riktigt snyggt med en klarröd bil med en jöklarns massa klarlack!

JD
14-10-02, 23:48
>>varför inte shocka alla med en "pippigul" grymm bil :)
>>
>>man ska gå EMOT trenden för att synas...
>>
>>
>>
>>Mvh Qrew
>>www.team2themaxx.com
>
>DET var en bra idé! Måste omvärdera mina planer lite då...
>
>
>Hmmm, anser att det är enklast och fortfarande riktigt
>snyggt med en klarröd bil med en jöklarns massa klarlack!

Kan bara hålla med...;-)

Mvh JD.

http://www.opelsportclub.com/car_images/56_4.jpg
Det är kul med en röd bil!
(Speciellt när man låter proffs lackbehandla och rekonda kärran 2-3 ggr/år :-) )

Henrik
15-10-02, 11:41
Tjena! Har kollat lite vad ni andra tycker om för färger,men jag skulle rekomendera en BLÅ färg.Det är en färg som alltid kommer att vara fräch i folks ögon.Lackade min gammla astra kombi som jag hade för ett par år sen, i volvos 850 turkosbå,den var vit innan.man ser den bilen i bland,den syns rätt bra om man säger så.Nu har man en keramikblå metalic,som skiftar lite, ibland blå eller lila beror helt på hur man står eller hur ljuset ligger.Men ska tilläga att rött också är fränt men det är ju lite mer jobb att hålla färgen fräch.Mvh:Henrik
OBS: Måste bara tilläga att den bilen med turkos blå färg,var otroligt lätt sålt,fast det bara var 1,4 8v motor.

Jonas Jonsson
15-10-02, 14:59
Det viktiga tycker jag är, om man är rädd om sin bil, att man klarlackar den oavsett metallic eller ej. Annars blir lacken aldrig lika blank som med klarlack och det blir 34634 ggr mer jobb att sköta den. i somras hjälpte jag en kompis att polera hans Golf vr6. En gul 97:a som var mycket nergången trots att den inte missköts. Utan klarlack så är det jobb som gäller.

Det man får betala extra för klarlackeringen tar man igen sen på mindre bilvårdsprodukter samt att man inte tappar lusten att sköta bilen så man inte behöver putsa den jämt.

Jag gillar annars blått. Finn en snygg blå som Corsa och Tigra brukar ha. Kolla annars under bilar så finns en Kadett D som är snyyg blå. Killen heter Patrik Blom.

MJ
15-10-02, 15:05
Lightning Blue Metallic d är denna färg d :)

http://bestyrd.mine.nu/upload/files/golvare_steg_for_steg_68.jpg

Gillar den skarpt ! Lite ironiskt att man har fräshare lack på sina högtalare än på sin bil :P Kul med alla åsikter o tips....lägg gärna upp nåra bilder om ni hittar också....Mina interneträkningar är redan för dyra som dom är tyvärr :( *suck*

//Magnus

Cpt Tuttle
15-10-02, 15:36
Även en rätt så ny lack som ser fräsch ut kan vara ordentligt oxiderad, vilket man märker om man börjar putsa... Så lacker i nyskick är nog rätt så ovanligt, även om bilen sköts väl...

guest
15-10-02, 17:38
Själv valde jag en som både är hyfsat inne och håller i längden. Ja hittade en Renault silver färg som blev mkt lyckad. Skiftar mkt beroende på ljusförhållande. Heter Renault: Gris Iceberg kod:640 P422-2693 NR: 1.

AstraMarkus
25-10-02, 17:09
Orange! Det ska min bli! Annars har volvo en mkt snygg mörklilametallic, typ plommon. Skitläcker, men lite diskret för mig. Blått är alltid snyggt håller jag med om, rött också men efter att ha haft 3 röda bilar på raken är jag lite less...

Jocke Nilsson
25-10-02, 19:39
min kadett var magma röd, med 2 lager klarlack, den var RUGGIGT fin i lacken.. saknar den bilen ibland.. ;(

nåja.. har lite bilder på den om du vill se, så får du se själv, har dom inte på denna dator (dom var tagna dagarna innan jag bytte bort den, men ska lägga dom på diskett hur som helst, då kan du få se hur det ser ut med klarlackad magmaröd.

_Andy_
25-10-02, 21:41
Det ska vara blått ocean race blå eller som den heter ocean blå 458
om du ska rött så kolla på volvos 609 R-röd

MJ
26-10-02, 13:43
Får nog antagligen bli "snik-varianten" att lacka om den i samma färg som den har nu, nämligen E535 och sen lägga på en massa klarlack...för annars måste man ju lacka om allt invändigt också, och ja vet inte om budgeten räcker till d tyvärr :( Vore väl om man skulle köpa billigare fälgar kanske men d är väl synd ? :) Annars så skulle d nog bli Magmaröd med klarlack på...har vi på vår Vectra -98:a...den är ju lite mer röd än E535 som är en aning åt d oranga hållet, men visst den är fin den med...har inte betämt hur d blir än...alla dessa val som ska göras...AAHHHH !!! :P *hehe*

//Magnus

Ola Gustafsson
28-10-02, 11:41
Casablanka vit !!

Mvh Ola
------------------------
Kör en Kadett GT 2,0i-90

Figgz
28-10-02, 14:10
Varför inte Rembrandt silver, färgkod E137... jag lovar dig, du kommer ha en ovanlig bil...

Har nog bara sett 2 vectror till under 9 år som har haft den färgen (som jag har), ingen har varit kombicupé...

MJ
29-10-02, 11:33
U GOT MAIL Jocke....

//Magnus

AJO
29-10-02, 13:09
http://balder.spy.nu/jonas/jocke2.html
http://balder.spy.nu/jonas/jocke1.html

MJ
29-10-02, 13:19
Är d Kadett GT:n som du menade var Magmaröd ?? Trodde det var en Kadett GSi ja :)

//Magnus

AJO
29-10-02, 13:35
Det där är Jockes gamla GT.

guest
29-10-02, 23:54
mattsvart : )