PDA

View Full Version : FAQ - Läs här innan du ställer frågor!

Johan H
12-01-05, 11:01
Hur gör jag för att byta användarnamn i forumet?

Endast i speciella fall kan vi hjälpa till med att byta användarnamn. Grundkravet är först och främst att du är medlem i klubben.

Varför har vissa namn röd text?Betalande medlemmar i Opel Sport Club visas i röd text.
Är du betalande medlem, men ditt namn visas inte i rött?

Kontrollera följande innan du kontaktar klubben:

1. När du blev medlem i klubben (ej forumet), angav du en email-adress på inbetalningskortet?
Är den fortfarande aktuell? Som medlem är du skyldig att fortlöpande uppdatera oss om du byter mailadress eftersom bland annat klubbinformation (inbjudan till träffar etc) skickas via EMail. Om du inte håller din adress uppdaterad finns risk att du missar inbjudningar och information från klubben.
Om du behöver anmäla/uppdatera din email; maila ditt namn, medlemsnummer och email-adress till medlemsregister@opelsportclub.com

2. Den email-adress du har kopplad till ditt konto på forumet, är den identisk med den du angav till medlemsregistret? Om nej; korrigera antingen din email-adress här på forumet eller se punkt 1 för att uppdatera oss på ny emailadress.

Observera att om du behöver korrigera på punkt 1 eller 2 så kommer ditt namn inte omgående att visas med röd text. Samkörning av medlemsregister och forumets användardatabas görs ca 1 gång per månad.
Information om när senaste uppdatering är körd kan hittas i denna tråd:

http://www.opelsportclub.com/forums/showthread.php?t=21617

Hur gör jag för att ha en bild vid mitt namn, en sk. avatar?Den grundläggande förutsättningen är att du är betalande medlem i Opel Sport Club och att ditt namn visas med röd text. Se föregående punkter för mer info.

Avataren kan maximalt ha en storlek på 100x80 (bredd/höjd) pixlar och får vara max 5000 bytes stor.
För att kunna få bra kvalité så använder du tex. Photoshop och väljer att funktionen "Spara för webben", bilden blir då i bra kvalité och håller sig under 5000 bytes.

Varför kan jag inte skriva i Projekt-forumet? Den grundläggande förutsättningen är att du är betalande medlem i Opel Sport Club och att ditt namn visas med röd text. Se föregående punkter för mer info.

Varför kan jag inte ha mer än 100 tecken i signaturen?Signaturen skall vara kort och informativ, inte innehålla en hel roman om din livshistoria. :rolleyes:
Många användare tycker att det är jobbigt att läsa trådar där merparten innehållet i inläggen består av långa signaturer. Bilder i signaturer är ej tillåtet.

Jag hade viktiga PM sparade i gamla forumet, kan jag komma åt dem?Tillsvidare kan du nå det gamla forumet på adressen http://www.opelsportclub.com/dc2/dcboard.php
Det finns tillgänglig på obestämd framtid, så se till att rädda det du behöver.

Varför är hemsidan så seg ibland på kvällar och helger?Den server vi ligger på har inte riktigt kapacitet för hög belastning.
Problemet kommer snart att vara löst, vi har fått plats på en annan server med bättre kapacitet.
Flytt kommer att göras snarast möjligt!

Jag är en ny medlem som betalade för två veckor sedan. Jag har inte hört något från er och har inte fått mitt medlemspaket. Lugn i stormen! Efter att betalningen inkommit på vårt postgiro tar det ca en vecka innan det når vår kassör. Kassören samlar ihop alla inbetalningar och skickar dessa ca 1 gång i månaden till vår medlemsansvarige. Därefter förs dina uppgifter in i vårt medlemsregister och ditt paket skickas.
Räkna med ca 1 månads hanteringstid efter att du betalat innan du har paketet i brevlådan.

...