PDA

View Full Version : Astra GT-93

Widde
07-01-05, 12:01
Denna bil har gått från att vara en halvtråkig GT som inte skiljde sig mycket från en vanlig astra till en astra som iaf skiljer sig lite från vanliga astror. Men inte bara utsidan har ändrats, stora delar av bilen har ändrats. När jag köpte bilen ville jag bara ha en trevlig bruksbil, men som för så många andra har ett flertal från början oplanerade förändringar gjorts allt eftersom bilintresset har växt.
Medlemskapet i OSC har varit och är otroligt givande med många nya vänner som följd, banträffarna är inte helt fel heller.;)

Här är en bild på hur den såg ut när jag köpte den. Fälgarna på bilden satt inte på vid köpet utan där satt en uppsättning 14” original alufälgar som har något som liknar fyra stora ekrar, otroligt fula!:( Vita blinkers satt inte heller på, det måste ha vart de första styling grej jag beställt någonsin.

http://figgz.mine.nu/users/widde/Astra%20GT/images/Save2.JPG

…..också här såg den ut sommarn 2004 innan jag ställde in den i garaget för vidare utveckling.:cool:

http://figgz.mine.nu/users/widde/Astra%20GT/images/P1010038mod.jpg

Uppgifter på bilen:

Bilmodell: Opel Astra GT

Årsmodell: 1993

Motor: C20NE motor trimmad med: Enem A7 kam, högkomps kolvar (11,5:1), Irmscher insug, Lexmaul extraktorgrenrör, Pipercross Vectorfilter, Simons 2" sportsystem och lite avgasbandage. Viktbalanserat vevaxel och svänghjul (renoverad motor). Xe block. Uppgraderade spridare(Grupp H).

Effekt: Ej uppmätt.

Prestanda: 0-201m på 10,69s (första och enda försöket ännu)

Kraftöverföring: F16 låda med F20 koppling.

Bromsar fram: EBC turbogroove skivor, Greenstuff och ev Redstuff för banan. EBC bromsvätska. Silver lackade ok.

Bromsar bak: EBC bromsbackar (jo, de sitter fortfarande trummor bak). EBC bromsvätska. Silver lackade trummor

Chassie fram: Sänkt 35mm. Fjäderbenstag från Lexmaul.

Chassie bak: Sänkt 35mm. Fjäderbenstag från Supersport.

Exteriör: Rieger Infinity frontspoiler på modifierad original stötfångare med dimljus, modifierad Rieger Infinity grill, Irmscher sidokjolar och bakvinge, bakstötfångare från 95:ans Astra med Lumma kjol, Astra GSi takvinge, bakljus och motorhuv, vita frontblinkers och 9-5 sidoblinkers, M3-speglar, glasfiberframskärmar, borttagna sidolister och strålkastar spolare, lackade dörrhandtag och tonade rutor.

Interiör: Lättad, bara framstolarna och övre instrummentpanelen kvar. Autometer oljetrycks mätare i kolfiber fäste vid a-stolpen. Alu-pedaler från Sabelt, OMP Corsika mocka ratt och 2fast 2furious växelspaksknopp. Brandsläckare.

Lack: Original Magmaröd.

Fälgar: På gatan: Borbet BS 7,5*17" ET 35. På banan: Astra GSi originalfälg 6,5*15"

Däck: På gatan: 205/40-17" Dunlop SP Sport 9000. På banan: Yokohama 008 (tillsvidare).

Övrigt: Huvlyftare från JF motorsport. En av få Astra GT i Sverige. Tack till LMS i Gävle.

Framtiden……

Då jag började studera på högskolan i Gävle hösten 2004 har min ekonomiska situation förändras vilket gör att bilen står i garaget tills vidare. Det som är tänkt att göras med bilen när ekonomin tillåter är rostlagning, ny lack, bättre bromsar, bättre väghållning, bur, glasfiberstolar, mer styling, en ny uppsättning fälgar och däck för banan, glasfibermotorhuv och mer effekt förstås. ;)

Jag fick efter att ha provkört Calle´s Astra GSI turbo (när den nästan var original effektmässigt) idén att även jag skulle ha turbo. Detta har kommer nu inte att bli av det närmaste åren så jag kommer ist vidare att utveckla nuvarande motor, vilket kan bli intressant, det är ju roligt med en högvarvande sugmotor också. :D

Lite bilder.:)
http://figgz.mine.nu/users/widde/Astra%20GT/images/156_5836.jpg
http://figgz.mine.nu/users/widde/Astra%20GT/images/IMGP1170_mod.jpg

Widde
07-01-05, 12:01
Fler bilder från det senaste åren :D

http://figgz.mine.nu/users/widde/Astra%20GT/images/bilen0012.jpg
http://figgz.mine.nu/users/widde/Astra%20GT/images/IMGP1337.jpg
http://figgz.mine.nu/users/widde/Astra%20GT/images/IMGP4958-mod.jpg
http://figgz.mine.nu/users/widde/Astra%20GT/images/IMGP0495.jpg
http://figgz.mine.nu/users/widde/Astra%20GT/images/IMGP0496.jpg

http://figgz.mine.nu/users/widde/Astra%20GT/images/IMGP5016.jpg
http://figgz.mine.nu/users/widde/Astra%20GT/images/IMGP5023.jpg
http://figgz.mine.nu/users/widde/Astra%20GT/images/PICT0991.JPG
http://figgz.mine.nu/users/widde/Astra%20GT/images/PICT0824.JPG

AstraMarkus
07-01-05, 07:01
Jag väntar spänt på att se denna rulla igen, känner jag dig rätt Pontus har du fått i massor med roligheter i bilen, det brukar ju alltid ske... Lycka till med det fortsatta bygget!

Tonie Pettersson
11-01-05, 10:01
Ett fortsatt lycka till med bygget, hoppas på att få se den så småningom :)

Widde
11-09-05, 11:09
Glada nyheter! Projektet har tagit fart igen. En ny motor har köpts, en c20ne med rally spec! :D :)

Motorn:
C20NE, helt komplett Rally Spec: bottendel(förstärkt), xe kolvar och stakar(viktade och tyngdpunktsjusterade, vevpartiet är balanserat), ARP-bultar, lättat svänghjul, preppad oljepump, topplock portat och planat, mira-frästa säten, blybronsstyrningar, Enem A2 kamaxel, justerbart kamdrev, hårdare ventilfjädrar, ny f20 koppling.
Tills vidare kommer denna motor att ha samma insug, spridare och grenrör som den gamla motorn.

Letar nu efter ett xe oljetråg, omega 3000 oljekylare, f20 låda och bra priser på separata spjäll och styrsystem. :rolleyes:

Min "gamla" A7 kam skall Markus köpa och Irmscher insuget är till salu för det rätta pengarna.

