PDA

View Full Version : Nej..........

Widde
20-09-02, 19:01
Ja så lät det fast gånger 1000 i min bil idag när jag körde mot en trottoarkant på en vinklad parkeringsplats, så att spoilern fram sprack ca en halv meter! :( Så jä**a klantigt och jag antar att man kommer få höra kommentaren "skyll dig själv när bilen är så låg".
Känns ju extra tråkigt när man ska åka till K-kulle den 28/9.
Tur att hela bilen ska lackas om senare i höst.

Är det någon mer (antar det) som har råka ut för en liknande grej, så kan ni gärna få berätta om hur det gick till och hur ni löste det.

Figgz
20-09-02, 19:09
Stackare!

Det är inget att säga "skyll dig själv", det är så dumt att säga så för att man har en fin bil...
Jag sörjer med dig, dra inte emot en fälg mot en trottoarkant nu bara för detta....

Får se hur illa det ser ut på kinnekulle.. det är då du ska övertyga mig om att kapa upp min front så.. Eller om jag ska skaffa Vectra 2000 front... ;)

Qrew
20-09-02, 19:14
Lider med dig!

Dock om spoilern har spruckit på "rätt sätt" är det ganska lätt att fixxa(då jag själv fick en hel del sprickor i allt mitt glasfiber....

Kan säkert ge dig några tips om du vill, abra att maila, gärna bilder oxå så kan jag ge dig lite råd :)

Mvh Qrew
www.team2themaxx.com

MatteV
20-09-02, 22:58
lider som ##### med dig!! :( hoppas du får till det! det såg bra ut det lilla jag han se!

btw har du fått på insuget?? :)

Mvh:
MatteV
MatteV@hotmail.com

Ivarsson
21-09-02, 09:30
Kolla med någon lackerare om han kan göra ett snabbt jobb i veckan så är den ju fin till nästa helg.

Annars lagar du bara ihop det så gott det går själv,bara så att inget lossnar när du åker iväg.
Hoppas du kommer till Kullen ändå.

rikard pohjola
21-09-02, 10:29
du kan ju fullacka den me sprayburkar oxå.... och plasta ordentligt på baksidan!

Widde
21-09-02, 12:30
Figgz: Jo, det ska jag bevisa för dig! ;)

MatteV: Ska montera insuget nästa vecka, så då får vi se :)
Ska du till K-kulle?

Qrew: Den sprack från vänster kant förbi dimljuset till nätet, du ser hur jag menar på bilden nedan.
Kommer du till K-kulle, så kan jag kanske få lite råd där?

Ivarsson: Den sitter fast så det är ingenfara så och jag kommer nog att göra en tillfällig lagning nu, den ska ju lackas om senare i höst så......

rikard pohjola: Jag kommer inte att försöka lacka hela fronten med burkspray själv! Så stadig på handen är jag ej ;)

David A
21-09-02, 23:07
Tjena, ja jag har råkat ut för en liknande händelse... Tappade min JMS frontläpp (som på bilden) på E4:an utanför Gävle typ vid Gävlebro (vet att du är från Älvkarleby... du köpte min vinge) i ca 140 KM/H. Pang sa det å läpphelvetet gick i tre delar, en åt vardera håll och en under bilen som jag körde över....

Som tur i oturen så hände inget övrigt med bilen, den hade ju lika gärna kunnat studsa upp på motorhuven eller så...

Så bara att beställa en ny läpp från Tyskland... Har dock inte fått den lackad än. Ska limmas ihop med fronten så att den sitter ordentligt.

Lycka till..

Widde
22-09-02, 01:24
Jo jag vet var Gävlebro ligger ;) men hur kunde du tappa den där, tog den i vägen eller?
Kommer du till K-kulle?

MatteV
24-09-02, 23:47
Jo tanken var att jag ska till k-kulle.
Fast jag kommer åka med polaren i hans golf.. :(

Hoppas det går bra för dig å att allt löser sig!

Mvh:
MatteV
MatteV@hotmail.com

Qrew
25-09-02, 00:34
Widde :
jo, jag kommer till kullen.....haffa mig så ska jag ge dig lite råd...
är nog inte så farligt som du tror...

Mvh Qrew

Widde
25-09-02, 18:27
Då säger vi så :)

David A
25-09-02, 19:47
Jag hade helt enkelt inte satt fast den tillräckligt uppenbarligen :(

Kommer ej att åka till Kinnekulle, jobbar.