PDA

View Full Version : Blinkers

johnt90
13-10-02, 21:29
Hej!

Någon som har ett bra tips på vita sidoblinkers till Kadetten...?
Har hört att Astrans skall passa ganska bra med mindre modifieringar. Stämmer det?

Andara förslag? Vad har ni på era Kadetter?

MilleN
13-10-02, 21:40
jag gillar audi a4 blinkersen (från 98 o framåt, ej den fyrkantiga) passar med lite karvning på blinkersen! min original-lampinsats passade t.o.m :) bara o byta lampa till en orange

johnt90
13-10-02, 21:45
>jag gillar audi a4 blinkersen (från 98 o framåt, ej den
>fyrkantiga) passar med lite karvning på blinkersen! min
>original-lampinsats passade t.o.m :) bara o byta lampa till
>en orange

Allså passar glasen på kedettens plast lampinsats? Den som är genom plåten?
Hmmm Hur ser de ut?

Tonka
14-10-02, 08:25
>>jag gillar audi a4 blinkersen (från 98 o framåt, ej den
>>fyrkantiga) passar med lite karvning på blinkersen! min
>>original-lampinsats passade t.o.m :) bara o byta lampa till
>>en orange
>
>Allså passar glasen på kedettens plast lampinsats? Den som
>är genom plåten?
>Hmmm Hur ser de ut?

Nu vet jag inte exakt hur Millens blinkers såg ut mer än det jag sett på bilderna. Jag har A4-blinkers (som de var fram till -98) och de passar då inte på original-lampinsatsen. Köpte mina på biltema, 69:- styck inklusive lampinsats. Man få ta bort original-blinkersen helt och sedan karva lite på A4:an sedan passar det. Men man får fästa den med dubbelhäftande eller limma dit den mot plåten.

Det som skiljer A4 fram till -98 och de efter är formen, de äldre är fyrkantiga och de nya rektangulära. De absolut nyaste är även i klarglas om jag fattat det rätt.

MilleN
14-10-02, 08:28
I min lampinsats passade det direkt i alla fall! Antar att det är samma på kadett också? Det var gött att slippa skarva sladdar och hålla på. Det enda som behövdes var att karva lite på blinkersen så den fick plats i hålet.

har för mig att mina kostade 50 spänn på mekonomen exklusive insats och orange lampa.

sidan på min bil:
http://w1.521.telia.com/~u52114266/ohlin/hamnen/bilder2/MVC-491F.JPG?blinkers

denna blinkers sitter även på TT (ser likadana ut iaf) och några fler

johnt90
14-10-02, 08:42
Ok....
De ser ju bra ut. Måste fara till Biltema och kolla....
Ingen med kadett och vita blinkers?

MJ
14-10-02, 12:31
Har funderat på Vetra B vita sidoblinkers, tror dom satt på en svart Kadett ja såg, och d såg j*vligt bra ut :) Men kan ja montera dom på min Kadett ?? Att ja får karva upp större hål spelar ingen roll då båda framskärmarna ska bytas till nya när bilen ska stajlas under vintern....hur sätter man fast dom i så fall ? limmas lr skruvas ? har inte skruvat så speciellt mycket på bilar under mina 20 år här på jorden :P

//Magnus

SimonGT
14-10-02, 14:09
Är nog bättre att karva på själva blinkersen så den går i hålet...fast det beror väl på vad för blinkers man har, jag köpte såna här vita Audi A4 blinkers, de fyrkantiga(rundade i hörnen iaf), har inte monterat dem, men det blir nog att tälja på dem lite grann. Förresten vad är det för lampor som sitter i A4 blinkersen och var hittar man såna, verkar inte finns på Ok iaf...?

/Simon

GSI 16V
14-10-02, 15:43
Och en annan kör med V***o:s vita sidoblinkers från 940,
om jag minns rätt så passade dom rätt så bra utan någon större "karvning" ;-)

Mvh Fast Swed - Öckerö - Medlemsnr: 136
OPEL Kadett GSi16V -88 Rekord GLS 2.2i -86 med ABS
struve@telia.com www.struve.mine.nu

AJO
14-10-02, 16:04
Har audis A4-blinkers, dom fyrkantiga. Min lamphållare passade som handen i handsken, så det var bara att byta själva glaset... fick karva bort lite plastbitar och sen fästa dom med marinsilicon...

SimonGT
14-10-02, 22:43
>Har audis A4-blinkers, dom fyrkantiga. Min lamphållare
>passade som handen i handsken, så det var bara att byta
>själva glaset... fick karva bort lite plastbitar och sen
>fästa dom med marinsilicon...

Tack Ajo, bra tips...jag ska nog köpa orange toningsspray och tona lampan orange, eller så köper jag nya lampor, bara jag hittar..

guest
14-10-02, 23:14
Det finns oranga lampor på Mekonomen.

Johan, Kristianstad
Vectra -92
V***o 480 -87

johnt90
15-10-02, 20:28
Ok... Blev inte biltema idag, men måste kolla senare... Tackar...
:)

Astra Gsi
15-10-02, 20:52
Jag hade renault clio blinkers innan. Nu har jag saab blinker. Det är inte mycket att karva på blinkersna.

rikard pohjola
15-10-02, 22:14
oranga blinkerslampor finns på statoil,,, eller om de esånna som sitter i intrumenteringen som de e på min att man bara trykker dit dem så finns de på www.danmobility.se i många olika färger eller på mekonomen bör de oxåfinnas

Gustav
17-10-02, 13:07
Jag kör med astrans blinkers iaf, ser ut såhär.
http://bestyrd.mine.nu/pictures/Vectra/Sidoblinkers/ny_blink1.JPG?gam
http://bestyrd.mine.nu/pictures/Vectra/Sidoblinkers/ny_blink2.JPG?gam

Ola Gustafsson
19-10-02, 18:34
Jag har Audi a4 vita sidoblinkes på min kadett GT sedan.

Mycket snyggt !! dom 4 kantiga.
Jag kan lova att man inte ångrar sig efter att man har dem på bilen.

Mvh Ola
------------------------
Kör en Kadett GT 2,0i-90