Calle gsi
12-09-05, 12:09
Glada nyheter! Projektet har tagit fart igen. En ny motor har köpts, en c20ne med rally spec! :D :)

Motorn:
C20NE, helt komplett Rally Spec: bottendel(förstärkt), xe kolvar och stakar(viktade och tyngdpunktsjusterade, vevpartiet är balanserat), ARP-bultar, lättat svänghjul, preppad oljepump, topplock portat och planat, mira-frästa säten, blybronsstyrningar, Enem A2 kamaxel, hårdare ventilfjädrar, ny f20 koppling.
Tills vidare kommer denna motor att ha samma insug, spridare och grenrör som den gamla motorn.

Letar nu efter ett xe oljetråg, omega 3000 oljekylare, f20 låda och bra priser på separata spjäll och styrsystem. :rolleyes:

Min "gamla" A7 kam skall Markus köpa och Irmscher insuget är till salu för det rätta pengarna.

Låter riktigt trevligt det här.. Ska bli kul att tampas mot astran nästa sommar igen.
Se till att hiva i en bur nu bara.
Behöver du vassare bromsar så har jag pfc belägg och calibra turbo ok liggandes...

Widde
12-09-05, 12:09
Låter riktigt trevligt det här.. Ska bli kul att tampas mot astran nästa sommar igen.
Se till att hiva i en bur nu bara.
Behöver du vassare bromsar så har jag pfc belägg och calibra turbo ok liggandes...

Jag hoppas på att den kommer att köras nästa sommar. :(

Stafvan
12-09-05, 06:09
Ska bli riktigt intressant att se hur en sådan motor beter sig med fullt (Eller kanske fulla?) spjäll!

Hur gör du med bromsarna bak då? Gör du som jag gjorde o kryper till korset o monterar skivor, eller envisas du av princip med trummor?

Calle gsi
12-09-05, 07:09
Ska bli riktigt intressant att se hur en sådan motor beter sig med fullt (Eller kanske fulla?) spjäll!

Hur gör du med bromsarna bak då? Gör du som jag gjorde o kryper till korset o monterar skivor, eller envisas du av princip med trummor?

Jag har baknav med skivor liggandes....

Widde
12-09-05, 08:09

Kommer att skaffa 288mm fram och vanliga astra gsi bromsar bak tror jag. Trummorna överhettade ju sist den kördes på bana. :o

AstraMarkus
12-09-05, 09:09
Har inte haft några problem med överhettning på varken den gråe eller på bruksisen, trampa hårt och en kortare stund så håller de utmärkt! Skämt åsido, det är aldrig fel med stora bromsar. Tror detta kommer bli en mycket intressant utveckling, det är ballt med vassa sugmotorer!

Widde
12-09-05, 10:09
Det är nog jag som "feg" bromsar då. :rolleyes:

Info på A2 kammen: 5 av 6 på Enem´s skala = "effektområde": 3500-8000rpm.
Duration: 316, nockvinkel: 105, ventillyft: 12.20, insugningsventilens öppning: 4.20 :)

Theis
21-09-05, 03:09

Motorn:
C20NE, helt komplett Rally Spec: bottendel(förstärkt), xe kolvar och stakar(viktade och tyngdpunktsjusterade, vevpartiet är balanserat), ARP-bultar, lättat svänghjul, preppad oljepump, topplock portat och planat, mira-frästa säten, blybronsstyrningar, Enem A2 kamaxel, hårdare ventilfjädrar, ny f20 koppling.

tycker jag känner igen den motorn;) låg i en polares calibra ett tag men så fick han för sig att sälja bilen och motorn seperat så fick motorn stå och skräpa hos mig.. har du lagt i motorn och startat den än?

Widde
22-09-05, 01:09
Det stämmer nog ja. Tyvärr så har jag inte fått hem motorn ännu, men på söndag får jag iaf se den :)

Paddan!
24-09-05, 02:09
:p Det är ju min gammla motor :p
får du den att lira kanon med sprut och ev separata spjäll osv så kan du nog kräma ur en del.

skulle va kul o se film eller bilder på det när du är klar.

MVH//

Widde
24-09-05, 09:09
När HELA bilen blir klar så ska det köras och dokumenteras så det står härligt till :D ;)

Widde
24-09-05, 10:09
Nu har jag blivit intresserad av Alfa! Eller snarare färgen på deras WTCC bilar, mycket snyggt!!! Oxblodröd och som går över i svart ner till och svarta fälgar är ju bara sååå snyggt! Den färgkombinationen vill jag ha på GT:n :) :)

Vad tror ni??
http://www.fiawtcc.com/2k5/GalleryV3Details.asp?nome=IMOLA&id=14#

LUTCH
25-09-05, 12:09
Ser snyggt ut!
Skulle säkert göra sig bra på Astran.

Stafvan
07-11-05, 08:11
Nu har jag blivit intresserad av Alfa! Eller snarare färgen på deras WTCC bilar, mycket snyggt!!! Oxblodröd och som går över i svart ner till och svarta fälgar är ju bara sååå snyggt! Den färgkombinationen vill jag ha på GT:n :) :)

Vad tror ni??
http://www.fiawtcc.com/2k5/GalleryV3Details.asp?nome=IMOLA&id=14#

Riktigt snyggt skulle det bli!

Hur går det, går projektet framåt lika mycket som det gör för mig eller? Baklagar om så är fallet!:(

Widde
08-11-05, 02:11
Det går nog saktare framåt än för dig :( Har varken tid eller rätt utrymme för att göra så mycket just nu...
Ska väl försöka få ur trimkammen ur den gamla motorn snart, den verkar ju vara såld(?) :confused:

linden
08-02-06, 12:02
Hänt nåt med projekt Astra F GT eller ligger det på is?

Widde
08-02-06, 01:02
Just nu ligger det väldigt mycket på is, ska flytta om en vecka och då blir det till att köpa en massa nya möbler och annat ;) , dessutom skall ev några grejer till Sporten inhandlas och med CN + deltidsjobb blir det lite tajt :Purple_Co Hoppas på att något kan ske till/efter sommarn...

AstraMarkus
01-01-07, 07:01
Och vad händer här?

Widde
01-01-07, 07:01
Ja du Markus inte mycket just nu. Har "nya" broms- och väghållningsdelar på G, sen kanske det dyker upp nya framljus snart oxå ;)

Widde
12-01-07, 04:01
Äntligen lite nya delar till Astran, dock vart det styling. Känns lite som att börja i fel ände men det var ju så bra pris(Tack Markus)! :D
http://img99.imageshack.us/img99/7159/img0173mr6.jpg
Nämen, en sen julklapp till mig från.....mig :p

http://img183.imageshack.us/img183/5466/img0175gk4.jpg

Svarta framljus med projektor och dubbla angeleyes :)

Nästa grej(er) till Astra blir nog inte styling :rolleyes:

Figgz
12-01-07, 05:01
Snyggt! Hoppas de fortfarande bara är mode när bilen är klar ;) :lam: :D

Widde
Snyggt! Hoppas de fortfarande bara är mode när bilen är klar ;) :lam: :D

Haha, precis vad jag tänkte på :eek4: Men jag tror att den blir klar inom två år(tror) :rolleyes:

linden
Haha, precis vad jag tänkte på :eek4: Men jag tror att den blir klar inom två år(tror) :rolleyes:

Var du realisk när du sa två år? Trodde du skulle få ut den nu till sommarn.

