View Full Version : RETAD FÖR ATT GILLA OPEL!!!
NU ÄR JAG FÖRBANNAD
ska man behöva bli retad för att man gillar opel ##### alla ##### i min klass ska få smaka opel röv sen JAG BLIR SÅ FÖRBANNAD
mathias_gsi
11-10-02, 19:43
Förjävlit helt enkelt....fast dom säger nog inge när du kör om dom ;-)
Det är sånt man får leva med. Det är många som gnäller på mig med.
jäkligt många som gnäller på mig med :) men det får mig bara att bli ännu mer opel-galen!
Sama här för då blir jag bara ennu mer sugen att dra ifrån dom i en å visa dom vart skåpet ska stå !!!!!!!
Tjena..
Det är bara för att dom är avundsjuka!
Ola Gustafsson
11-10-02, 21:22
Hehe det känner man igen, svara inte helt änkelt.
Brukar bli tyst på folket när man kommer glidandes.
Kan berätta en liten historia.
Körde till plugget häromdagen när jag skulle hem hehe brudarna blev som vilda :-) NÄÄÄÄÄÄ MEEEENNNN OOLLLLAAAAA fy tusan vilken snygg bil ÅÅÅÅÅÅÅ och såg blixter glada ut. Aldrig sett så glada människor, känndes lite konstigt när jag körde hem efter det.
Jaja det är ju skoj.
Blev mycket frågor och så dan efter :-)
Så nu är man visst klassens kung :-)
Mvh Ola
------------------------
Kör en Kadett GT 2,0i-90
Ola: vilken dröm att ha en sån bil som du har nu när man pluggade ;) då hade jag en gammal skrutt-900 haha!
en i min klass som hade en celica med gt4-huv och massa attiraljer.. man slogs om vem som skulle få skjuts hem typ hehe!
låt bönderna köra runt i sina volvo bm.. inget o bry sig om
konstigt va många blir tysta när dom får spö av "bara" en opel :)
Många klago ord om opel. Är bara skit, rostar bara, går inge bra. Sen när man drar deras bilar blir det tyst sen kommer det "Men din bil är inte orginal". Vafan det är fortfarande en opel, motorn är ju oxo opel.
Då är de avundsjuka för att Opelägare är killar av det händigare, handlingskraftigare och mer uppfinningsrika slaget. ;-)
Krille Calibra
12-10-02, 01:06
OPEL RULAR...
Bara avundsjuka som inte vet vad de ska gnälla på...
Undrar bara varför många av mina vänner har BMW E36 som "vardagsbilar" men Opel som "lekbilar"... mycket trevligt, helt klart... folk inser vad som gäller...
GSi Stoffe
12-10-02, 02:18
jag blir också retad för att jag kör och gillar Opel. Trist med så är det :)
jag har lärt mig att om man kommenterar deras bilar och jämför de så blir d snabbt tyst.. funkar fint..
// Fredrik
*Manta GT/E 83
*Ascona GT 85
Cpt Tuttle
12-10-02, 15:17
>låt bönderna köra runt i sina volvo bm.. inget o bry sig om
Gnäll inte på oss bönder, hördu!
Sedan så tycker jag inte att man skall ta sådant här gnabb på allvar, bara retas lite tillbaka, så... Folk kan inte rå för att de saknar smak! :-)
Litegrann folk klagar på:
"OPLAR ÄR SLÖA"
Sedan lyckas jag snacka omkull dem rejält då det visar sig att de kör mycket tyngre bilar med bara lite fler hästkrafter än i Kadetten...
"OPLAR ROSTAR"
Säger folk som har 244:or som ser ut som tesilar, det ger dem inte mycket vatten på sin kvarn...
"OPLAR ÄR GUBBIGA"
Säger folk som kör helt ordinära sedan- och kombibilar som inte har en enda ambition att vara sportiga. Tycker inte min Opel är så mycket gubbigare...
Förresten så hatar inte alla Opel. Skulle det vara så så skulle inte Opel vara en av europas mest sålda bilar!
