Vad står CD för
vad är rimligt pris för en 92´-93´
Står väl för Conniseur Deluxe eller nått sånt, det är ett utrustningspaket.
Tror det ingår Elhissar,AC,plyschklädsel,annan ratt,ABS m.m
(Oftast?) Är det väl 2.6 liters 6an i den.
beroende på hur långt den gått men en typisk är väl runt 20.000 mil för 20-25.000.
Finns allt från 15.000-40.000 beroende på skick.
importera en så blir det billigare!!!
Eller så köper man Robban_omega's om man vill ha en i fint skick med BRA stereo och fina fälgar! med mera!
Hör med han!
GL 2.0i -utrustningen omfattar:
Belysning i bagage/motorrum, handskfacksbelysning, delbart bakre ryggstöd, eluppvärmda säten fram och bak, elantenn, Höj/sänkbar förarstol, radioförberedd och 6 högtalare, låsbart handskfack, kassettbox, klocka, plyschklädsel, fyr-ekrad ratt, ställbara nackskydd och bältesinfästningar fram/bak, ställbara svankstöd på förarstolen, varvräknare, backspegelhus/handtag i bilens färg, lättmetallfälgar, fullstort reservhjul, manuell sollucka, strålkastartorkare/spolare, tonade rutor, ABS-bromsar, eljust./eluppv. ytterbackspeglar, eluppvärmd bakruta, centrallås, dimljus bak, eluppv. spolarmunstycken, intervalltorkare fram, servostyrning, stöldskydd med larm och två-tons horn.
Utöver GL -utrustnigen så har CD 2.6i:
Fördröjd innerbelysning, exklusiv plyschklädsel, läderklädd ratt, ställbara svankstöd på passagerarstolen, träinlägg i dörrpanelerna, extra fjärrljus i strålkastarna, metallic-lack, farthållare, dimljus fram, eljusterbara strålkastare, färddator, elhissar på alla dörrar, checkkontrollpanel och AC med kylt handskfack.
Utöver CD -utrustningen så har 3000 24V:
Delläderklädsel, LCD-instrumentering, sportstolar fram, läderklädd knopp och damask, grill/bakspoiler i bilens färg, elektrisk sollucka, bakrutegardin och differentialbroms (står spärr i broschyren!) Saknar dock dörrpanelernas träinlägg.
Allt enligt originalbroschyren över Opel Omega tryckt 1992.
GL 2.6i finns också liksom CD 2.4i (andra årgångar än broschyren). Bara några exempel.
Är jag svag för utrustning? Kan jag väl alllllldrig tro! ;-)
Robban_Omega
02-10-02, 09:06
joo... som sagt...
min Omega 2,6i CD -92:a är ev. till salu till rätt pris.....
kom med bud!!
CD står för Corps Diplomatique.
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2012, vBulletin Solutions, Inc.