Riktigt snygga lysen.. såna skulle min GT vilja ha, får bli nåt för säsong 08 :eek4:

Widde
Var du realisk när du sa två år? Trodde du skulle få ut den nu till sommarn.

Riktigt snygga lysen.. såna skulle min GT vilja ha, får bli nåt för säsong 08 :eek4:

Ungefär ja, jag vågar inte hoppas på annat...

Widde
12-01-07, 09:01
Ojoj, nu rullar det på....typ, flera saker idag iaf även om de är små saker. :D Snart kommer det hem en oljekylaradapter så att jag kan ha oljekylare. Det kan ju behövas :)

vizay
13-01-07, 02:01
Var fick du tag på det? Kan vara bra att veta inför framtiden :p
Kul och se att det händer något iaf, trägen vinner ;)

Widde
13-01-07, 12:01
Var fick du tag på det? Kan vara bra att veta inför framtiden :p
Kul och se att det händer något iaf, trägen vinner ;)

Köpte den av Henrik(v4se) här på forumet. Ja det som känns skönast är ju att något händer med GT'n, tanken är ju att den största delen av "bilpengarna" ska läggas på GT'n och inte på bruksbilen :rolleyes:

AstraMarkus
13-01-07, 05:01
Du ser widde, även om det var stylingprylar så kanske det får bollen i rullning så du får ut den snart... Stafvan är ju snart klar med buren!!! Då måste du ju rappa på!+

Ang lådor så har jag ett par F20:s på lager...

Widde
13-01-07, 07:01
Du ser widde, även om det var stylingprylar så kanske det får bollen i rullning så du får ut den snart... Stafvan är ju snart klar med buren!!! Då måste du ju rappa på!+

Ang lådor så har jag ett par F20:s på lager...

Jo jag såg det....den som ändå hade ett riktigt garage och en privat bilmeck :rolleyes3

Vet inte ännu om jag ska köra med F20 eller F16(CR).... F20 är iofs starkare också finns det ju diff till den(kanske finns till F16 med men men). :image018:

AstraMarkus
14-01-07, 12:01
Har en (visserligen mycket sliten) F16CR också. Skulle personligen köra på en F20, det är en kanonlåda! Motorn kommer säkerligen bli så vass att du inte tjänar på att åka F16CR, det varvar nåt så grymt med den (är inga problem att åka femman fullt ut, då gjorde min knappa 200 på varvstoppet med en orginal NE) Du kommer ha kraft nog att utnyttja en F20 bättre!
Är nya motorn "iordning" så tar det ju max en helg att hinka ur den gamla och i med den nya, och då är du på g!!!

Calle gsi
14-01-07, 03:01
Ja det ska finnas diffar till F16 också.

Vad räknar du med för effekt och vrid i motorn och vid vilka varvtal?

Har du köpt oljekyl än?

Kl-racing har riktigt prisvärda.

Widde
14-01-07, 09:01
Har en (visserligen mycket sliten) F16CR också. Skulle personligen köra på en F20, det är en kanonlåda! Motorn kommer säkerligen bli så vass att du inte tjänar på att åka F16CR, det varvar nåt så grymt med den (är inga problem att åka femman fullt ut, då gjorde min knappa 200 på varvstoppet med en orginal NE) Du kommer ha kraft nog att utnyttja en F20 bättre!
Är nya motorn "iordning" så tar det ju max en helg att hinka ur den gamla och i med den nya, och då är du på g!!!

Kan bli en F20 då trots allt. PMa mig om pris. :mhihi:
Motorn insida är ju klar, men allt annat(dyrt) ska ju till. Funderar på att köra med den gamla först och bara fixa bilen och sen fixa med den nya motorn senare.

Vad räknar du med för effekt och vrid i motorn och vid vilka varvtal?

Har du köpt oljekyl än?

Vilken effekt/vrid vid vissa varvtal vet jag inte, men jag vill gärna hamna i närheten av 220hk/?Nm vid 8000-8500rpm

Ingen kyl är köpt ännu.

Vill först samla ihop pengar till karossen/buren :-o

AstraMarkus
14-01-07, 09:01
PM skickat. I med den motorn med orginalsprut så längeannars då? Annars tycker jag det är en mycket vettig prioritering medväghållning/bur i första hand. Stafvan och jag har lärt oss en del om burmontering nu... :rolleyes3 Om du ber riktigt snällt kanske vi kan hjälpa till ;)

Widde
14-01-07, 10:01
PM skickat. I med den motorn med orginalsprut så längeannars då? Annars tycker jag det är en mycket vettig prioritering medväghållning/bur i första hand. Stafvan och jag har lärt oss en del om burmontering nu... :rolleyes3 Om du ber riktigt snällt kanske vi kan hjälpa till ;)

De vore ju guld, hjälp uppskattas alltid! Skulle bara ha ett bra garage så skulle jag kunna fixa... får se om det blir hus köp 2007 :rolleyes:

Calle gsi
14-01-07, 10:01
De vore ju guld, hjälp uppskattas alltid! Skulle bara ha ett bra garage så skulle jag kunna fixa... får se om det blir hus köp 2007 :rolleyes:

När kommer bebisen då ;)

Widde
14-01-07, 11:01
När kommer bebisen då ;)

Nej f-n, det dröjer! Eller menar du när GT'n blir klar??? :p :D

Calle gsi
Nej f-n, det dröjer! Eller menar du när GT'n blir klar??? :p :D

Hehe, menade ju självklart bilen. Vad trodde du? :D

Widde
Hehe, menade ju självklart bilen. Vad trodde du? :D

Öhhhh.....bilen så klart....:p

Cassius
15-01-07, 05:01
Ska de åkas med mekaniska tryckare i den toppen också? (framgår itne om de redan satt i rally motorn där men..)

Förövrigt en intresant tråd :) Har tänkt sätta en C20NE med ungefär samma spec som din i min C kadett så småningom! :) Hoppas du bänkar den eller kör rullande landsväg nångång så de kommer lite effekt uppgifter! :)

Widde
15-01-07, 06:01
Ska de åkas med mekaniska tryckare i den toppen också? (framgår itne om de redan satt i rally motorn där men..)