>Ola: vilken dröm att ha en sån bil som du har nu när man
>pluggade ;) då hade jag en gammal skrutt-900 haha!
>
>en i min klass som hade en celica med gt4-huv och massa
>attiraljer.. man slogs om vem som skulle få skjuts hem typ
>hehe!
Hehe jag hade calibran i gymnasiet, skoja att många kompisar ville åka med ;)
Eller när jag hade corradon som övningskörningsbil och kompisarna började få körkort, slagsmål om vilka som skulle få låna bilen och skjutsa runt mig m.fl hehe rätt kul att ha bil under gymnasietiden faktiskt.
När det gäller Opel mobbing så är det bara att ignorera vi kan väl visa oss mer mogna istället för att försöka spåra ur och hämnas mot dem genom att mobba tillbaka eller bli kaxiga och påstå att vi ska rasta dem.
Vi opel entusiaster är ju inte precis änglar heller, kommer ihåg en tråd om volvo-raggares sittställning där många hånade volvo ägare rent generellt, varför då om man får fråga ?
Säg ett exempel, vi bilentusiaster är inte alltid så uppskattade av samhällets alla medlemmar så varför inte vara enade och dela intresset istället för att bli så märkesfixerade att vi hånar varandra. Opel Sport Club har inte precis någon nytta, tvärtom stor skada, av att medlemmarna är SÅ opel fixerade att de ser ner på andra som har andra märken. Ta återigen exemplet med volvo ägare vissa personer som hackade på volvo ägarna kanske var med på Midlanda träffen i år, vilka var det som jobbade hårt på att få den träffen att fungera och vara rolig för oss alla ? Jo det var våra så kallade volvo-raggare som anordnade HELA arrangemanget och jag i alla fall uppskattar deras arbete och hoppas på ett fortsatt gott samarbete.
Så ni som uttalar er om andra bilentusiaster, tänk efter lite innan ni säger något. Det som "live" mellan kompisar kan vara väldigt kul och lite kompismobbing där båda parter uppfattar uttalanden som skämt och ger tillbaka, kan över internet uppfattas som sårande och rent påhopp på en grupp personer.
Och JA jag är kanske moralkärring som du skrev Millen när jag uttalade mig sist men jag är i alla fall konsekvent i mitt moraliserande.
Det blir man varje dag på jobbet. DU MÅSTE HA FÖRETAGETS DYRASTE BIL FÖR DU HAR JU DEN I GARAGE 11MÅN OM ÅRET osv. Samma sak när alla ny Svenskar köper BMW å tror att det är världens snabbaste å snyggaste bil. Sen när man bara glider ifrån dom medans dom pressar sin BMW till max. Då är Opel kanske inte så dåligt ändå.
4x4 Funkar i alla väder
har oxå blivit mobbad men när man har kört om dem så ser de inte lika glada ut...det e bara att stå på sig opel rular...
Kinglolle: vilka hårda ord du använder, jag skrev faktiskt moraltant ;) Var ju inte dödsallvarlig heller som du nog förstod ;)
tror nog att det är ruskigt svårt att ha en klubb med opartiska medlemmar :) Jag tycker man ska se klagomålen om andra bilar med glimten i ögat. Fast när man går över till direkt hat mot t.ex. volvo-ägare går det ju till överdrift!
Det är väl bara bra att det finns en hel del som inte gillar OPEL.... då får ju vi som gillar OPEL sticka ut lite från den gråa massan.... och är det inte det man vill kanske ???? :)
Tyvärr är ju sanningen att man blir "idiotförklarad" för att man ska kosta på och stajla sin Kadett....men d får man skita i...göra som själv vill helt enkelt :)
//Magnus
rikard pohjola
13-10-02, 12:23
MJ: håller me dig ,, en polare hade en corolla gti 88á som var rostig å dann den skulle han lacka om styla, ej köra på vintern osv. å så fort man säger att man kanske ska lacka om bilen å skaffa fetare fälgar får man höra -inte värt att lägga ner pengar på den gammla opeln... då blir man inge less va?