Förövrigt en intresant tråd :) Har tänkt sätta en C20NE med ungefär samma spec som din i min C kadett så småningom! :) Hoppas du bänkar den eller kör rullande landsväg nångång så de kommer lite effekt uppgifter! :)

Hörde men Janne på Enem att mekaniska lyftare inte funkar till den kammen som jag har, hoppas de funkar ändå, men det lär man ju märka förr eller senare.... :rolleyes3
Tackar, jo det är kul med sugisar. Lycka till med din!
Klart det ska mätas effekt när allt är klart, måste ju ha svart på vitt hur många pollar som bor där i. :)

AstraMarkus
15-01-07, 09:01
Garaget på bilderna ser helt ok ut, vi får ta det på vårkanten när det blivit lite varmare...

Cassius
15-01-07, 09:01
Hörde men Janne på Enem att mekaniska lyftare inte funkar till den kammen som jag har, hoppas de funkar ändå, men det lär man ju märka förr eller senare.... :rolleyes3
Tackar, jo det är kul med sugisar. Lycka till med din!
Klart det ska mätas effekt när allt är klart, måste ju ha svart på vitt hur många pollar som bor där i. :)

De stämmer att de ska vara speciella profiler till mekaniska! :) Tänkte mest på varvet, ska bli intresant å se om dom hydraliska hänger med över 8000! I så fall ser jag ingen anledning att byta :)

Widde
15-01-07, 10:01
De stämmer att de ska vara speciella profiler till mekaniska! :) Tänkte mest på varvet, ska bli intresant å se om dom hydraliska hänger med över 8000! I så fall ser jag ingen anledning att byta :)

Intressant var ordet :eek: :rolleyes:

Stafvan
17-01-07, 03:01
Har du beställt GUSS-bur ännu eller vill du ha hjälp med det? :Nerds:

Widde
17-01-07, 06:01
Har du beställt GUSS-bur ännu eller vill du ha hjälp med det? :Nerds:

Kommer att höra av mig om exakt vad jag ska ha för bur när det är dax(dröjer). Blir rostlagning först, men tack ändå :)

Calle gsi
Kommer att höra av mig om exakt vad jag ska ha för bur när det är dax(dröjer). Blir rostlagning först, men tack ändå :)

Lika bra att köpa en riktigt WRC-bur direkt :)

Widde
Lika bra att köpa en riktigt WRC-bur direkt :)

Eller hur.... :p

Widde
22-02-07, 12:02
Nya delar: LET spridare! Bör väl duga :rolleyes:

//Torrkörning utan uppstart av motorn börjar bli trist.... :Purple_Co

AstraMarkus
24-02-07, 09:02
Stoppa i den den och gör klart den då... :) Problem solved!

Widde
07-03-07, 05:03
Pga att jag nu börjar lessna på att ha bilen stående i garaget så kommer den nog ut till vårträffen i år. Blir dock i en budget version ungefär som den var innan den åkte in i garaget sommarn 2004 förutom att jag förhoppningsvis har fått på "nya" väghållnings/broms grejer. Så den kommer tyvärr inte vara så fin i år.

Måste börja köra lite igen ju :mad:

Bjorn
07-03-07, 05:03
Pga att jag nu börjar lessna på att ha bilen stående i garaget så kommer den nog ut till vårträffen i år. Blir dock i en budget version ungefär som den var innan den åkte in i garaget sommarn 2004 förutom att jag förhoppningsvis har fått på "nya" väghållnings/broms grejer. Så den kommer tyvärr inte vara så fin i år.

Måste börja köra lite igen ju :mad:

Aja det är rätt, kör lite så du får upp suget igen!

Stafvan
07-03-07, 08:03
Bra Widde, ut på banan igen!

Jag ska själv göra ett försök att få klart min Astra också, så du får chansen att kubbas med mig på Kullen! Jag bangade ju ur med Vectran sist pga att bilen hade ätit upp R-däcken...

AstraMarkus
07-03-07, 08:03
Kan ju bli en rätt intressant fight med Astra mot Astra. Är 5d eller 3d snabbast?

Widde
07-03-07, 09:03
Kan ju bli en rätt intressant fight med Astra mot Astra. Är 5d eller 3d snabbast?

Intressant? Stafvan har ju XE motorn, bur och r däck :rolleyes:

Stafvan
07-03-07, 09:03
Men din puffra är väl ändå strået vassare än en orginal XE, det kan du ju inte förneka Widde!

O sen har ju du kört minst 50 varv mera än mig på Kullen, rutin kan inte en Grp E-bur ersätta!

För stunden har jag bara 3 R-däck i livet...

Widde
07-03-07, 10:03
Men din puffra är väl ändå strået vassare än en orginal XE, det kan du ju inte förneka Widde!

O sen har ju du kört minst 50 varv mera än mig på Kullen, rutin kan inte en Grp E-bur ersätta!

För stunden har jag bara 3 R-däck i livet...

Jaja, det blir intressant iaf :D

Widde
10-03-07, 08:03
Jippi!!!!!!!! Astran lever igen :D Känns skönt att åtminstonde kunna starta den. Provmonterade även de nya ljusen, bli kanon :mhihi: Bilder kommer....

Widde
11-03-07, 01:03
Bilderna
http://img339.imageshack.us/img339/2466/img0230fi8.jpg
http://img405.imageshack.us/img405/7938/img0229dh4.jpg
http://img339.imageshack.us/img339/7404/img0233in8.jpg

Ett "litet" problem har dock uppstått....det visar sig nämligen att jag har fel gasspjäll på motorn nu, original spjället såldes med Irmscher insuget. Trodde alla NE spjäll var likadana :banghead: :banghead: :banghead: :banghead:
http://img339.imageshack.us/img339/50/img0235sg0.jpg
Passar inte... :angryfire

Bjorn
11-03-07, 11:03
Jippi!!!!!!!! Astran lever igen :D Känns skönt att åtminstonde kunna starta den. Provmonterade även de nya ljusen, bli kanon :mhihi: Bilder kommer....

GRATTIS GRATTIS får man säga då :) längtar till sommarn nu.

Figgz
11-03-07, 11:03
Härligt Widde! Äntligen igång nu då, är väl bara 3 år sen bilen var igång sist? ;)

Ser fram emot att se denna bilen i sommar... var ju ändå den bilen jag tampades emot på min första OSC-träff för ett gäng år sen :)

Widde
11-03-07, 12:03
GRATTIS GRATTIS får man säga då :) längtar till sommarn nu.

Samma här, bara jag får ordning på en del saker så.

Härligt Widde! Äntligen igång nu då, är väl bara 3 år sen bilen var igång sist? ;)

Ser fram emot att se denna bilen i sommar... var ju ändå den bilen jag tampades emot på min första OSC-träff för ett gäng år sen :)

Ja, det var snart tre år sen den rullade in i garaget. Dock så har motorn startas regelbundet fram till för ett nästan ett år sen. Den tvekade inte ett dugg :)

Jo visst var det så, men nu är det ju lite andra förutsättningar så jag få tampas med någon annan :D

vectra turbo
så där kommer min astran nästan se ut me fast ja har den andra modellen av grillen ja håller på slipa ner den nu... fin!

Widde
så där kommer min astran nästan se ut me fast ja har den andra modellen av grillen ja håller på slipa ner den nu... fin!

Trevligt! Du får väl lägga upp en projekttråd eller lite bilder sen då :)

vectra turbo
ja visst måste bara hitta en hemsida så man kan lägga upp bilder... ska ut nu å ta lite bilder så det blir före å efter,...

MostWanted
11-03-07, 06:03
Samma här, bara jag får ordning på en del saker så.

Ja, det var snart tre år sen den rullade in i garaget. Dock så har motorn startas regelbundet fram till för ett nästan ett år sen. Den tvekade inte ett dugg :)

Jo visst var det så, men nu är det ju lite andra förutsättningar så jag få tampas med någon annan :D

Ja nu komer juh du få tampas me den vita faran :D längtar tills 19 maj du ska vi gas tills det rasar haha :eclipsee_

Widde
11-03-07, 06:03
Ja nu komer juh du få tampas me den vita faran :D längtar tills 19 maj du ska vi gas tills det rasar haha :eclipsee_
Vita faran var ju ett passade namn, ganske ska bli smeknamnet på din kadutt :D

MostWanted
11-03-07, 07:03
Vita faran var ju ett passade namn, ganske ska bli smeknamnet på din kadutt :D

ja lr hur :D

Widde
08-04-07, 12:04
Nya delar :D
* H&R Cupkit (60/40), fjädrar och stötdämpare.
* Alu topplagringar.
* Bromsar fram: Calibra Turbo 284mm skivor och ok, PerformanceFriction belägg, 5-bultsnav.
* Bromsar bak: Saab 900 skivor och ok, 5-bultsnav.
* Reduseringsventiler till bakbromsarna så att skivbromsar kan monteras(utan abs).

Dessutom kommer lite mer styling inom någon vecka. :)

Stafvan
08-04-07, 09:04
Härligt att höra att du är på gång nu Pontus!

Vart tog du vägen i fredags förresten? Sågs ju bara på go-carten, o då var man ju allt för upp-eggad/adrenalin-stint för att snacka allmänt skit...

Widde
08-04-07, 11:04
Härligt att höra att du är på gång nu Pontus!

Vart tog du vägen i fredags förresten? Sågs ju bara på go-carten, o då var man ju allt för upp-eggad/adrenalin-stint för att snacka allmänt skit...

Tackar!
Jag blev så jäkla trött(kan bero på att vi käka vid 22 tiden) så jag hamnade på hotellet efter maten, sorry men vi får ta igen det senare. :)

Widde
16-04-07, 12:04
Ojojoj, nu har Astran fått kommit ut ut garaget efter nästan tre års vila. Tusan va kul det var att ta en sväng med den igen i det fina vädret :dance2:

http://img110.imageshack.us/img110/4193/astrankommerutigen003kf5.jpg
Den var väldigt ren efter tiden i garaget :rolleyes: Kromade blinkersglödisar kommer snart(?):)

http://img163.imageshack.us/img163/7704/astrankommerutigen005ka4.jpg
En så kallad Kadutt(eller var det rundningsmärke???) och Astran som är nyvaken(inte tvättad) :)

http://img110.imageshack.us/img110/3941/astrankommerutigen006gq3.jpg
Fin fina hjul på Astran :-o Sidokjolarna och nya sidoblinkers kommer på snart.

http://img384.imageshack.us/img384/3941/astrankommerutigen008kn7.jpg
Provade att hänga på stötfångaren fram lite snabbt bara för att de ungefär hur den kommer att se ut fram i år. Stötfångaren ska lagas lite :rolleyes:

http://img111.imageshack.us/img111/3245/astrankommerutigen013db1.jpg

http://img128.imageshack.us/img128/9299/astrankommerutigen012og7.jpg

Sen tvättade jag den, de var tre år sen sist... kändes lite konstigt att tvätta en Astra F igen. Fler bilder kommer när sidokjolarna och stötfångaren är monterad. Det är alltså ett rullade projekt där av de olika karossfärgerna och den mindre fina lacken, måste köra lite i år!:cool:
Har även fått hem ny Motul bromsvätska :)

Widde
16-04-07, 12:04
Nya delar :D
* H&R Cupkit (60/40), fjädrar och stötdämpare.
* Alu topplagringar.
* Bromsar fram: Calibra Turbo 284mm skivor och ok, PerformanceFriction belägg, 5-bultsnav.
* Bromsar bak: Saab 900 skivor och ok, 5-bultsnav.
* Reduseringsventiler till bakbromsarna så att skivbromsar kan monteras(utan abs).

Dessa delar är inte monterade ännu, men kommer att bli senast i sommar.

Bjorn
16-04-07, 07:04
Härligt att du äntligen fått ut besten nu Widde :)

vizay
16-04-07, 11:04
grymt att den rullar! :D

Jonas Jonsson
16-04-07, 06:04
Ser framtung ut trots att fronten inte är på. Måste vara dubbla framvagnar på den :D

Widde
17-04-07, 12:04
Tackar grabbar, man är som barn på nytt :D

Ser framtung ut trots att fronten inte är på. Måste vara dubbla framvagnar på den :D

Du menar att den ser robust ut och att den troligtvis har en riktig framvagn där under, jo det måste jag hålla med om :p :D

AstraMarkus
17-04-07, 11:04
Tackar grabbar, man är som barn på nytt :D

Du menar att den ser robust ut och att den troligtvis har en riktig framvagn där under, jo det måste jag hålla med om :p :D

Word...

Trevligt Widde, det närmar sig!

Figgz
17-04-07, 11:04
Astracabben har också de där extra metrarna järnvägsräls till framvagn och den är fasen inte gjord för att svänga med för fem öre :D Och skulle man ändå försöka så ångrar man sig fort...

Nä skämt åsido Pontus, kul att bilen är framme igen! 2 stillastående säsonger är onödigt mycket för en sån bil! Skall bli kul att få gasa mot den i sommar!

Widde
24-04-07, 09:04
Idag är det dax för besikting, jag räknar med att de kommer att hitta något/några fel på bilen då den har stått så länge. Vad jag vet kan det vara dessa fel: parkeringsljuset(glödisen sitter bakom "ögonlocket" på de nya ljusen), halvljuset(står HÖGT, ska se om jag kan skruva ner de lite innan), bromsarna(känns lite skumma, eller så är det jag som är van att köra Vectra GTS :rolleyes: ) och HC värdet...10 liter "miljösoppa"+varmkörning hoppas jag hjälper....
Håller tummarna :)

linden
Idag är det dax för besikting, jag räknar med att de kommer att hitta något/några fel på bilen då den har stått så länge. Vad jag vet kan det vara dessa fel: parkeringsljuset(glödisen sitter bakom "ögonlocket" på de nya ljusen), halvljuset(står HÖGT, ska se om jag kan skruva ner de lite innan), bromsarna(känns lite skumma, eller så är det jag som är van att köra Vectra GTS :rolleyes: ) och HC värdet...10 liter "miljösoppa"+varmkörning hoppas jag hjälper....
Håller tummarna :)

Byt tillbaka framlamporna lite snabbt så spar du de nedslagen, går ju snabbt.