>Det är väl bara bra att det finns en hel del som inte gillar
>OPEL.... då får ju vi som gillar OPEL sticka ut lite från
>den gråa massan.... och är det inte det man vill kanske ????
>:)
och dessutom blir begagnade Oplar mycket bililgare :) bra eller dåligt är ju frågan.
Rikard: haha! att folk inte kan se längre än vad näsan räcker..
Rikard: D värsta är att d är dom som ska stå en närmast som klankar ner på d mest :) Kanske dom säger d med omtanke på min ekonomi *hehe* :P Som ett exempel: " Sälj skorven o köp en nyare bil istället " Men va kul är d att köpa en nyare bil som ser helt vanlig ut ? Själv vill ja ha en stajlad bil, o ja har inte ekonomi att köpa en ny bil o stajla den, eftersom ja går på bidrag just och får ut 5500:- i månaden....Men många kompisar säger som så att om d skulle ha varit en äldre BMW så skulle dom ha förstått och accepterat mitt val ! Men inte nu alltså, eftersom d står Opel i papprena...tragist...
//Magnus
En polare här i stan blev rätt tyst när jag gasade ifrån hans m3-95 e36 igår låg på motorvägen i ca 130 i min risiga corsa när jag får se m3:an. kör upp bakom o ger honom helljuset.
han blinkar med varningsblinkersen 1 gång o petar i 3:an.
ligger då i 4:an själv o blinkar en gång till med helljuset han bytar fil o jag blåser om honom som ##### gissa om han blev snopen!
##### va den corsan går bra!
2 timmar innan detta hände käkade jag upp en m3 -01 på motorvägen.
turken som körde ville sätta pengar men när jag körde ifrån honom blev han tyst!
Tur man e som en gås...
skiten bara rinner av en... :)
Som tur är har dom flesta slutat klaga på mig sen jag skaffade en Senator iaf, fast visst har man fått lite onödiga kommentarer. Har man en Opel håller man ju sig sysselsatt iaf, har alltid nått o göra på fritiden. Jag själv tycker faktiskt det är kul att pilla med gamla bilar som man fortfarande kan laga, (inte som med nyare 96 o uppåt)man lär sig ju nått varje gång.
Som sagt, fattar inte varför alla tycker det verkar kul att klaga på Opel. Var in och besiktigade Vectran idag, tänkte skämta lite med killen och sa att det här ska väl inte vara någe problem. Då sa han, "Det är ju fortfarande en Opel".
Jag lovar att det var hans j***a fet-BMW som stod på parkeringen. Sen när man skulle åka till avgasprovaren, f*n va han gasade. Han har väl aldrig åkt riktig bil förut..... :o)
/Kenneth
Vectra Sport -00
Manta A -74
Det är jobbigt att folk är så trångsynta... Saab 9-3 av förra modellen var ju en bättre bil än vilken Opel som helst enligt många *host*, tills dom fick reda på att den hade en gammal ascona bottenplatta... Och nya Vectran, njä ok men inte mer på trafikmazarinen, nya Saab 9-3 EN PREMIUMBIL och blöäuischlif..... massa crap. Näst bäst, bara volvo före. Att volvo och saab skulle vara perfekta för att de är svenska och därmed felfria (?) är ju rejält korkat, för det är de ju inte. En sak som däremot folk håller tyst om är att Saab fortfarande gör kassa växellåder istället för att köpa från någon som kan (en GM låda tex).
En jag känner: Äh Opel är bara skräp, jag har en Volvo 740 som är galvad upp till taket och som aldrig går sönder. Nu har han fått ac:n lagad för 10000:-, bromsarna helrenoverade, och rosten har börjat krypa i skärmkanter och baklucka osv. Runt baklyktorna ser det ut som kex choklad. Men det spelar ingen roll för det är en Volvo och då gör det inget. Hade det däremot varit en rostfläck på en Opel - nog ser man det då!
Ett tv-program som är intressant är Die Automacher på DSF. Handlar nästan bara om hur Opel byggs ;-)
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2012, vBulletin Solutions, Inc.