Widde
Byt tillbaka framlamporna lite snabbt så spar du de nedslagen, går ju snabbt.

Hade funkat OM inte ett av de gamla ljusen hade trasigt glas :( Får bli en ombesiktning så vet jag vad som ska fixas :)

Calle gsi
24-04-07, 10:04
Hade funkat OM inte ett av de gamla ljusen hade trasigt glas :( Får bli en ombesiktning så vet jag vad som ska fixas :)

Annars så är det ju bara att plocka bort grillen :)

Gott att höra att den är ute och rullar på gatorna igen.

Cassius
24-04-07, 03:04
Få höra hur de gick nu :)

Calle gsi
24-04-07, 04:04
Få höra hur de gick nu :)

Den har inte varit inne på bes än, 17:40 skulle den in.

Stafvan
24-04-07, 07:04
Men nu då??? Hatar att leva i ovisshet!

Widde
24-04-07, 08:04
Jodå, jag lyckades undvika höga avgasvärde och dåliga bromsvärden osv....men...jag fick tre stycken tvåor.
* Dekalen på framrutan går ner för lång(besiktade med den förut...)
* Framljusen var felinställda(inte oväntat...)
* Rost höger ströskel(borde ha varit väntat, men förträngt...)

Så jag tycker det gick rätt bra :)

En rolig grej var att jag kom dit tidigt ca 20min innan, anmälde mig på deras dator, sen åkte jag fram och tillbaks på vägen utanför bilprovningen för att få upp värmen i motorn och för att nöta in bromsarna ordentligt....gick jättebra tyckte jag tills jag såg att två besiktningsgubbar stog och vifftade att jag skulle komma dit.....det var min tur :whistling De bara skrattade åt mig när jag ursäktade mig med att säga att jag varmkörde bil ordentligt. Besiktningen blev klar samma tid som jag skulle ha varit där :)

På Lunda ska de gasa tills de rasar...typ :)

Bjorn
25-04-07, 04:04
Härligt, det var ju skönt att det gick så pass bra.

Min bil ser värre ut nu inför Lunda :( motorn går inte alls bra och vi måste ta komptest på den och felsöka. Fast i övrigt så ser det bra ut, slipade nästan allt invändigt igår och ska ut idag och göra klart allt :D

Widde
29-04-07, 10:04
Problem, varför blir det aldrig som man vill. Jag och Jansson skulle byta montera fjäderbenen med calibra turbo bromsarna och H&R kitet igår....men det gick så där. Snacka om att de gamla fjäderbenet satt fast både vid spindelleden och styrstaget..."råkade" paja en p-ände så nu är bilen okörbar för stunden. Dessutom var vi tvungen att ha 8mm spacers fram för att de 15" hjul jag hade skulle gå fritt över bromsarna... Hoppas att andra 15"are med lägre ET och en ny p-ände får ordning på allt. :mad: Rena turen att vi började med detta nu och inte dagen innan vårträffen...:rolleyes:

Kan ju säga att det satt fast värre på mina Astra från 1993 än på Janssons Kadutt från 1988, säger väl inte så mycket kanske men jag förväntade mig inte att de skull vara värre på min....

Calle gsi
30-04-07, 12:04
Problem, varför blir det aldrig som man vill. Jag och Jansson skulle byta montera fjäderbenen med calibra turbo bromsarna och H&R kitet igår....men det gick så där. Snacka om att de gamla fjäderbenet satt fast både vid spindelleden och styrstaget..."råkade" paja en p-ände så nu är bilen okörbar för stunden. Dessutom var vi tvungen att ha 8mm spacers fram för att de 15" hjul jag hade skulle gå fritt över bromsarna... Hoppas att andra 15"are med lägre ET och en ny p-ände får ordning på allt. :mad: Rena turen att vi började med detta nu och inte dagen innan vårträffen...:rolleyes:

Kan ju säga att det satt fast värre på mina Astra från 1993 än på Janssons Kadutt från 1988, säger väl inte så mycket kanske men jag förväntade mig inte att de skull vara värre på min....

Klart det satt fast mer på astran, kadetterna är ju bara en slarvigt ihopskruva prototyp :D

Figgz
30-04-07, 02:04
En bra ledavdragare och lite vanligt mekkunskap så får man loss allt :D Kunde jag få loss allt från lackerarns frus Astra Kombi TD som gått 35k mil så borde det väl släppa på din som ändå varit isär förr ;)

Äh Pontus, bit ihop och kom igen... nu väntar vi på att se bilen och slippa fler ursäkter i år ;)

(Detta inlägg bör tas med en nypa salt och är till för att trigga pontus till att skruva mer ;) )

Jonas Jonsson
30-04-07, 11:04
Jag har varit med om samma sak. En styrled som jag hade en järnbalk på 1.3meter och hängde längst ut i och ändå lossnade den inte (och jag är ju inte direkt lätt). Inte ens efter uppvärmning släppte det. Vilka fälgar var det? Kan tipsa om att Astra GSi orginalfälg går över 288:orna och dom är klart biffigare än 284:ornas ok.

Sen att Katten Janssons bil är bättre att skruva med där fram är väl enbart pga att du har två framvagnar som kan jävlas samtidigt :D

Widde
30-04-07, 12:04
Haha, oväntat de där med framvagnen kom upp igen...:rolleyes: Du kan vara lugn Fredrik jag ska ut idag och få klar bil...hoppas jag. Måste få tag på andra fälgar innan Lunda dock.

Bjorn
30-04-07, 01:04
Problem är till för att lösa (säger han som troigtvis köpt en motor som är slut) :)

Widde
30-04-07, 01:04
Problem är till för att lösa (säger han som troigtvis köpt en motor som är slut) :)

och troligtvis/förhoppningsvis är det så, då jag har fått tag på en ny p-ände idag också har Markus ev fälgar som passar. Sen ska jag bara jaga bort kissemissen som alltid är med där under så ska den vara "klar" för Lunda iaf. :cool:

Widde
30-04-07, 07:04
Nu har bilen kommit ner på jorden igen...men det var inte så enkelt som jag hade tänkte mig så klart. Den gamla p-änden satt så in i hel**te, dessutom drog jag av bulten som låser fast p-änden de första jag gjorde...:banghead:

Så nu är detta fixat + att vi har luftat bromsarna.

Däremot måste en framvagninställning göras innan träffen om man säger så :rolleyes:

Calle gsi
Nu har bilen kommit ner på jorden igen...men det var inte så enkelt som jag hade tänkte mig så klart. Den gamla p-änden satt så in i hel**te, dessutom drog jag av bulten som låser fast p-änden de första jag gjorde...:banghead:

Så nu är detta fixat + att vi har luftat bromsarna.

Däremot måste en framvagninställning göras innan träffen om man säger så :rolleyes:

Plogar den? :D

Widde
Plogar den? :D

Nej den drar åt sidorna rejält. troligtvis sitter p-änden fel, typ någrar varv för långt in :cool:

Calle gsi
30-04-07, 10:04
Nej den drar åt sidorna rejält. troligtvis sitter p-änden fel, typ någrar varv för långt in :cool:

Okejsan, mina hjul stog med extrem toe-in med dom topplagringarna.

Struve
30-04-07, 10:04
Har du gett själva armen som p-änden sitter ett par stenhårda slag med hammare/liten slägga??

OM inte, testa det för jag har nog aldrig haft problem att få loss p-ändar med den lösningen om det inte vart så att dom skurit i sitt fäste.
Detta gäller från små bilar upp till stora lastmaskiner, enda skillnaden har vart storleken på hammaren/släggan :D

Peppe
01-05-07, 03:05
Har du gett själva armen som p-änden sitter ett par stenhårda slag med hammare/liten slägga??

OM inte, testa det för jag har nog aldrig haft problem att få loss p-ändar med den lösningen om det inte vart så att dom skurit i sitt fäste.
Detta gäller från små bilar upp till stora lastmaskiner, enda skillnaden har vart storleken på hammaren/släggan :D

haha, större p-ände, större banka. :D

Widde
01-05-07, 12:05

Om du kollar längre upp i tråden så står det att den nya p-änden är monterad och klar :) och ja, våld har använts i stora mängder dessa dagar...otroligt att inte något gått sönder :cool:

Stafvan
01-05-07, 01:05
Härligt Widde, äntligen en Astra som blir klar! Nåja, körklar i varje fall!

Calle sa att du behövde skivor bak, hur fort behöver du dem? Skickar upp dem om du vill!

Widde
01-05-07, 01:05
Härligt Widde, äntligen en Astra som blir klar! Nåja, körklar i varje fall!

Calle sa att du behövde skivor bak, hur fort behöver du dem? Skickar upp dem om du vill!

Körklar var ordet :) Det där med skivorna måste jag höra med Calle, då det är han som håller i det, men det är ingen panik direkt...

Widde
01-05-07, 09:05
Några bilder från de senaste dagarnas mekande. Ett STORT tack till Jansson för all hjälp vid bytet av fjäderbenen! :)
http://img118.imageshack.us/img118/8683/dsc00017ia4.jpg
Kadutt meken Jansson i den vita saken med det lilla utblåset...
http://img118.imageshack.us/img118/8387/dsc00019do2.jpg
H&R Cupkit :bowdown:

Widde
06-05-07, 08:05
Vad kan detta vara tro??? :)
http://img406.imageshack.us/img406/2175/ad001lt1.jpg

Johan Sand
07-05-07, 08:05
Av formen att dömma är det ett rör för att ersätta katalysatorn.

JS

Widde
08-05-07, 12:05
Av formen att dömma är det ett rör för att ersätta katalysatorn.

JS

Bingo! Lär inte ge någon direkt effekt, men gött ljud hoppas jag på :)

Widde
11-05-07, 06:05
Problem. Varför blir det alltid problem...Var ska jag börja. :eek4:
Jo, igår när jag skulle montera de "nya" hjulen som Markus fixat fram åt mig så visade det sig att ena framhjulet stack ut ca 2 cm utanför skärmen och det andra var jämns med skärmkanten....va tusan nu då tänkte jag. Kunde inte fatta hur det skiljde så mycket, vad var trasig tänkte jag och efter allt strul gick det bara runt i huvudet på mig vad som kunde vara fel. Grön som man ännu är på att fixa sånt här ringde jag först Markus och hörde om hjulen och om han kunde förstå vad som var fel, men han var lika förvånad som jag....senare på kvällen ringde jag Calle som jag köpt framvagnsgrejerna av och då kom det som en blix från klar himmel..."har du vridigt topplagringen så att den sitter åt fel håll?" och mycket riktigt det hade jag...Problemet löst tänkte jag och åkte till garaget idag för att fixa felet. Gick på 10min vilket var skönt för jag skulle in till Gävle och göra en framvagninställning lite senare på dagen. MEN när jag sätter ner bilen på backen så ser jag att framhjulen har värsta hemlängtan(det pekar innåt som tusan) S K X T....det visar sig efter några samtal till Calle att jag måste modda justeringsstaget mellan p-änden och styrstaget på varje sida för att få rätt toe. :eek: Jaja tänker jag och börjar lossa allt på saker, tänker lite snabbt innan jag ska dra loss en gamla bullt att den senate jag försökte dra loss gick av och vad händer....jo denna går oxå av :angryfire Så jag tog loss styrstaget och borra ut den bullten och moddade lite för att få in hjulet. Kunde nu gänga in p-änden ETT varv till, men va hjälpte det måste få in allt mer på BÅDA sidorna. Så jag lessnade helt, satte ner bilen på jorden och åkte hem....

Köra Astra på Lunda ser ganska mörkt ut nu...skickar in bilen till en verkstad på måndag då alla andra bulltar som ska loss säkerligen är fast rostade.

Är jävligt less på bilen och sommarn har inte äns börjat. Snacka med Jansson och han hade gjort en framvagnsinställning idag...utan problem, medans allt på min sitter fastrostat, S K X T!! :mad:

Figgz
11-05-07, 06:05
Äh, ryck upp dig nu Pontus! :518:
Det där med topplagringen är lätt missat i stridens hetta om man inte tänker på det faktiskt, men att fixa styrstagen, släppa allt, justera och smörja upp löser du på 1-2h utan problem!

Behöver du tips/motivation eller liknande så slå en pling så ger jag dig alla husknep för att smörja upp sånt... Kunde jag göra det på en 35k mil gammal Astra Kombi TD för 3 veckor sen utan större problem så kan du göra det på din gamla härk ;)

Astra på Lunda ser jag som ett måste! ;)

MostWanted
11-05-07, 07:05
Problem. Varför blir det alltid problem...Var ska jag börja. :eek4:
Jo, igår när jag skulle montera de "nya" hjulen som Markus fixat fram åt mig så visade det sig att ena framhjulet stack ut ca 2 cm utanför skärmen och det andra var jämns med skärmkanten....va tusan nu då tänkte jag. Kunde inte fatta hur det skiljde så mycket, vad var trasig tänkte jag och efter allt strul gick det bara runt i huvudet på mig vad som kunde vara fel. Grön som man ännu är på att fixa sånt här ringde jag först Markus och hörde om hjulen och om han kunde förstå vad som var fel, men han var lika förvånad som jag....senare på kvällen ringde jag Calle som jag köpt framvagnsgrejerna av och då kom det som en blix från klar himmel..."har du vridigt topplagringen så att den sitter åt fel håll?" och mycket riktigt det hade jag...Problemet löst tänkte jag och åkte till garaget idag för att fixa felet. Gick på 10min vilket var skönt för jag skulle in till Gävle och göra en framvagninställning lite senare på dagen. MEN när jag sätter ner bilen på backen så ser jag att framhjulen har värsta hemlängtan(det pekar innåt som tusan) S K X T....det visar sig efter några samtal till Calle att jag måste modda justeringsstaget mellan p-änden och styrstaget på varje sida för att få rätt toe. :eek: Jaja tänker jag och börjar lossa allt på saker, tänker lite snabbt innan jag ska dra loss en gamla bullt att den senate jag försökte dra loss gick av och vad händer....jo denna går oxå av :angryfire Så jag tog loss styrstaget och borra ut den bullten och moddade lite för att få in hjulet. Kunde nu gänga in p-änden ETT varv till, men va hjälpte det måste få in allt mer på BÅDA sidorna. Så jag lessnade helt, satte ner bilen på jorden och åkte hem....

Köra Astra på Lunda ser ganska mörkt ut nu...skickar in bilen till en verkstad på måndag då alla andra bulltar som ska loss säkerligen är fast rostade.

Är jävligt less på bilen och sommarn har inte äns börjat. Snacka med Jansson och han hade gjort en framvagnsinställning idag...utan problem, medans allt på min sitter fastrostat, S K X T!! :mad:

Ja jag som trodde jag skulle få stälal in framvagn o göra den klar in för lunda nästa helg men inte då, tråkigt att de ska strula..... lider lite me dig nu

Widde
11-05-07, 07:05
Så här ska inte hjulet sticka ut....
http://img209.imageshack.us/img209/7015/hjul002ge3.jpg

och så här ska inte topplagringarna sitta
http://img177.imageshack.us/img177/9094/hjul005ox6.jpg

Nya domkraften funka iaf, fattas bara att den skulle sluta funka...
http://img402.imageshack.us/img402/9907/hjul006dl6.jpg

Blir iaf fet med de "nya" hjulen. 6,5x15" ET 30 :cool:
http://img402.imageshack.us/img402/8951/hjul009sq9.jpg
Så här mycket fel står båda framhjulen...

AstraMarkus
12-05-07, 12:05
Ohh så snygg den är... Jag saknar min gamla PLJ nu... Gänga ut styrstagen och gör klart till Lunda, du fixar det!

Stafvan
12-05-07, 11:05
Snacka om att de där fälgarna har gått runt i kompisgänget!

Kom ingen nu Widde, isär med grejerna o offra några deciliter kopparpasta så ska du se att det löser sig! Hade samma probelm med Vectran i höstas, men efter att grejerna smorts upp ordentligt blev det plötsligt kul att meka igen!

linden
12-05-07, 01:05
Fin puts på bilen Pontus.

Man får ta motgångar som en morot å komma igen :-)

Widde
15-05-07, 01:05
Tack för all uppmuntran, MEN bilen kördes igår iväg på släp till....
http://img204.imageshack.us/img204/9673/dsc00022tq8.jpg

en bilverkstad. Sorry men jag vågar inte chansa på att göra det själv nu när det är så få dagar kvar till vårträffen. Så bilen "borde" bli klar i tid...

Widde
15-05-07, 07:05
Nu så är bilen körklar för Lunda :dance2:
Med 8% toe in, bortagen katt och tankad med V-Power soppa :eclipsee_

Bjorn
15-05-07, 08:05
Låter mysigt, hoppas allt håller och att det går bra.

Calle gsi
15-05-07, 09:05
Nu så är bilen körklar för Lunda :dance2:
Med 8% toe in, bortagen katt och tankad med V-Power soppa :eclipsee_

Du ska ju ha toe-out ju, annars svänger det ju inte :cool:

Gott att se att den är körbar nu iaf.

Widde
15-05-07, 09:05
Du ska ju ha toe-out ju, annars svänger det ju inte :cool:

Gott att se att den är körbar nu iaf.

Ska kolla upp de där...

Japp skönt!

Figgz
15-05-07, 10:05
Skönt Pontus! Då är den redo :)
Toe in gör den lite skönare att köra på vanlig väg, annars är den sjukt spårkänslig och rör sig som en iller på crack fram och tillbaka ;)

Lycka till i helgen! Visa var skåpet skall stå

Widde
15-05-07, 11:05
Skönt Pontus! Då är den redo :)
Toe in gör den lite skönare att köra på vanlig väg, annars är den sjukt spårkänslig och rör sig som en iller på crack fram och tillbaka ;)

Lycka till i helgen! Visa var skåpet skall stå

Tack Fredrik, ska bli kul att äntligen ha en bil som är lite gjord för banan och som man inte behöver vara så rädd om.

tompa82
15-05-07, 11:05
Härligt! Då får vi se röda faran!!:eek:

Widde
16-05-07, 10:05
Härligt! Då får vi se röda faran!!:eek:

faran var nog de rätt ordet :rolleyes:

linden
16-05-07, 10:05
Skönt att du fick löst det, å så snabbt med.

Widde
16-05-07, 12:05
Skönt att du fick löst det, å så snabbt med.

Jag gjorde en bra insatts dvs att jag körde den till en verkstad :p :D

linden
16-05-07, 01:05
Jag gjorde en bra insatts dvs att jag körde den till en verkstad :p :D

Hähä menade att de var så snabba på verkstan, lät på dig som den skulle vara där ett par dar :-D

Widde
13-07-07, 07:07
Är till salu om rätt bud dyker upp. :Purple_Co

Figgz
13-07-07, 10:07
[Just D-mode]
Allt är till salu...bara pengarna är dem rätta
[/Just D-mode]

Synd Pontus, jag hoppas att du tar ditt förnuft till fånga och skruvar i inredningen, på med plåtskärmarna och ställer undan den i en lada i 20-30 år... så kan du ta fram den då :)

Affektionsvärdet är nog större än marknadsvärdet :Purple_Co

Jonas Jonsson
13-07-07, 12:07
Synd att inte brorsan är två år äldre. Då hade han nog köpt den men givetvis skulle motorn bytas mot en XE :) för en sån har väl alla liggandes en i reserv i garaget :D

Widde
13-07-07, 12:07
Säger bara att den är till salu för de rätta pengarna (vad nu det är...) blir den inte såld så blir den inte det :-o

Calle gsi
13-07-07, 01:07
Synd att inte brorsan är två år äldre. Då hade han nog köpt den men givetvis skulle motorn bytas mot en XE :) för en sån har väl alla liggandes en i reserv i garaget :D

Så bror din har alltså fattat att det är astra som gäller? :p

Peppe
14-07-07, 08:07

äldre? nu förstår jag inte.
Man kan väl aldrig va för ung?

Widde
28-01-08, 10:01
Astra är såld till en opeltok nära mig :D

Tråden kan flyttas till avslutade projekt, så kommer det nog upp en ny projekttråd med denna bil. :rolleyes: